V

varbergs_elin

Jag har en häst som jag skulle vilja kolla vem som står som ägare. enligt pass m.m står jag som ägare men via försäkringen står min mamma. någon som vet vart jag kan vända mig för att få reda på detta?

Sv: ägare?

Det är väl det som står i passet som gäller? Däremot är det din mamma som äger försäkringen, så vid ev avlivning är det nog hon som får ut livbeloppet skulle jag tro.
Man blir inte ägare på en häst bara för att man försäkrar den, det finns ju många fodervärdar som försäkrar sin foderhäst.

jag är 19 år. men det stämmer nog med att jag äger hästen och min mamma försäkringen

jag är 19 år. men det stämmer nog med att jag äger hästen och min mamma försäkringen

Det som verkligen gäller rent juridiskt är vad som står i ett köpekontrakt eller på ett kvitto.

Jag tycker att du skall föra över försäkringen så att även den står i ditt namn. Det är alltis bäst när ägaren står för försäkringen.

Du kan göra så att ditt namn står för ev. utfösäkrade pengar och din mamma betalar den (för jag antar att det är därför hon står på den?)

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
16
· Visningar
1 651
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 458
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 108
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar