Aggression vid ett nej

Han skrev alltså ”The Incel Rebellion has already begun! We will overthrow all the Chads and Stacys!” minuterna innan dådet, enligt vad många medier rapporterat. Minuterna innan. Då låter det inte så troligt att han tänker gå ut och meja ner invandrare, poliser, korvgubbar eller nåt annat. Majoriteten av de döda och skadade var också kvinnor, har polisen sagt.
Ja och jag tycker det är intressen att kvinnor inte gör så. Det finns många kvinnor också i utanförskap.

Han skrev alltså ”The Incel Rebellion has already begun! We will overthrow all the Chads and Stacys!” minuterna innan dådet, enligt vad många medier rapporterat. Minuterna innan. Då låter det inte så troligt att han tänker gå ut och meja ner invandrare, poliser, korvgubbar eller nåt annat. Majoriteten av de döda och skadade var också kvinnor, har polisen sagt.
Det är mycket möjligt/troligt att det är relaterat men det är en bit från vad han postade till att veta att det är för att man inte fick ligga. Time/han will tell.

Ja och jag tycker det är intressen att kvinnor inte gör så. Det finns många kvinnor också i utanförskap.
Incelgruppen (som reddit stängde) beskrivs överallt som misogynist, och den hyllar male supremacy. Vilket ju är märkligt. Det finns ju mängder av kvinnor också som inte ”får” ligga. Så de är ju också ofrivilliga celibatärer och borde kunna vara med i gruppen.

Incelgruppen (som reddit stängde) beskrivs överallt som misogynist, och den hyllar male supremacy. Vilket ju är märkligt. Det finns ju mängder av kvinnor också som inte ”får” ligga. Så de är ju också ofrivilliga celibatärer och borde kunna vara med i gruppen.

Kvinnor kan inte vara ofrivilliga celibatärer enligt ”incels”.

Tills en av hans killkompisar fick nog och förklarade att om han ville hänga med oss fick han bete sig för här behandlar man inte tjejer på det sättet, och gjorde han om det skulle kompisen spöa upp honom.
Alltså det här är så himla dubbelt tycker jag. Det är SUPERBRA att andra (män) uppmärksammar och säger ifrån. Men det är samtidigt helt sjukt att det inte räknas när en kvinna säger ifrån utan det måste hotas med sanktioner från andra män för att beteendet ska upphöra :(.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 074
Senast: soom
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 113
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar