Äter du hästkött?

Sv: Äter du hästkött?

kl

jag äter hästkött, t.ex hamburgerkött på macka -jättegott. men jag skulle nog ha lite svårt för att äta någon av mina egna hästar, lite dubbelmoral kanske, men jag vill helst inte äta djur som jag vet namnet på.. men i övrigt käkar jag allt kött, skulle nog aldrig kunna bli vegetarian, det är för gott :D
 
Sv: Äter du hästkött?

kl
Är vegetarian, om jag skulle äta börja äta kött igen skulle jag definitivt inte äta hästkött.
 
Sv: Äter du hästkött?

Äter bara på mackan, men på sistonde har jag inte ätit mkt hästkorv alls. Jag börjar bara tänka på vart hästen kmr ifrån osv :eek:

Ser inget fel i att slakta sin häst och låta det gå till kött. Hästen ska ju ändå dö. Dock skulle jag inte kunna äta hästkorv efteråt om jag hade slaktat min.
 
Sv: Äter du hästkött?

Vi har vid två tillfällen gjort återtag från slakteriet på egen häst. Det första var ett föl som blev sparkad på hasen och blev inte fri från skadan och jag talade med vår veterinär då jag sa att det är väl bara skjuta och gräva ner. Han sa du är tokig spar fölungen till hösten du får det finast kött som finns. Tilläggas kan att jag är den ende genom alla år som gjort återtag av kött från egen häst vid slakteriet i Uppsala, och jag kan säga att finarare file och biffstock går inte att uppbringa alla delar i bakdelen var bara att skära i lagomma bitar till stekkött. Vi gjorde samma återtag fem år senare på en skadad 1-åring, Jag pratade med det andra slakteriet vad dom gör med hästkött och dom skickar det till Stockholm ostyckat där resturangerna gör "nötkött" av det
 
Sv: Äter du hästkött?

Nej jag äter inte hästkött!
Det är ett sällskapsdjur och därför äter jag det inte. det är som att äta katt eller hund. ko, gris eller får är okej att äta eftersom de är boskapsdjur.

Sedan min häst fick gå till slakt har jag vägrat att äta, först för att jag inte ville råka äta rester av honom och sedan tänker jag på alla andras hästar.
jag spyr hellre än att äta det.
 
Sv: Äter du hästkött?

KL

Åt ganska mkt (eller väldigt mycket rättare sagt) hästkött/fölkött när jag bodde på Island. Det är gott och lättlagat (särskilt från de yngre hästarna). Det är dessutom billigt kött på Island.
Här i Sverige äter jag inte så mkt hästkött (pålägg ibland) beroende på att med en jagande sambo och egna får är hela frysen full av kött i alla fall dessutom ser man inte ofta hästkött i butiken.

Kan dock säga att när min gamla trotjänare skulle sluta sina dagar grävde vi ner honom, han var uppemot 30 år och hade nog varit rätt seg, dessutom hade vi varit på många äventyr tillsammans och jag tyckte det kändes bättre att begrava honom.
 
Senast ändrad:
Sv: Äter du hästkött?

Varför/varför inte?

Jodå det gör jag väl när tillfälle ges. Tycker det kan va gott på macka. Men ärligt talat så finns det så mycket pålägg som är godare. Tex kotlettpastrami.:d Inköpt hästskinka 08=0frp
 
Sv: Äter du hästkött?

Jag äter inte kött alls sedan en tid tillbaka. Det är lätt att äta kött om man inte tänker på att det faktiskt är ett djur som har levt som man äter.
Jag kände mig som en hycklare eftersom jag skulle göra nästan vad som helst för att hjälpa mina djur om de mår dåligt eller är sjuka. Sedan i nästa stund så åt jag ett annat djur.
Varför? Jo, för att det inte var ett djur jag sett eller känt. Nu tänker jag mig varje gång det serveras kött hur djuret sett ut som levande och sätter mig in i situationen om jag skulle kunnat döda det eller tillåtit någon annan att döda det för min skull.

Jag dömer inte andra som äter kött, men avstår tills vidare för egen del. Det går så bra att leva ändå :bump:
 
Sv: Äter du hästkött?

Jag äter inte hästkött för jag tycker det käns konstigt. Men jag tycker inte det är fel att andra gör det bara jag slipper.
 
Sv: Äter du hästkött?

Jag äter inte hästkött. Har aldrig smakat så vet inte hur det smakar, men har ingen lust att smaka heller.
 
Sv: Äter du hästkött?

*kl* Jag äter inte hästkött så ofta faktiskt..letar inte direkt efter det,men jag har ätit hästkött och skulle inte ha något emot att göra det.Gillar dock inte pålägget som finns..tycker helt enkelt inte om smaken.Skulle gärna prova andra delar av häst om jag kunde hitta det! Och då skulle veta till 100% att det var svenskt "vitt" kött.
 
Sv: Äter du hästkött?

Jag äter inte hästkött. Har aldrig smakat så vet inte hur det smakar, men har ingen lust att smaka heller.

Jag ska protestera här, du har antagligen ätit hästkött fast du inte vet det. Många restauranger använder sig av hästkött i vissa rätter, speciellt i biff rätter med lågt pris.;) Detta ska egentligen redovisas på menyn, att det handlar om kött från häst. Jag har då aldrig sett någon skriva det, trots att jag fått hästkött på tallriken åtskilliga gånger så är avsaknad av information på menyn ett tydligt språk.
 
Sv: Äter du hästkött?

Äter hästkött och ser inga problem med det.

Gott är det också.
 
Sv: Äter du hästkött?

Äter inget kött överhuvudtaget!
Vill även tillägga att jag anser att det inte är någon skillnad på att äta ko, häst, gris, marsvin eller katt. Kött som kött som en annan tidigare skrev
 
Sv: Äter du hästkött?

Har aldrig och skulle ALDRIG äta hästkött, precis lika liten chans är det att jag äter min egen hund eller katt!
Nej, hästen är min bästa vän därför passar den inte i min mage, hur bra det än kan smaka.
Jag äter heller inte gris eller ko om det spelar roll.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
498
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 114
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
766
Senast: Sassy
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 160
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp