Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Om jag smyger in försiktigt och frågar om när man kan börja träna agility med hunden och om hunden måste ha grundläggande lydnad för detta, är jag då en trådtjuv ?
Agility är att av dom områden som jag funderar att träna med Devin när han blir äldre.
Jag påbörjade agilityträning, men då min hund snabbt blev klassens clown och hellre sprang omkring och larvade så tog jag honom ur träning.
Vi tog honom faktiskt ur all träning och har sedan dess jobbat stenhårt med grundlydnaden hemma, själva.
Hur är bullar på agility banan? Jag har aldrig sett en bulle på agilitybanan varken på träning eller tävling.
Tycker de var jätteduktiga!
Våran hund har vi planer för att prova på agility, men än så länge är han lite för liten. Bara 7 månader.
Man kan börja i vilken ålder som helst, så länge man undviker hopphindernaVi har flera valpar i träning hos oss, men de gör bara slalom, tunnel, balans, vippa.
Du vet att slalom är en av de värsta hinderna att träna med sin hund, rent slitage mässigt va? Ska man absolut inte köra med en valp. Inte heller balansen och vippen. Det enda som inte gör något att man tränar lite för skojs skull är tunnlar. Man ska inte påbörja någon träning förren hunden är minst 1 år gammal. Hunden är ju inte färdigväxt.. Det man däremot kan träna med sin valp är följsamhet och klättra på saker i skogen, typ stenar och stockar. Men det är kanske bara min och flera andras åsikt? Jag tar aldrig emot kursare där hunden är under året och det gör inga andra brukshundklubbar heller vad jag vet.
Rätta mig gärna om jag har fel.