Sv: Agility

Christina Beskow har tävlat MKT framgångrikt med sin engelska staffar de är dock en modell mindre. I umeå finns det inte så många am.staff blandningar tror jag haft ngn på kurs men jag har aldrig sett dem på tävlingsplanen här i Norrland. Någon annan?

Japp jag tränar och tävlar med min hund också. Lyckades ta sista pinnen i agility1 nu i Oxie under påsken så nu tävlar vi klass 2 agility, har fort 2 pinnar kvar i hopp1...

Besök gärna min nya hemsida.. Mycket stolt över den då jag typ inte vet ett smack om hur man bygger hemsidor..

www.freewebs.com/malinsigne

*kl*

Om jag smyger in försiktigt och frågar om när man kan börja träna agility med hunden och om hunden måste ha grundläggande lydnad för detta, är jag då en trådtjuv ?

Agility är att av dom områden som jag funderar att träna med Devin när han blir äldre.

jag började jätteförsiktigt med min tollare redan som valp dock inga hinder fören hon vart lite äldre men tunnlar o småramper o sånt, hon älskar att hoppa o så brukar hoppa hinderna i paddocken när hon är med i stallet nu även om jag sysslar med något annat... :)

Tävlar med båda mina flickor.

Med blandat resultat dock :angel:

Kan dock varmt rek. Rättviks körhall, helt :love: underlag! Var där och tävlade på långfredagen.

Vi tränar o tävlar också :-D
Tävlat en gång inofficiellt, och en träningstävling. Blev inte diskade i nån :-D
Nästa är Sjöbo 1 maj, och Lund 25:e maj.

Jag påbörjade agilityträning, men då min hund snabbt blev klassens clown och hellre sprang omkring och larvade så tog jag honom ur träning.

Vi tog honom faktiskt ur all träning och har sedan dess jobbat stenhårt med grundlydnaden hemma, själva.

Jag påbörjade agilityträning, men då min hund snabbt blev klassens clown och hellre sprang omkring och larvade så tog jag honom ur träning.

Vi tog honom faktiskt ur all träning och har sedan dess jobbat stenhårt med grundlydnaden hemma, själva.

Din hund heter inte Rex, och är västgötaspets? ;)

Våran hund har vi planer för att prova på agility, men än så länge är han lite för liten. Bara 7 månader.

Våran hund har vi planer för att prova på agility, men än så länge är han lite för liten. Bara 7 månader.

Man kan börja i vilken ålder som helst, så länge man undviker hopphinderna ;) Vi har flera valpar i träning hos oss, men de gör bara slalom, tunnel, balans, vippa.

Man kan börja i vilken ålder som helst, så länge man undviker hopphinderna ;) Vi har flera valpar i träning hos oss, men de gör bara slalom, tunnel, balans, vippa.

Du vet att slalom är en av de värsta hinderna att träna med sin hund, rent slitage mässigt va? Ska man absolut inte köra med en valp. Inte heller balansen och vippen. Det enda som inte gör något att man tränar lite för skojs skull är tunnlar. Man ska inte påbörja någon träning förren hunden är minst 1 år gammal. Hunden är ju inte färdigväxt.. Det man däremot kan träna med sin valp är följsamhet och klättra på saker i skogen, typ stenar och stockar. Men det är kanske bara min och flera andras åsikt? Jag tar aldrig emot kursare där hunden är under året och det gör inga andra brukshundklubbar heller vad jag vet.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Du vet att slalom är en av de värsta hinderna att träna med sin hund, rent slitage mässigt va? Ska man absolut inte köra med en valp. Inte heller balansen och vippen. Det enda som inte gör något att man tränar lite för skojs skull är tunnlar. Man ska inte påbörja någon träning förren hunden är minst 1 år gammal. Hunden är ju inte färdigväxt.. Det man däremot kan träna med sin valp är följsamhet och klättra på saker i skogen, typ stenar och stockar. Men det är kanske bara min och flera andras åsikt? Jag tar aldrig emot kursare där hunden är under året och det gör inga andra brukshundklubbar heller vad jag vet.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Nja, kanske är fel på det med slalomen, men om man går den, och inte springer (kastar sig från sida till sida), borde det väl inte va värre än att gå i skog med mkt träd o grenar? Allt förutom slalomen faller hunden naturligt.

Vi tränar på för fullt och ska tävla officiellt för första gången i Bjuv 26/4. Utomhusträningen kör igång imorgon så det ska bli jättekul att ha stora ytor istället för ett miniridhus att träna på :)

*KL*

Vi ska börja agilitykurs nästa måndag, ser verkligen fram emot det! :) Har tränat lite själv med henne och hon tycker att det är jätteroligt. Hon blir ett år nu i april så då kan vi börja träna med hinder också. :) Får hoppas att vi ska kunna tävla i slutet av året. ;)

Kakis: Då kanske vi ses i Bjuv! Jag åker kanske med klubbens andra DP (och hans matte :D) då de ska dit och tävla. :)

Jag håller på att träna och tävla agility med min sheltie! Det är verkligen superkul! Något att varmt rekommenera för alla med en liten vovve där hemma! För mig började med lite oskyldig träning hemma på gårdsplanen. Nu är vi uppe i klass 2 och håller på att träna för fullt! Tro mig, man blir fast! :D

*KL*

Ikväll ska jag och vovvis på första tillfället med agility grundkursen! :banana::bump::)

kl

Tränar med min dam som just är ett år. Började väldigt smått när hon var runt 10 månader och hon är så sjuukt lättlärd och snabb. Det föll sig så att jag var med på en kurs, bara för skojs skull och det är läskigt så snabbt hon lär sig. Synd att matte inte hänger med bara :angel:

Vårt största problem just nu är bommen. Hon är så fokuserad på mig att hon har trillat av ett par gånger. Tack och lov är hon en riktig tuffing som inte bryr sig det minsta, men nu vågar jag inte gå den förrän jag gör det med sele och så.

Ska börja med slalom också nu, 2X2 metoden :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 634
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 776
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 609
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka