Är detta dyrt?

hmm tar tillbaka det ,hade aldrig pallat att ta in hästar elva på kvällen, då¨sover jag. möjligen i juni månad , men absolut inte på vintern.
samt att jag vill ha bra ridvägar .
kan vara flexibel med insläpp men då får man ju också tidigarelägga utsläppet. har 16h ute tid nu vilket jag tycker är väldigt härligt :).
 
kan vara flexibel med insläpp men då får man ju också tidigarelägga utsläppet. har 16h ute tid nu vilket jag tycker är väldigt härligt :).
Det funkar ju att ta in dom sent när man bor hemma vid stallet, men att åka så sent på kvällen hade jag inte orkat. annars tycker jag ditt upplägg låter kanon, självklart har man tid att mocka ett par extra boxar och packa några fler påsar hö var tredje dag, det är ju supersmart så är man ledig andra dagar. absolut ett sånt upplägg jag är intresserad av, men sen hade jag inte velat pga ridvägar saknas, är skitviktigt för mig med ridvägar då jag inte alls tycker det är kul att rida annars :/
Men jag bor i storskogarnas rike med , småland :)
 
Det funkar ju att ta in dom sent när man bor hemma vid stallet, men att åka så sent på kvällen hade jag inte orkat. annars tycker jag ditt upplägg låter kanon, självklart har man tid att mocka ett par extra boxar och packa några fler påsar hö var tredje dag, det är ju supersmart så är man ledig andra dagar. absolut ett sånt upplägg jag är intresserad av, men sen hade jag inte velat pga ridvägar saknas, är skitviktigt för mig med ridvägar då jag inte alls tycker det är kul att rida annars :/
Men jag bor i storskogarnas rike med , småland :)
ja et är väldigt tråkigt att ha häst utan ridvägar :p, blir mest att man är hemma i paddocken. visst finns det iofs ridvägar (dvs grusvägar), är mest jag som är feg för att rida ut själv. då hästen är knäpp ;).
platt skåne bjuder på väldigt lite skog, brukar åka iväg på sommaren och rida ut för att få lite omväxling ^_^.
 
kan vara flexibel med insläpp men då får man ju också tidigarelägga utsläppet. har 16h ute tid nu vilket jag tycker är väldigt härligt :).
Har mycket svårt att tänka mig nån som vill ta ut vid 06 eller in senare än typ 21 som inte ändå är uppe den tiden och bor granne med dig. Så vill du ha nån tror jag du får ändra tiderna ut/in alt ta mer betalt för mer service.
 
Har mycket svårt att tänka mig nån som vill ta ut vid 06 eller in senare än typ 21 som inte ändå är uppe den tiden och bor granne med dig. Så vill du ha nån tror jag du får ändra tiderna ut/in alt ta mer betalt för mer service.
och jag hade aldrig velat ha min häst i ett stall där hästarna stod inne 12h om dygnet som många gör ^_^, alldeles får lång tid enligt mig.
tänker att många är hemma kl 18, äter och är med familjen, åker till stallet vid 20 och rider, gör stallet och släpper in hästarna kl 10-11 direkt innan man åker hem och sover.

eller så vaknar man kl 5, äter och åker till stallet och släpper ut, sen hem och och duschar och åker till jobb kl 7 för att rida då man kommer hem från jobb. eller hur gör andra som har kollektivt?

är ju 2 dagar i veckan, sås vårt kan det inte vara att ordna om man nu väljer att stå kollektivt. självklart så är det för mycket begärt för ngn som betalar fullservice. med det erbjuder jag ju heller inte.
 
och jag hade aldrig velat ha min häst i ett stall där hästarna stod inne 12h om dygnet som många gör ^_^, alldeles får lång tid enligt mig.
tänker att många är hemma kl 18, äter och är med familjen, åker till stallet vid 20 och rider, gör stallet och släpper in hästarna kl 10-11 direkt innan man åker hem och sover.

eller så vaknar man kl 5, äter och åker till stallet och släpper ut, sen hem och och duschar och åker till jobb kl 7 för att rida då man kommer hem från jobb. eller hur gör andra som har kollektivt?

är ju 2 dagar i veckan, sås vårt kan det inte vara att ordna om man nu väljer att stå kollektivt. självklart så är det för mycket begärt för ngn som betalar fullservice. med det erbjuder jag ju heller inte.
Fast om du ska ha en hyresgäst så måste du ju lyssna in hen. Jag åker tex alltid direkt efter jobbet och är hemma runt 20-21 och då blir 23 helt fel.
 
och jag hade aldrig velat ha min häst i ett stall där hästarna stod inne 12h om dygnet som många gör ^_^, alldeles får lång tid enligt mig.
tänker att många är hemma kl 18, äter och är med familjen, åker till stallet vid 20 och rider, gör stallet och släpper in hästarna kl 10-11 direkt innan man åker hem och sover.

eller så vaknar man kl 5, äter och åker till stallet och släpper ut, sen hem och och duschar och åker till jobb kl 7 för att rida då man kommer hem från jobb. eller hur gör andra som har kollektivt?

är ju 2 dagar i veckan, sås vårt kan det inte vara att ordna om man nu väljer att stå kollektivt. självklart så är det för mycket begärt för ngn som betalar fullservice. med det erbjuder jag ju heller inte.
Långt ifrån alla som är hemma 18. Jag slutar 16 och har 5 min hem och 5 till stallet. Tar ofta inte 2 h att fixa mat isåfall och inte 2-3 h i stallet heller om man är lite effektiv. :-) jag har lösdrift, så inga problem med utevistelse och inga sena kvällar o tidiga mornar (natt vid 05 enligt mig ;)).
 
Det enda som skulle avskräcka mig är tiderna jag förväntas ta ut och in hästarna. Även om det är få tillfällen.

Även om jag här hemma tar ut hästarna vid 07 och fodrar (alternativt tar in på sommaren) 23, så skulle jag aldrig åka till något av mina ställen där jag stått inackorderad och ta in och ut de tiderna.
Det var allt från 7 hästar till 13 hästar på dem ställena. Nu har jag bara två hemma.

Då är man hemma först vid 23.30-24.00 beroende på vilken jag ska välja som avstånd av de jag stått i. Det har varit allt från 5 minuter och 30 minuter från hemmet. Då är man dessutom lite upp i varv så det tar ca 15-30 minuter att varva ner. Jag börjar jobbet mellan 07-08.
 
Fast om du ska ha en hyresgäst så måste du ju lyssna in hen. Jag åker tex alltid direkt efter jobbet och är hemma runt 20-21 och då blir 23 helt fel.
Ja självklart. Men man får ju ha ngt att utgå ifrån och se vad som blir bäst sen när man jämför schema och vad man kan/ vill. Kommer ju inte begära ngn som bor en halvtimme bort t ex att ta annat än lediga dagar t ex.
Dvs inga fasta dagar så man får ändra jobb tider. Men ändå så att jag får avlastning. Är rädd att det blir att jag står med ännu en häst, och går runt helt ensam i stallet med en inaccordering som inte gör sitt jobb..
 
Det enda som skulle avskräcka mig är tiderna jag förväntas ta ut och in hästarna. Även om det är få tillfällen.

Även om jag här hemma tar ut hästarna vid 07 och fodrar (alternativt tar in på sommaren) 23, så skulle jag aldrig åka till något av mina ställen där jag stått inackorderad och ta in och ut de tiderna.
Det var allt från 7 hästar till 13 hästar på dem ställena. Nu har jag bara två hemma.

Då är man hemma först vid 23.30-24.00 beroende på vilken jag ska välja som avstånd av de jag stått i. Det har varit allt från 5 minuter och 30 minuter från hemmet. Då är man dessutom lite upp i varv så det tar ca 15-30 minuter att varva ner. Jag börjar jobbet mellan 07-08.
Är då bara 3 hästar. Utsläpp tar 5 min. Och själva insläppet lika lång tid. Har klockat ;). Tog inte många minuter längre då jag hade 4 hästar (gick 3 gånger). Och detta inklusive fruckost höet som tas med till hagen.
 
Jag har ungefär samma utetider för mina hästar som du har för dina och jag skulle heller aldrig kunna tänka mig att ha hästarna inne mer om det inte råder full storm. Men ska någon åka en bit så blir det orimligt om det inte är högst tillfälligt som vid sjukdom eller så. Två gånger i veckan skulle nog kännas för ofta för de flesta. Du kan inte ha upplägget att de ställer upp om du skulle bli sjuk + x antal dagar/år som du kan åka bort på istället? Mockning och hövägning kan ni ju dela på ändå om ni vill.
 
Kanske skriv att inackorderingen ska ta "tidigt utsläpp" eller "sent intag", att din filosofi är att hästarna ska vara ute så länge som möjligt, att du är öppen för förslag, så kan du diskutera fram lämplig tidpunkt med intressenterna. Samt var tydlig med vad som ingår! :)
 
@Buck fast "personen får 4-5 hästfria dagar? Vem vill ha det - man har väl häst för att man vill rida och vara där större delen av tiden i veckan och ska man ändå dit så blir ju det argumentet helt irrelevant ?
 
Kanske skriv att inackorderingen ska ta "tidigt utsläpp" eller "sent intag", att din filosofi är att hästarna ska vara ute så länge som möjligt, att du är öppen för förslag, så kan du diskutera fram lämplig tidpunkt med intressenterna. Samt var tydlig med vad som ingår! :)
Saken är den att mitt fina söta sto/ skithästen rider boxen om hon inte får gå ut kl6... bor nästan direkt över stallet och klarar inte av det eviga bankandet som blir om ngn ska ta ut kl 8 t ex. Tar man in kl21 så börjar hon kl 5.. -_-. Inte bra för hoven då skon ryker titt som tätt vid längre boxvistelse.
Är därför de går ut tidigt och får frukost i hagen.
 
@Buck fast "personen får 4-5 hästfria dagar? Vem vill ha det - man har väl häst för att man vill rida och vara där större delen av tiden i veckan och ska man ändå dit så blir ju det argumentet helt irrelevant ?
Hästfri= bara åka dit och rida eller inte åka dit alls. Fullservice de dagarna som sagt.
 
Är då bara 3 hästar. Utsläpp tar 5 min. Och själva insläppet lika lång tid. Har klockat ;). Tog inte många minuter längre då jag hade 4 hästar (gick 3 gånger). Och detta inklusive fruckost höet som tas med till hagen.

Fast med åktid dit, hem och viljan att gå att lägga sig absolut senast 23.30 blri ju ändå svår att hålla. Minutrarna går hela tiden oavsett om man vill eller inte.
Oftast är ju själva jobbet det som tar minst tid.
 
Saken är den att mitt fina söta sto/ skithästen rider boxen om hon inte får gå ut kl6... bor nästan direkt över stallet och klarar inte av det eviga bankandet som blir om ngn ska ta ut kl 8 t ex. Tar man in kl21 så börjar hon kl 5.. -_-. Inte bra för hoven då skon ryker titt som tätt vid längre boxvistelse.
Är därför de går ut tidigt och får frukost i hagen.
Men om någon tar in 21, är det inte värt för dig då att släppa ut 5? Är inte det en ok deal för dig?
 
Är då bara 3 hästar. Utsläpp tar 5 min. Och själva insläppet lika lång tid. Har klockat ;). Tog inte många minuter längre då jag hade 4 hästar (gick 3 gånger). Och detta inklusive fruckost höet som tas med till hagen.
Men då kan du väl nästan sköta detta själv istället om du inte ska bort nån viss kväll eller morgon? och att ni delar på mockning och påsar bara?
 
@Buck jo jag har fattat det men svarar ju med reflektion på det du undrar dvs du upplever inget intresse över din annons.
Jag hade inte tyckt det var värt det - att åka ut till 23.00 för att ta in hästar är inte nåt jag ens skulle överväga om jag inte bodde själv på gården som du själv gör.
 
Saken är den att mitt fina söta sto/ skithästen rider boxen om hon inte får gå ut kl6... bor nästan direkt över stallet och klarar inte av det eviga bankandet som blir om ngn ska ta ut kl 8 t ex. Tar man in kl21 så börjar hon kl 5.. -_-. Inte bra för hoven då skon ryker titt som tätt vid längre boxvistelse.
Är därför de går ut tidigt och får frukost i hagen.
Ja, men som hyresgäst skulle jag tycka det var orimligt i alla fall... Som sagt, det blir sena kvällar om man ska natta häst klockan 23.
 

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 493
Senast: moonstruck
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 264
Senast: jerseyko
·
F
Hästmänniskan Hej! Jag är ny här på forumet och undrar om det finns någon som jag som driver inackorderingsstall delvis kollektivt? Jag börjar...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 493
Senast: sommartjejen
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 354
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp