ägare på pappret ?

Sv: ägare på pappret ?

Nej, men det har jag ju varit snällt och gjort för att hunden skulle vara försäkrad.

Men som sagt

Ska jag ändra ägarskapet på hunden fast jag kanske ska gå till KFM?
Det var ju ändå inte juridiskt bindande att stå som ägare och då kan det ju heller inte spela någon roll ?

Nu är iaf hunden bara försäkrad oktober ut om inget annat inträffar.
Pappren till KFM ligger ifyllda här hemma.

Man hinner med mycket på en förmiddag, resten av dagen blir väl att plugga :grin:

Jag tycker inte att du ska skriva över hunden förrän ni är överens.

Varför får du inte pengarna? Handlar det om att din släkting kanske inte har pengarna just nu, eller har det skurit sig mellan er om något annat.
Just för att det är en släkting det handlar om, kan jag tycka att man inte behöver ta till så drastiska åtgärder bara 5 dagar över tiden, utan istället försöka förhandla fram en lösning som känns både rimligt och ok för båda.

I stället för att i dagsläget avsäga dej hunden och förlora pengarna, kanske du kan ge ytterligare tid att betala, och i en form som kanske passar din släkting bättre (tex mindre summa 1ggr/månad), samt att ni kommer överens om att släktingen tar över ansvaret för försäkringen redan nu, och att du står som ägare tills hunden är fullbetald (Det förhindrar tex registrering av valpar utan ditt medgivande)

*uppdatering*

Skrev meddelande i veckan till personen som har hunden att pengarna skulle in senast 30 september eller att hunden skulle finnas hos mig senast lördag. Har inte hört ett ljud, inga pengar finns på kontot och ingen hund i sikte så papper till KFM är skickade :devil:

Hoppas att dom kan hjälpa mig, så nu väntar jag på besked därifrån. Jag vill iaf ha pengar för försäkringen som jag betalat under tiden som hunden varit i "hans ägo".

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 850
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 469
Senast: Vicks
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 639
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka