Är jag gravid?

A

Anonym4

Hejsan..
ush nu känner jag verkligen att jag behöver hjälp... ja känner mig vilsen.

Jag har haft oskyddat sex, med vetskap om att jag kan bli gravid- men det är ok om vi säger så. Det är välkommet även om det blir en stor omställning. Men att bli gravid är ju chansen inte så stor egentligen.

Vi har haft sex strax efter mensen och även någon vecka innan. Alltså inte vid ägglossning om man läser "alla konstens regler"

Jag har även testat ägglossningstest vid ett tillfälle och då hade jag inte ägglossning.

Nu hör saken till den, HUR tidigt kan man kolla om man är gravid? jag känner mig nämligen inte så pigg. Visserligen ska jag ju ha mens snart men har lite svårt för att vänta utan vill prata redan nu..:smirk:

jag mår illa, har ont i magen, och har halsbränna samt uppstötningar. Visserligen samma som vid mens.. (dock ej uppstötningar)Jag har en gång i tiden gjort abort och är rädd för att det skadat mig på ngt sätt?

Jag förstår att denna tråden låter lite snurrig men jag känner mig även som det just nu..

Kan säga att jag har tagit gravtest två gånger inom loppet på 2 veckor.. jag VET, jag är paranoid:confused: men jag ville inte festa om jag va gravid:(
dessutom går jag på antidepp som jag inte heller vill ha om jag skulle vara gravid..

Finns här någon som har ngt att säga till mig? känner mig otroligt vilsen, hur stor är chansen att jag ens blivit gravid?

Min menscykel är normalt 30 dagar
 
Sv: Är jag gravid?

chansen eller risken?

Du kan testa redan samma dag du ska få mens. Men är du en låghormonare kan det ta upp till nästan 1 månad innan du får ett positivt svar.
 
Sv: Är jag gravid?

jag tror att du är lite paraniod!:D
jag själv är likadan, så fort jag fårlite huvudvärk tänker jag -OJ nu är jag nog på smällen, haha.

men eftersom du inte hade sex under äl och du har testat redan så är det nog ingen fara.
när ska du ha din mens??

men ärligt, jag tror att eftresom du medvetet hade oskydat sex trots att du var medveten om "risken" och att du tog ÄL test så tror jag nog att du vill bli gravid. Kankse omedvetet.
 
Sv: Är jag gravid?

Jag kolalde me däl stickor i 7 månader, trodde varje mens att jag var gravid och hade alla möjliga symptom.

Sen sket jag i Äl testerna, sket i allt, kände absolut ingenting men så kom inte mensen, och visst var jag gravid :D
 
Sv: Är jag gravid?

jag tror att du är lite paraniod!:D
jag själv är likadan, så fort jag fårlite huvudvärk tänker jag -OJ nu är jag nog på smällen, haha.

men eftersom du inte hade sex under äl och du har testat redan så är det nog ingen fara.
när ska du ha din mens??

men ärligt, jag tror att eftresom du medvetet hade oskydat sex trots att du var medveten om "risken" och att du tog ÄL test så tror jag nog att du vill bli gravid. Kankse omedvetet.

Ägglossningstest tog jag för ett par månader sen, mest för att alla säger att man kan känna av den men jag gör inte det, och det är ju bra att ha koll på det om bebisnojjan sätter in:D

Jag har mens runt den 2-3 varje månad och hade sex den 13 samt 19 januari. Jag har fattat det som agg jag skulle ha äggl runt den 16.?

Ja alltså en graviditet är välkommet även om jag är rädd:o men p-piller slutade jag med för mååånga år sen och har haft oskyddat sex i säkert 5 år. dock under "säkra" perioder samt att inte spruta i mig:p även om den metoden inte är helt säker så hade den trots allt fungerat:D
 
Sv: Är jag gravid?

Jag kolalde me däl stickor i 7 månader, trodde varje mens att jag var gravid och hade alla möjliga symptom.

Sen sket jag i Äl testerna, sket i allt, kände absolut ingenting men så kom inte mensen, och visst var jag gravid :D

Ja det är säkert helt klart det bästa:p
 
Sv: Är jag gravid?

jo fast ägget kan bli befruktat under 24 timmar, ibland kan det även komma några dagar senat, edt är därför man brukar göra ett uppehåll på ungefär en vecka. dag 14 till 18 efter förra mensens första dag är det som farligast.

, plus att spermier kan leva i upp till fem dagar.
så det är nog inte omöjligt!:)

alltså:
säg att du fick din förra mens den 2 december.
Ägglossning ca den 16 - 20 december.
sex den 19 december....
 
Sv: Är jag gravid?

jo fast ägget kan bli befruktat under 24 timmar, ibland kan det även komma några dagar senat, edt är därför man brukar göra ett uppehåll på ungefär en vecka. dag 14 till 18 efter förra mensens första dag är det som farligast.

, plus att spermier kan leva i upp till fem dagar.
så det är nog inte omöjligt!:)

alltså:
säg att du fick din förra mens den 2 december.
Ägglossning ca den 16 - 20 december.
sex den 19 december....

jag hade mens den 3 jan, sex den 13 samt 19 jan, och väntar ny mens den 2-3 feb då jag har ganska exakt 30 dagars cykel.

givetvis som det allt som oftast r så spelar hjärnan och kroppen oss ett spratt.
Fast jag har faktiskt redan tagit ett test som visade neg så det är säkert bara till att jobba vidare OM bebissuget ökar
 
Sv: Är jag gravid?

en del test kan man ta 3 dagar innan förväntad mens. alltså har du tagit för tidigt, testa igen om ett par dagar, typ på fredag eller så.
 
Sv: Är jag gravid?

en del test kan man ta 3 dagar innan förväntad mens. alltså har du tagit för tidigt, testa igen om ett par dagar, typ på fredag eller så.

:rofl: skojjar du om att man är paranoid eller *suck* egentligen säger det sig själv att man inte kan se ngt sånt en vecka efter sista sexet:o

men men..
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 777
Senast: Nixehen
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 349
Senast: Ramona
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 905
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp