Är det verkligen okej att ge sin häst "vad som helst"?

Jag tänker också att det är onödigt dyrt.

För de pengarna som man köper en pååse müsli för människor kan man ju köpa ca 5 kg hö/hösilage. Så om man har dåligt med pengar till foder och hästen behöver mer så är det ju vettigare att lägga ut det på stråfoder.
 
Jag tänker också att det är onödigt dyrt.

För de pengarna som man köper en pååse müsli för människor kan man ju köpa ca 5 kg hö/hösilage. Så om man har dåligt med pengar till foder och hästen behöver mer så är det ju vettigare att lägga ut det på stråfoder.
Hästen har fri tillgång på hösilage, det ingår i hyran.
 
Jag tänker också att det är onödigt dyrt.

För de pengarna som man köper en pååse müsli för människor kan man ju köpa ca 5 kg hö/hösilage. Så om man har dåligt med pengar till foder och hästen behöver mer så är det ju vettigare att lägga ut det på stråfoder.
Det kan ju helt enkelt vara så att hon råkade ha en påse musli som låg och skräpade i skåpet hemma. Det duger ju helt klart som krubbskrammel istället för att slängas eller bli dåligt hemma.
Många hästar klarar sig fint helt utan kraftfoder, speciellt nu när de kan beta.
Den torkade frukten i ett par decimeter musli är försumbar i sammanhanget.

Jag tycker att TS gör en höna av en fjäder. Det säger faktiskt mer om ts än personen med muslin
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 812
Senast: Twihard
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 805
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 631
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 810
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp