Aggression vid ett nej

Jag tror inte att en av tjugo skulle hinna med alla de tillfällen det handlar om. De måste ju då bete sig så mot närmare 20 kvinnor var. Och de flesta kvinnor tycks uppleva varianter på temat mer än en gång. Även om ts exempel var ganska grovt. Men varianter, som sagt.

Själv skulle jag öht inte lita på en heteroman som sa sig aldrig ha gjort så. Jag tror att heteromän är blinda på den här punkten, så att de varken ser när de själva gör så här eller när andra män gör det.

Sen tror jag att det är vanligare i unga år. Men raggning och parbildning är ju också vanligare i unga år.
Tror också det är många många många fler. Har träffat flera, fattar inte varför man beter sig så.

Minns en man som inte fick köpa en spegel av mig fick ju spelet och började skriva saker och avslutade med ’’jävla din fula spegel!!!’’ Inte ens på blocket kan de ta ett nej..

Jag skulle snarare gissa på 30-40% bara som en uppskattning ur huvudet av hur många som beter sig på ett sätt som bejakar sådana beteenden. Alltså 1 av 3 som möjliga förövare till liknande situationer.

Däremot tror jag inte ett dugg på att alla "heteromän" är blinda. Det är en kass generalisering. De som beter sig på det sättet (de 1 av 3 som jag skattade) är dock väldigt blinda. Därför är det viktigt att vi som trots allt är i majoritet alltid visar vad vi tycker om beteendet, redan när det är i sin linda - dvs innan man måste ringa polisen eller ingripa fysiskt.

Jag har flera heteromän i min omgivning som är högst medvetna om dessa problem och säger ifrån när det händer.
Okejrå. Väldigt många heteromän är blinda. Medan ytterligare några bara har lite dålig syn.De som säger sig aldrig se sådant, redovisar ju därmed sin blindhet.

Okejrå. Väldigt många heteromän är blinda. Medan ytterligare några bara har lite dålig syn.De som säger sig aldrig se sådant, redovisar ju därmed sin blindhet.

Ok, jag feltolkade dig som att alla heteromän som påstår sig aldrig ha betett sig i närheten av det viset alltid skulle ha fel. Har man inte ens sett skiten när man uppnått vuxen ålder, så är man blind eller helt omedveten. Till den grad att man kan dra öronen åt sig för att alla indianerna verkligen sitter ned i kanoten eller inte.

Men det vågar dom ju inte. Hora säger dom på dagis, i skolan, och på fritiden åt flickorna. För jävligt

Nu motsäger du dig själv. Föräldrarna är alltså så tydliga med att det inte är acceptabelt att de inte vågar säga det inför dem - likväl skulle det vara föräldrarnas fel att det förekommer. Det är djupare än så.

Men nej. Sex ska inte ses som en belöning för att män beter sig på ett visst sätt. Det är ju precis vad en del män vill hävda. "Amen VARFÖR vill du inte knulla, jag som är så schysst?!".
Belöning? Så om en person ändrar sitt beteende och blir en trevlig prick så ska den alltså bära en skylt; Jag var skitstövel förut så bli inte attraherad av mig?
Du missade det sista i meningen - läste på lite. Jag menade att jobba med sig själva, sin självkänsla och bli en vettig person. Folk kan ändra sig vettu.

Tredjepart har ett ansvar i att se till att mäns övergrepp mot kvinnor stoppas och belyses. Män är en del av tredjepart. Och självklart är det bara förövaren som bär ansvar för handlingen.
Japp, precis som jag skrev. Män är en del av redjepart men man har inget specifikt eller extra ansvar som man.

Har helt missat det där, inte läst så mycket om dådet. Han mördar alltså människor, för att han inte får knulla. Kraftigt förenklat, förstår att det ligger mer bakom, men är helt jävla mållös. Fy fan :crazy::crazy:
Man vet inte vilket även står i artikeln som länkade.

"Investigators are still working to establish a motive for the van rampage, Mr Saunders declined to speculate but said the driver’s actions “definitely looked deliberate”.

“We are looking very strongly to what the exact motivation was for this particular incident to take place,” he told a press conference.

“At the end of the day, we will have a fulsome answer, and we will have a fulsome account as to what the conclusion of this is.”"

Man vet inte vilket även står i artikeln som länkade.

"Investigators are still working to establish a motive for the van rampage, Mr Saunders declined to speculate but said the driver’s actions “definitely looked deliberate”.

“We are looking very strongly to what the exact motivation was for this particular incident to take place,” he told a press conference.

“At the end of the day, we will have a fulsome answer, and we will have a fulsome account as to what the conclusion of this is.”"
Artikeln beskriver också vad han postade på sin fb strax innan dådet.

“The Incel Rebellion has already begun! We will overthrow all the Chads and Stacys!” the Facebook post said.

It also referred to California gunman Rodger, who killed six people in Isla Vista, Santa Barbara, in 2014, before killing himself, as “the Supreme Gentleman”.

In a video posted before the attack, “virgin killer” Rodger had ranted about women turning down his advances and in his 141-page manifesto -'My Twisted World'- had expressed frustration about being unable to lose his virginity.

Facebook has confirmed a message linked to an account matching Minassian was posted publicly before the social network shut it down.

https://www.vox.com/world/2018/4/25/17277496/incel-toronto-attack-alek-minassian en bra förklaring för vad incel är. Ironiskt nog skapades termen av en lesbisk kvinna när hon bloggade om att hon inte var i ett förhållande. Sedan togs termen över och har nu blivit synonymt med extrem misogyny ofta kopplat till extrem högerextremism. Elliot Rodger har blivit någon av incellarnas helgon efter att skjutit ihjäl 6 kvinnor och skadade ytterligare 14 med motivationen att kvinnor förvägrat honom hans rättighet att ha sex med dem.

Äsch sen på bollen, men bra artikel ändå.

Artikeln beskriver också vad han postade på sin fb strax innan dådet.

“The Incel Rebellion has already begun! We will overthrow all the Chads and Stacys!” the Facebook post said.

It also referred to California gunman Rodger, who killed six people in Isla Vista, Santa Barbara, in 2014, before killing himself, as “the Supreme Gentleman”.

In a video posted before the attack, “virgin killer” Rodger had ranted about women turning down his advances and in his 141-page manifesto -'My Twisted World'- had expressed frustration about being unable to lose his virginity.

Facebook has confirmed a message linked to an account matching Minassian was posted publicly before the social network shut it down.
Ja men man vet inte att han körde på folk för att han inte fick ligga. Antagligen är det väl ungefär samma faktorer som vid alla andra liknande dåd, någon sorts utanförskap och en känsla av ett samhälle som inte förstår eller bryr sig som ligger bakom.

Sen kan det vara en bubbla av incel, nazism, religion.. Det är mest vad som lyckas fokusera frustrationen till ett aggressivt handlande.

Ja men man vet inte att han körde på folk för att han inte fick ligga. Antagligen är det väl ungefär samma faktorer som vid alla andra liknande dåd, någon sorts utanförskap och en känsla av ett samhälle som inte förstår eller bryr sig som ligger bakom.

Sen kan det vara en bubbla av incel, nazism, religion.. Det är mest vad som lyckas fokusera frustrationen till ett aggressivt handlande.
Han skrev alltså ”The Incel Rebellion has already begun! We will overthrow all the Chads and Stacys!” minuterna innan dådet, enligt vad många medier rapporterat. Minuterna innan. Då låter det inte så troligt att han tänker gå ut och meja ner invandrare, poliser, korvgubbar eller nåt annat. Majoriteten av de döda och skadade var också kvinnor, har polisen sagt.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 074
Senast: soom
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 113
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar