Äter du hästkött?

Sv: Äter du hästkött?

Jag äter hästkött lika väl som jag äter gris, ko, fågel och fisk.

Nu brukar vi inte köpa hem hästkött, men jag skulle kunna äta det ifall det serverades.
 
Sv: Äter du hästkött?

Nej, äter det inte...Gillar inte smaken, men har inte något emot att folk äter det så länge som de inte pratar om det, folk får gärna äta det...blir mindre slakttranssporter till tex Italien osv
 
Sv: Äter du hästkött?

*KL*

Fy fan läste en del inlägg här fattar inte hur vissa tänker , som att det skulle vara samma sak att äta en katt som ko???? hur tänker man då?
Katt , hund och hästar är sällskapsdjur och husdjur.
Har ni ingen skamm i kroppen.
Precis som att ni skulle äta upp eran bästa vän, skulle aldrig få för mig att äta upp min häst eller katt och absolut inte min hund!!!!!!!!!!!!
:eek:Skärmande att höra att folk kan få för sig att sitta vid matbordet och äta upp sin nyslaktade häst, jävla kannibaler säger jag bara.
Precis som att äta upp din bästa vän för fan.
Hur tänker ni??:confused:
Ni lär ju inte vara friska


Hur tänker du själv!? Varför sätter du vissa djur på undantag? Har de sämre status i ditt hjärta isf!? Och kannibaler.....du får nog läsa på vad det innebär tror jag! ;)

Sedan så förstår jag inte detta jämförande med djur och människor! Samt att du kan ju ta det lugnt med att anklaga folk för att inte vara riktigt friska, vad ger dig den rätten kan man ju undra!?

Kicki :laugh:
 
Sv: Äter du hästkött?

På island har jag ätit hästkött, jättegott. De har ju en helt annan kultur när det gäller hästarna, duger de inte åt ridning, är för svåra att rida in så åker de direkt.

:bow::bow:

Tycker det finns alldeles för många hästar som bara går och skräpar. Varför inte lägga den tiden och de pengarna på en bra häst istället, och äta "den som inte duger". (Och nu behöver ingen komma och predika om känslor för hästar och bla bla. Givetvis tycker jag inte man ska slakta sin friska kompis. Men många hästar går verkligen BARA och skräpar)

Själv har jag aldrig ätit häst. Det har bara inte blivit så... Men skulle någon servera skulle jag äta.
 
Sv: Äter du hästkött?

Ja, jag äter hästkött. Det är inte så att jag letar efter det i affären och jag väljer nog helst något annat, men jag har ätit det frivilligt flera gånger. När jag var liten däremot och förstod att det serverades hästkött (eller om det tom. var åsna?) så tyckte jag det var förfärligt och sa att jag inte var kannibal! :p

Anledningen till min kluvna inställning? Jag tycker det är slöseri med mat att inte äta häst av etiska skäl - tex. på Island, det verkar idiotiskt om de inte skulle utnyttja de djurslag som de faktiskt kan föda upp och i stället importera annat kött - men här i Sverige behöver vi inte föda upp häst för köttproduktion och då tycker jag att man kan välja annat. Om jag gillade kött skulle jag nog äta det mer, för det är faktiskt ett gott kött!
 
Sv: Äter du hästkött?

NEJ, jag äter inte hästkött. Jag är för den skull inte vegetarian men jag KAN bara inte äta hästkött...
 
Sv: Äter du hästkött?

Äter inte hästkött, men äter knappt något kött alls, klarar inte av konsistensen!

Men även om jag åt mer annat kött så tkr jag det skulle kännas konstigt att äta hästkött just för att jag håller på med hästar...
 
Sv: Äter du hästkött?

aldrig! jag skulle aldrig äta häst i hela mitt liv! jag har ridit på hästar enda sen jag var barn!
 
Sv: Äter du hästkött?

Jag äter inte häst.. ville inte det när jag var mindre och det har lixom blivit att jag har ätit det nu. Vill förresten inte det heller.. Har lixom haft med hästar att göra nästan hela mitt liv och det känns lite dumt att käka upp dom . . .
 
Sv: Äter du hästkött?

Utan att ha läst hela tråden, så svarar jag för mig själv. JA jag äter hästkött om jag får tag på det, dock skulle jag inte kunna äta mina egna men hästkött är det bästa köttet du kan äta den smak och mörhet som det är är vida bättre än tex oxfilé eller vad annat du vill.

å så får jag väll alla på mig nu ;) men som sagt aldrig mina egna dom begraver jag
 
Sv: Äter du hästkött?

Ja, jag äter hästkött. Det finns ju i en hel del mat men jag kan även äta hästkött på en smörgås.
Jag ser inget konstigt med det.
 
Sv: Äter du hästkött?

Jag äter inget kött för att jag tycker att det är vidrigt och sinnessjukt att stoppa i sig delar av ett lik, och tillika fd. levande varelse, när vi idag inte behöver det för att överleva.
Skulle jag äta något kan jag lika gärna äta människa som häst och så även katt, skalbagge etc.
Det är min åsikt, jag gör ingen skillnad på några djur, och äter därför inget av dem heller.
Nej du kan inte leva utan kött eller ja protein.
Därav varför alla vegetarianer måste få B12 tilskott .
Även om du inte vet om att du har den bristen så lär du ha den.

Så nej du kan inte leva utan proteiner ,,piller eller naturligt!

Jag äter hästkött när jag slipper se färgen ,, jag gillar inte den färgen .
Så i korv äter jag det .
Man kan köpa hästkött hos dom lokala köttbodarna/slakterierna om man frågar efter det .
Annars så kan man ju annonsera efter det .
 
Sv: Äter du hästkött?

Häst är ju jättegott som pålägg :devil: Men jag äter det inte för då får jag dåligt samvete i två månader efteråt :crazy:
 
Sv: Äter du hästkött?

Skärmande att höra att folk kan få för sig att sitta vid matbordet och äta upp sin nyslaktade häst, jävla kannibaler säger jag bara.

Eftersom jag inte är en häst och en häst inte är en människa så är jag givetvis inte en kannibal :cool:

Inte heller är hästkött att jämställa med att äta lik..
 
Senast ändrad:
Sv: Äter du hästkött?

Skärmande att höra att folk kan få för sig att sitta vid matbordet och äta upp sin nyslaktade häst, jävla kannibaler säger jag bara.

Lite allmänbildning för framtiden:
---
Kannibalism innebär att människa eller djur äter en annan individ av samma art
---
Källa: http://sv.wikipedia.org



Kan inte hitta att någon äter sin NYSLAKTADE häst, men det är väl kanske att märka ord...
 
Sv: Äter du hästkött?

kl

Jag skulle gladeligen äta hästkött!
Det är väl JÄTTEbra att det tas tillbara på i sverige!

Tycker dock inte om det rökta pålägget :(
Om jag hittar hästfilé eller något köper jag gärna, men inte hittat :(


Jag skulle inta äta min egen häst, nordsvensken.
Dock vet jag inte om jag skulle kunna äta en annan egen häst, som jag inte kände så starkt för.
 
Sv: Äter du hästkött?

Lite OT, men man behöver varken käka piller eller kött för att få i sig tillräckligt med B12. Det finns gott om det i alger, komjölk, ägg, fermenterade grönsaker.

För att återgå till ämnet, när jag fortfarande käkade kött åt jag gärna hästkött på mackan, när det bjöds. Varför inte liksom.
 
Sv: Äter du hästkött?

jag har ätit de när jag var på island, och då visste jag inte vad de var för något. när vi sedan ätit upp och frågar vad de var och dom sa att de va häst så vred de sig i magen. vet inte varför men jag klarade inte av att äta de sen.. sen slaktade dom en häst som jag höll på att rida in. på 2 veckor beslöt ägaren att skicka den till slakt för han bockade vid inridningen och hade lynnesfel.. då mådde jag ganska dåligt då denna hästen var underbar att hantera.. De visade sig sedan att han hade spatt (därav att han var besvärlig vid inridningen för han hade ont) men äta honom de kunde jag verkligen inte göra!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
498
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 114
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
766
Senast: Sassy
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 159
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Sämsta filmen?
  • Skal/regnjacka för vandring.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp