Är detta dyrt?

Buck

Trådstartare
Är lite förvirrad nu. Har jämfört och kollat upp flera box hyror i området och kommit fram till att 500kr utan hö (som blir till självkostnadspris) är rimligt för litet privat stall utan riktig ridbana men nära till flera anläggningar
Men av alla som svarat på annonsera har slutat höra av sig direkt man gett priset och allt som ingår. Vill ha det kollektivt så jag får ngn dag där jag slipper mocka och ta ut.
Men är detta dyrt??? Är ju typ vad jag betalar för bara hö till mina 2 på en månad :/.

Grannen tar det dubbla men har en fjärdedel så lång ute tid och en tiondels så stor hage.
Men med ridhus och padock.
(Inte menat som annons! Försöker vara så ospecifik jag kan men ändå få tillräckligt med info för att få svar :).)

Men är detta dyrt för boxhyran i ett område där det inte direkt svämmar över av inaccordering stall?
 
känner ingen som är inaccorderad/har varit de senaste åren eller ens har inaccorderings stall..

eller jo jag stod ca 2veckor hos grannen då vi gjöt om golvet. men då jag jobbade där samt tog dit hö och strö själv så är det inte ngt bra alternativ att utgå ifrån för egen prissättning.
 
Kan den som står hos dig alltså nyttja grannens ridhus och det är skrittavstånd dit ?

Ska personen köpa eget foder och strö eller köper den av dig på plats ?
 
Verkar väldigt billigt. Jag gick igenom alla annonser jag hittade när jag satte pris för inackorderingar. Dvs kollade likande upplägg i området, hur mycket dyrare eller billigare vårt skulle kunna vara i förhållande till vad man erbjuder på andra ställen. Det blir inte mycket pengar men det finns ju andra skäl att ha fler hästar, t.ex. att dela arbetet som du är inne på.
 
Det måste vara ett skämt! :eek:
Här i krokarna kostar "normalservice" (fodring 3 ggr/dag, täckesservice, in/utsläpp från hagen) samt ridbana typ 4 000 kr/mån!
Nää, det där låter som en bluff!
 
Fast om TS bor i glesbygd så kallhyra 500 spänn för boxen är rimlig däremot så att det ingår den mesta servicen så blir det billigt . Här i tätt hästlän med massor med stall precis överallt så brukar en kallhyra för Box ligga på ca 600-700 kr.
Dock är det väldigt få stall som öht har såna upplägg dvs kallhyra och sen köp av foder och strö på egen hand /tillkommande kostnad ej inbakat i priset . Plus då pass . Folk vill inte hålla på att köpa till /skaffa eget foder och strö och väldigt många vill heller inte ha pass .... Så ser det ut här iallafall .
 
Jag tror det handlar om läget, om jag ska vara krass. Det finns en hel del stall i ditt område, kanske inte i direkt närhet, men i området. Det är mellan två större samhällen, där folk kanske hellre har nära där de bor etc.
 
Det måste vara ett skämt! :eek:
Här i krokarna kostar "normalservice" (fodring 3 ggr/dag, täckesservice, in/utsläpp från hagen) samt ridbana typ 4 000 kr/mån!
Nää, det där låter som en bluff!
ingen bluff, är kanske inte så många just här i närheten men i komunen söderut så är det väldigt mycket stall, och norrut finns det större anläggningar och framför allt bättre natur.
här är bättre åkermark och med det mindre hagar och bara platta tråkiga grusvägar att rida på.
vill ha avlastning i stallet och sällsklap på uteritterna, enda anledningen till att jag vill ha en inack.
 
jag ger 400. köper foder och strö själv. ibland har vi köpt hö tillsammans. jag vill köpa foder och strö själv. tycker det är enklare. in och utsläpp hjälps vi åt med. vi har många bra ridvägar. och utevistelse ca 10-12 tim. jag arrenderar även paddock så om man vill rida där så tar jag extra för det. det ingår inte i stallplatsen.
 
ingen bluff, är kanske inte så många just här i närheten men i komunen söderut så är det väldigt mycket stall, och norrut finns det större anläggningar och framför allt bättre natur.
här är bättre åkermark och med det mindre hagar och bara platta tråkiga grusvägar att rida på.
vill ha avlastning i stallet och sällsklap på uteritterna, enda anledningen till att jag vill ha en inack.
Har testat att kolla via ex fb? Vi har slutat annonsera, det är funkar bättre med "mun-mot-mun-metoden".
 
Kan det vara tvärt om istället. Att de blir skeptiska till priset för att det är för billigt?
En tanke som slog mig.
kanske, räknade lite såhär;
100kr för halm, 200 för packa hö och 200 för mockning.
mockningen jag känner att jag får igen om de tar mina 2 boxar var 3e dag, då man redan mockar så är ju en till inget :p, lika så vid hö packning och fodring. men en ledig dag lite då och då är :love:.
slitaget på hagarna kommer ju öka, planerar att bygga till med ett hektar därför, vilket mina också drar nytta av :). så boxhyran kommer typ gå direkt till hag arrende.

dvs ingen vinst förutom lite mindre ensamhet i stället :),
 
Har testat att kolla via ex fb? Vi har slutat annonsera, det är funkar bättre med "mun-mot-mun-metoden".
har bara via fb, känner ingen som känner ngn som har häst inaccorderat heller, alla har eget stall :rofl:. ska sätta upp lapp på ridskolan också, ev så lockar det ngn nybliven eller blivande hästägare.
 
kanske, räknade lite såhär;
100kr för halm, 200 för packa hö och 200 för mockning.
mockningen jag känner att jag får igen om de tar mina 2 boxar var 3e dag, då man redan mockar så är ju en till inget :p, lika så vid hö packning och fodring. men en ledig dag lite då och då är :love:.
slitaget på hagarna kommer ju öka, planerar att bygga till med ett hektar därför, vilket mina också drar nytta av :). så boxhyran kommer typ gå direkt till hag arrende.

dvs ingen vinst förutom lite mindre ensamhet i stället :),

Det kanske inte handlar om pengar utan de kanske handlar om de upplägget du beskriver?
Jag hade nog tex inte velat ha de så även om det bara kostade 500 kr :) Jag mockar och fixar hellre mat till min egna häst alla dagar i veckan än att dela. Bland annat pga jag vill veta om min häst åt upp maten i boxen hur mycket han druckit osv. Jag hade å andra sidan inte haft nåt emot att utöver detta i land mocka till stallägaren någon dag i veckan för att få lite lägre hyra :)
 
femhundra kronor i månaden. fullservice mot stallpass typ var tredje dag..
Tror inte heller det är pengarna det handlar om där utan upplägget. För priset är det inget fel på tycker jag. Att ha det kollektivt och ha ut/insläpp på rullande schema är ju hyfsat normalt. Den extra mockningen och packning av hö(?) var tredje dag är nog inte många så sugna på tror jag tyvärr. Du får försöka hitta någon som har mycket tid över.
 
Är lite förvirrad nu. Har jämfört och kollat upp flera box hyror i området och kommit fram till att 500kr utan hö (som blir till självkostnadspris) är rimligt för litet privat stall utan riktig ridbana men nära till flera anläggningar
Men av alla som svarat på annonsera har slutat höra av sig direkt man gett priset och allt som ingår. Vill ha det kollektivt så jag får ngn dag där jag slipper mocka och ta ut.
Men är detta dyrt??? Är ju typ vad jag betalar för bara hö till mina 2 på en månad :/.

Grannen tar det dubbla men har en fjärdedel så lång ute tid och en tiondels så stor hage.
Men med ridhus och padock.
(Inte menat som annons! Försöker vara så ospecifik jag kan men ändå få tillräckligt med info för att få svar :).)

Men är detta dyrt för boxhyran i ett område där det inte direkt svämmar över av inaccordering stall?
Vad jag förstår så kostar boxen 500 kr/mån i kallhyra och man kan köpa hö av dig för självkostnadspris, övrigt köper man själv + arbetsinsats. Hur är det med strö?
Jag tycker det är ett rimligt pris, alt billigt. Jag kan bara utgår från mig själv, men att inte ha ridmöjligheter, åtminstone en belyst ridbana som fungerar någorlunda på vintern, på gården är ett stort minus för mig. Jag har när till ridhus - ca 1 km. Men det är en 70-väg utan belysning och en vinterkväll (eller eftermiddag när det är mörkt 16.00) rider jag inte dit. Det blir att lasta och köra även för den korta sträckan. För mig är det inga problem med eftersom jag har en transport och en lättlastad häst. Men det är kanske inte alla som har det. Har du släp på gården? Kanske utlåning av det skulle vara lockande?
 

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 493
Senast: moonstruck
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 264
Senast: jerseyko
·
F
Hästmänniskan Hej! Jag är ny här på forumet och undrar om det finns någon som jag som driver inackorderingsstall delvis kollektivt? Jag börjar...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 493
Senast: sommartjejen
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 354
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp