Är detta dyrt?

Spinner vidare på Magnums inlägg. Jag har stått kollektivt, och där fodrade vi senast 21.00 om ingen var iväg på sen träning och tog sista fodringen när de kom tillbaka. Morgonjodring 7.30. Det var ju bara att anpassa mängd och fodringssätt utifrån detta.

Jag hade själv 30-45 minuters körning till stallet, går och lägger mig senast 22.00 på vardagar. Helt ohållbart med ovanstående upplägg alltså.
Och gång på gång skriver jag att jag självklart kommer vara mer flexibel med ut och intag på ev inackorderads dagar, och kan man inte hjälpa till i stallet mer än em/ tidig kväll så är det nog inget stall för en.

@em-pirre det finns ridvägar. Inte några milslånga stigar i urskog på mjuka gräs vägar såklart men det finns inte i i södra Skåne. Vill jag kan jag rida 1,5mil utan att behöva vända. Men pga åkerlandskap så är det på grusvägar med små skogsdungar. Det är det som finns och inget man kan göra ngt åt. Stall med bra ridvägar brukat vara mycket, mycket högre i pris pga det. Ridbana finns ca 8 månader om året, är det fruset vintertid så är den ridbar då också. Dvs lika ridbar som en odrännerad budgetridbana. Övrig tid så är det ett ridhus 10min skritt bort. Kanske inget för satsande tävlings ryttare men tror de hellre står på större anläggningar med sånt på gården.

@lady_vip hade gärna haft lösdrift om det varit bättre mark för det här. Lågt liggande lermark som snabbt blir översvämmad av regnvatten vintertid. Har stor vinterhagen men för att kunna ha lösdrift så hade vi behövt dränera ännu mer och grusa upp halva vinterhagen. Dessa obefintliga vintrar vi haft de senaste åren hjälper verkligen inte hagarna skick heller.
Inte min gård och inget mina föräldrar vill lägga pengar på.
 
Tänkte precis säga det, arbeta som personlig assistent @Buck . Det finns gott om jobb som det, och man brukar inte kräva utbildning. Har också ev ett tips om du kan tänka dig det :)
Ja det är ju också typ det enda som finns att söka. Är dock inte så bra med människor.. så har aldrig funderat närmre på det.
 
Ja det är ju också typ det enda som finns att söka. Är dock inte så bra med människor.. så har aldrig funderat närmre på det.
Tycker du verkar vara supertrevlig! Och det jag tänkte tipsa om är ett barn, så har du barnasinne kanske det kan vara något;)
 

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 493
Senast: moonstruck
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 264
Senast: jerseyko
·
F
Hästmänniskan Hej! Jag är ny här på forumet och undrar om det finns någon som jag som driver inackorderingsstall delvis kollektivt? Jag börjar...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 493
Senast: sommartjejen
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 354
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp