Äter du hästkött?

Sv: Äter du hästkött?

*kl*
Äter hästkött med god aptit,tyckte att det var synd att jag inte kunde skicka min Märta till slakteriet pga medicinering.Synd att låta så mycket fint kött förfaras.
Hund o katt skulle jag helst inte äta,inte för att de är sällskapsdjur utan för att de är rovdjur./L
 
Sv: Äter du hästkött?

*KL*

Fy fan läste en del inlägg här fattar inte hur vissa tänker , som att det skulle vara samma sak att äta en katt som ko???? hur tänker man då?
Katt , hund och hästar är sällskapsdjur och husdjur.
Har ni ingen skamm i kroppen.
Precis som att ni skulle äta upp eran bästa vän, skulle aldrig få för mig att äta upp min häst eller katt och absolut inte min hund!!!!!!!!!!!!
:eek:Skärmande att höra att folk kan få för sig att sitta vid matbordet och äta upp sin nyslaktade häst, jävla kannibaler säger jag bara.
Precis som att äta upp din bästa vän för fan.
Hur tänker ni??:confused:
Ni lär ju inte vara friska
 
Sv: Äter du hästkött?

*kl*
jag äter svenskt hästkött för jag stödjer hellre den svenska slakten än att hästarna skall åka långa transporter till andra länder då de får bättre betalt där.
skulle kunna låta min häst gå till slakt utan problem.
 
Sv: Äter du hästkött?

men lugn i stormen! kannibal är man om man äter andra av samma art som en själv och det är väl ändå ingen här som käkar människokött (hoppas jag iaf :crazy:)

jag är uppvuxen med att mina föräldrar hade fåruppfödning när jag var liten, hade varje sommar ett eller flera lamm som blev uppfödda med nappflaska och som blev som husdjur, följde en som en hund och var med överallt. och nog sjutton tyckte man jättemycket om dem, precis som jag tycker om mina hästar. men nog blev de också slaktade till slut, men jag tycker ändå att får/lammkött är precis lika gott för det. det är inget konstigt med att äta hästkött. själv vill jag visserligen helst undvika att äta mina egna hästar, men nog skulle jag kunna och jag skulle förmodligen tycka det var asgott.

en hund eller katt skulle jag däremot inte vilja äta överhuvudtaget, men då spelar det ingen som helst roll om det är min egen eller någon som jag aldrig träffat, eftersom anledningen till att jag inte skulle vilja äta det köttet är för att det är rovdjur. och det känns jäkla skumt att käka rovdjurskött.. samma sak men t.ex björn, som faktiskt jagas och köttet används till mat, har ingen lust att smaka det heller.
 
Sv: Äter du hästkött?

men lugn i stormen! kannibal är man om man äter andra av samma art som en själv och det är väl ändå ingen här som käkar människokött (hoppas jag iaf :crazy:)

jag är uppvuxen med att mina föräldrar hade fåruppfödning när jag var liten, hade varje sommar ett eller flera lamm som blev uppfödda med nappflaska och som blev som husdjur, följde en som en hund och var med överallt. och nog sjutton tyckte man jättemycket om dem, precis som jag tycker om mina hästar. men nog blev de också slaktade till slut, men jag tycker ändå att får/lammkött är precis lika gott för det. det är inget konstigt med att äta hästkött. själv vill jag visserligen helst undvika att äta mina egna hästar, men nog skulle jag kunna och jag skulle förmodligen tycka det var asgott.

en hund eller katt skulle jag däremot inte vilja äta överhuvudtaget, men då spelar det ingen som helst roll om det är min egen eller någon som jag aldrig träffat, eftersom anledningen till att jag inte skulle vilja äta det köttet är för att det är rovdjur. och det känns jäkla skumt att käka rovdjurskött.. samma sak men t.ex björn, som faktiskt jagas och köttet används till mat, har ingen lust att smaka det heller.

Tycker man är känslolös om man äter upp sådana djur man har fött upp och "älskat". Då har man inte någon riktig empati i sitt hjärta, någon del fattas. Man har inte alla hästar hemma, men man kanske har dem i magen istället:crazy: Jag ber för er:bow:, Gud kommer inte förlåta detta egoistiska tänkande. Man äter inte sina vänner, så antagligen är inte hästarna era vänner.

Jaja, finns mycket konstigt, hårt, konstigt, egoistiskt folk här i världen.............
 
Sv: Äter du hästkött?

Äter det absolut inte, det är som att äta en familje medlem, eller en bästa vän...
 
Sv: Äter du hästkött?

Tycker man är känslolös om man äter upp sådana djur man har fött upp och "älskat". Då har man inte någon riktig empati i sitt hjärta, någon del fattas. Man har inte alla hästar hemma, men man kanske har dem i magen istället:crazy: Jag ber för er:bow:, Gud kommer inte förlåta detta egoistiska tänkande. Man äter inte sina vänner, så antagligen är inte hästarna era vänner.

Jaja, finns mycket konstigt, hårt, konstigt, egoistiskt folk här i världen.............

Jag skulle inte heller äta upp den häst jag fött upp och haft under min vård, däremot att äta hästkött i allmänhet ser jag inget hinder i. Är man dessutom allätare i vanliga fall så har man med största sannolikhet käkat häst någon gång utan att ens känns till det.
 
Sv: Äter du hästkött?

Jag har flera vänner som föder upp köttdjur, dock inte häst. De älskar sina djur och tar hand om dem på ett oerhört gott sätt. Många gånger bättre än andra som har djur som enbart sällskap. Det är trist att du ser det som att de inte älskar eller bryr sig om sina djur. För det gör de.
 
Sv: Äter du hästkött?

Tycker man är känslolös om man äter upp sådana djur man har fött upp och "älskat". Då har man inte någon riktig empati i sitt hjärta, någon del fattas. Man har inte alla hästar hemma, men man kanske har dem i magen istället:crazy: Jag ber för er:bow:, Gud kommer inte förlåta detta egoistiska tänkande. Man äter inte sina vänner, så antagligen är inte hästarna era vänner.

Jaja, finns mycket konstigt, hårt, konstigt, egoistiskt folk här i världen.............

nä men du tolkar det ju som du vill.

Ursprungligen postat av Diplomaten
Jag har flera vänner som föder upp köttdjur, dock inte häst. De älskar sina djur och tar hand om dem på ett oerhört gott sätt. Många gånger bättre än andra som har djur som enbart sällskap. Det är trist att du ser det som att de inte älskar eller bryr sig om sina djur. För det gör de.

:bow::bow:
 
Sv: Äter du hästkött?

Tycker man är känslolös om man äter upp sådana djur man har fött upp och "älskat". Då har man inte någon riktig empati i sitt hjärta, någon del fattas. Man har inte alla hästar hemma, men man kanske har dem i magen istället:crazy: Jag ber för er:bow:, Gud kommer inte förlåta detta egoistiska tänkande. Man äter inte sina vänner, så antagligen är inte hästarna era vänner.

Jaja, finns mycket konstigt, hårt, konstigt, egoistiskt folk här i världen.............

Nu är det inte djur jag själv fött upp som jag äter utan andra som tack vare det slipper dessa hemska slakttransporter ner till sydeuropa.
Så istället för att kalla oss som faktiskt på vårt sätt gör något åt den saken vore det bättre om du gjorde något konstruktivt istället.
Att kalla folk för saker får dem inte att ändra sig och det är ju konstigt att Gud accepterade djuroffer förr men ska fördöma oss nu..... ;)
 
Sv: Äter du hästkött?

Jag äter hästkött och ser inget fel i det. Anledningen är enkel: jag tycker att det smakar bra. Jag ser gärna att svenska folket äter mer hästkött av den enkla slutsatsen att exporten av våra hästar skulle minska och deras slut på livet skulle bli värdigare. Dessutom känns det jäkligt att köttet eller djuren vi en gång exporterat säljs tillbaka till oss, konstig ekvation :)
 
Sv: Äter du hästkött?

Om vi ska snacka om Gud så förlåter han alla :grin:

Jag ser inte att jag har mindre empati för det. Inte skulle jag äta min egna hästar heller direkt, de står inte där i väntan på att hamna på mitt matbord. Jag tar hand om dem alla varje dag, timvis. Jag gullar med dem, matar dem, tränar tillsammans med dem, tar dem in och ut och ägnar stordelen av min vardag åt att göra deras liv så meningsfullt som möjligt. Så kom inte och påstå att jag är en skitstövel för att jag tycker att något smakar bra.
 
Sv: Äter du hästkött?

Jag vill förklara ur en icke köttätares synvinkel. (Framförallt svara till dig som skrev att det inte är samma sak med katt som ko)

Vilket slags kött man äter beror helt och hållet på vart i världen man befinner sig. I Kina tycker de att hund och katt är en delikatess, i Indien äter man råttor, i Sydamerika äter man marsvin. I Sverige äter man nöt, gris och häst.

Varför jag anser att det är samma sak är att det finns överallt. Jag dömer inte dem som äter kött ej heller den som skulle äta upp sin "bästa vän", hästen. De finns även dem som har kossan som sin bästa vän, eller varför inte grisen. Man har ju grisar inomhus t.ex.

Det jag vill få fram är att det är väl mycket bättre att hästarna som skickas till slakt får stanna kvar i Sverige, därför är det bekräftat att folk borde äta mer hästkött.

Jag personligen tycker att det är fel på köttproduktionen i hela världen! Det är därför jag väljer att inte äta kött. Att man har stora fabriker med djur (ko, häst, gris etc.) som endast göds upp, för att sedan slaktas, för att mätta våra magar anser jag är onödigt.

MEN jag dömer som skrivet ingen som äter kött, det är upp till var och en.
 
Sv: Äter du hästkött?

Är vegetarian, utav den anledningen att jag aldrig har gillat kött något vidare. Chansen att jag skulle stoppa i mig hästkött är därför inte särskilt stor, och vad jag vet så har jag inte heller gjort det under den tiden då jag fortfarande pulade i mig kött då och då;)
 
Sv: Äter du hästkött?

Jag vet inte, kan hända att jag svarat i tråden tidigare, såg att den var ganska gammal. I vilket fall som helst, så är jag veg. så jag äter inte kött överhuvudtaget. Däremot har jag ingenting emot om andra gör det, tycker själv att det är bättre om vi i Swe äter mer hästkött så att hästarna slipper åka till italien...
 
Sv: Äter du hästkött?

Jag åt det jämt som skinka som yngre men eftersom det står "hamburgerkött" på etiketten trodde jag inte att det var hästkött men när jag lärde mig läsa kastade jag bort varenda skinkpaket mamma drog hem :angel:

Numera kan jag helt enkelt inte äta hästkött p.g.a att jag ser hästar som mina bästa vänner och har varit med om att behöva slakta hästar och dom har blivit mat så jag kan inte ens tänka mig att äta upp dom så därför undviker jag hästkött. :cool:
 
Sv: Äter du hästkött?

Häst (eller rättare sagt fölkött) är bland det bästa kött jag ätit. Vi fick ett halvt föl i höstas och bättre och godare kött får man leta efter. Jag äter detta föl som jag vet att har haft ett bra, förvisso kort, liv med bättre samvete än en gris som är uppfödd under fabriksliknande förhållande.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
498
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 114
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
766
Senast: Sassy
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 160
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp