Är gulanlaget på väg att försvinna?

Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

ger inte löjtnantshjärta gulbruna föl???vet i allfall ett 5-årigt sto e. löjtnantshjärta som är till salu och hon är gulbrun
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Jag är väldigt mycket novis i detta ämnet men jag är av den åsikten att det är bättre att fråga och undra än att aldrig göra det och vara dum hela livet. Jag menade inte att Corrado lämnat gula avkommer för att han har en moster som är gul, jag tänkte väll mer på att han hade Dragon i stammen-jag uttryckte mig oklart så jag får skylla mig själv. Jag är inte så kunnig om det här med hur färger nedärvs, jag tyckte nog bara att sto med så många fuxar i sin stamm borde ha fått någon liten gen för färgen men det hela är ju mer komplicerat än så. Avkomman som blev mörkt gulbrun, det var ID-kontrollanten som var väldigt bestämmd på det inte jag. Jag är väl inte riktigt inne på den linjen själv. Men som sagt jag är väldigt okunnig i ämnet men man blir alldrig fullärd,lär gör man hela livet. :confused: :confused:
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Det finns ju hästar som fått fel färg under den kontrollen. Både ston och föl. Ibland kan de vara väldigt mörka och svåra att skilja från varann. Om nu inte färgen kommer från pappans sida, finns det någon möjlighet att mamman är guling fast väldans diskret? Har du bild på stoet och hennes ev. gula avkomma?
U
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Jag har ett kort på stoet där man i allafall ser hennes färg men tyvärr inget på den gulbruna,där har jag bara vanliga kort. jag kan ju skicka bilden till dig har fått den av en stallkompis som har en digitalkamera. Fölet på bilden är e.Alcatraz. Men hur skickar jag bilden till dig-tyvärr har jag tummen mitt i handen när det gäller datorer. Själv tycker jag att stoet är en helt vanlig brun häst.
Vad jag vet har hon ingen guling i släkten bara en massa fuxar.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Ska du skicka privat så tror jag att Ameo (här sitter jag och delegerar ut..Hmm..) är ett säkrare kort på att bedömma om det är gult inblandat eller ej. Jag kan tycka att det är lite lurigt. Lägger du bilden i tråden (skaffa tex ett gratiskonto på www.photobucket.com, ladda upp bilden där, och länka till bilden i ett meddelande), så kan jag tänka mig att det är fler som kan komma med ett utlåtande.
Är den gulbrune avkomman blodtypad?
U
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Jag har inte gjort detta förrut nu får vi se om det fungerar.
Bilder på stoet finns på [URL="http://s206.photobucket.com/albums/bb27/Artica2/
Det här verkar väldigt fel eller?
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

nej men lugn nu.. Hästskrälle säger man väl först när nyförälskelsesn har lagt sig ;).
U

:rofl::rofl:

Men nu är jag kääär! :love:

Vilket underbart psyke, travade rätt in i transporten, stod som ett ljus och väl inne i nya stallet stod hon förnöjt och tuggade hö, medan andra unghästen desperat pockade på uppmärksamhet.

Kom precis hem nu, verkar som vi klarade oss från det värsta ovädret, även om det regnade hela vägen.

Bilder kommer!

(Första fölet får väl heta Pastejja om inte annat! :D)
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

kul att allt verkar gå bra så här långt.. Pastejja är inget vackert namn direkt, föreslår att du hittar ett annat ;)
U
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Tack för hjälpen att få till det med länken,det är stoet med föl vid sidan som är hästen det handlar om och jag tycker själv att hon är väldigt brun även om det är en fin brun färg är din inte gul. SÅ jag tror att det är som någon här skrev att ID-kontrollanten gjorde nog inte rätt färgval även om fölungen hade en märklig färg så vill jag nog inte kalla den riktigt gul på någe vis. Stoet har ju inte heller vad jag känner till några gula släktingar. Tyvärr har jag bara vanliga kort på den gulbruna avkomman men om någon känner sig hågad kunde man ju kanske skicka en bild på honom till någon av er som är sugen på att lösa mysteriet med vad sorts färg det handlar om. Fölet på korten blev i alla fall svart.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

På ett foto ser hon lite gulbrun ut, men på övriga är hon garanterat brun. Fast det är ju fint det också, även om man undrar över en del id-kontrollanters färgseende (inte bara i detta fallet)..

Nåväl, för övrigt flyter allt på bra med mitt nyförvärv, hon är verkligen en ängel, trots att vi är elaka och tvättar sår och ger penicillin.

Är någon intresserad av bilder finns de här.

Tack alla som hjälpt till i jakten på den gula skatten! :bow:
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Kan meddela att Miss Aragorn skimmel (förmodligen) f. gulbrun har fått sitt föl, ingen guling med en riktig sabino :p
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

* knapplån *

Var ute igår på ett ställe där jag aldrig varit förut här i kommunen och vad hittar jag inte då, jo två isabellfärgade halvblodsston, ena med ett fuxföl och den andra med ett isabellföl! :D
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

**KL**
Jag såg ett välvårdat rejält isabellsto av ¨riktigt bra fölsto-modell igår med en alldeles förjusande hingstunge e. Empire, gulbrun. Han är det vackraste Empireföl jag har sett!
U
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Så fin din nya häst är! Har ju oxå en efter Mackay f-04 som jag skrivit innan! Här e lite nya bilder på henne
http://s85.photobucket.com/albums/k60/snusisgirl/th_IMG_1719.jpg
http://s85.photobucket.com/albums/k60/snusisgirl/th_IMG_1720.jpg
http://s85.photobucket.com/albums/k60/snusisgirl/th_IMG_1714.jpg
http://s85.photobucket.com/albums/k60/snusisgirl/th_IMG_1778.jpg
Hur är din överlag? I temperament o dy? Ser verkligen jättefin ut:)
Lycka till med den!!
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

presentera era nya hästar får ni gärna göra - på avelsgnägg.... ;) :idea:
 

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp