Ännu en "väntat-länge-tråd"

Sv: Ännu en "väntat-länge-tråd"

Oh yes, det var det som fick mig att överleva slutet, att få tokgnälla med dig varje dag som bebisarna stannade kvar i magen. :D
 
Sv: Ännu en "väntat-länge-tråd"

Jag är inne i en period när det känns hur lätt som helst att vara gravid. :D
Magen har sjunkit så det är inga problem att andas. Jag vaknar pigg varje morgon (har inte varit bortskämd med det hittills i graviditeten).
Kanske det beror på att jag inte jobbar längre. Men nu känns det lätt att klara dom här sista veckorna. Ganska skönt faktiskt. :angel: För jag och sambon är inne i en "Shit snart kommer bebisen, kommer vi att klara det?"-period. :D
 
Sv: Ännu en "väntat-länge-tråd"

Då vill jag helt klart ha min bebis före dej..:p för jag är jätte less på de här...

Minns den där perioden.. Vi har ju kommit in i nästa period istället.. *shit, kommer vi klara av att ha 2 barn, vi skulle kanske nöjt oss med bara ett*:crazy:
 
Sv: Ännu en "väntat-länge-tråd"

kl

Till alla som väntar på bebis, kan inte låta bli att skiva av en liten bit ur den suveräna boken "9½ månad".

24/4 (8 dgr efter bf)

Vaknade. Hade halsbränna. Gick upp. Åt frukost. Pratade om vad vi skulle äta till middag.
Fick krystvärkar. Tomas klockade. Ringde mamma. Mamma kom. Vi åkte till BB. Öppen 8 cm!
Efter bara två timmar börjar utdrivningsskedet.

Jag är som en blomma som slår upp sina kronblad mot solen.
Inte alls samma utdragna plåga som förra gången (vi hade radion på och Mix Megapol hade Phil Collins-helg).
Bebin glider ut i världen som ett ostron in i prinsessan Madeliene. Mjölken rinner till.
Bebin får perfekt tag och börjar suga direkt, girig på livet. Jag tittar på Tomas.
Vi har blanka, innerliga ögon och jag märker knappt att barnmorskan säger: här behöver vi inget sy.
Jag är nyförlöst, varm och lycklig - äntligen! Nä, jag bara skojar, jag är fortfarande gravid.


:D
 
Sv: Ännu en "väntat-länge-tråd"

kl

Till alla som väntar på bebis, kan inte låta bli att skiva av en liten bit ur den suveräna boken "9½ månad".

24/4 (8 dgr efter bf)

Vaknade. Hade halsbränna. Gick upp. Åt frukost. Pratade om vad vi skulle äta till middag.
Fick krystvärkar. Tomas klockade. Ringde mamma. Mamma kom. Vi åkte till BB. Öppen 8 cm!
Efter bara två timmar börjar utdrivningsskedet.

Jag är som en blomma som slår upp sina kronblad mot solen.
Inte alls samma utdragna plåga som förra gången (vi hade radion på och Mix Megapol hade Phil Collins-helg).
Bebin glider ut i världen som ett ostron in i prinsessan Madeliene. Mjölken rinner till.
Bebin får perfekt tag och börjar suga direkt, girig på livet. Jag tittar på Tomas.
Vi har blanka, innerliga ögon och jag märker knappt att barnmorskan säger: här behöver vi inget sy.
Jag är nyförlöst, varm och lycklig - äntligen! Nä, jag bara skojar, jag är fortfarande gravid.


:D

Å, jag älskar den boken! Och känner så väl igen mig i Annikas tankar (min son kom 16 dagar efter BF)...
 
Sv: Ännu en "väntat-länge-tråd"

Det var någon som påstod att man hinner med det en gång innan det rinner till :angel: Då kan jag iaf sova på rygg. Och kanske på vänster sida! Dvs. inte BARA BARA BARA BARA på höger sida. Jag har snart ingen höft eller axel kvar...
 
Sv: Ännu en "väntat-länge-tråd"

Nämen fy på dig! Säga så just när jag känner att allt liksom bara... Skrutt...
 
Sv: Ännu en "väntat-länge-tråd"

Fast idag har jag fått straff för otukt eller nåt för imorse när jag vaknade trodde jag att jag sprungit in i en vägg för att jag var så trött och när jag skulle skutta i kläderna nästan tjöt jag rakt ut för att det högg till i ryggen när jag stod där och balanserade framåtlutad på ett ben.
Antingen är det mitt fel som sagt att jag känt mig så pigg på senaste eller så är det min kompis fel som sa igår att jag är sjukt smidig med min tjocka mage. För idag är jag inte det minsta smidig längre kan jag tala om. :crazy:
 
Sv: Ännu en "väntat-länge-tråd"

Jag bara gnäller och gnäller. Bara handla på Ica är som ett maratonlopp :(
 
Sv: Ännu en "väntat-länge-tråd"

Jag bara gnäller och gnäller. Bara handla på Ica är som ett maratonlopp :(

Ja, men visst är det.. *S*
Idag gick jag i "ett-två-tre-tomtesteg" på Ica, varje steg kändes i bäckenbotten och jag funderade på om det skulle vara väldigt pinsamt om vattnet gick inne i affären.
 
Sv: Ännu en "väntat-länge-tråd"

jag funderade på om det skulle vara väldigt pinsamt om vattnet gick inne i affären.

Funderade jag oxå på för ett tag sedan.. men nu har det övergått till att jag gärna vill att vattnet ska gå när jag handlar ...eller när som helst för den delen... bara det händer nått snart...
 
Sv: Ännu en "väntat-länge-tråd"

Det är väl ingen som tänker smita före mig i kön nu hoppas jag?? :devil: Har BF idag.. så nu börjar väl min gnäll-era! :D
 
Sv: Ännu en "väntat-länge-tråd"

Då är det bara för dig att starta en sån här tråd, då brukar ju bebisarna bestämma sig för att titta ut. :D

Själv har jag gått hela morgonen och dagen och oroat mig. Bebis rörde inte en fena på hela dagen, verkligen inte en. Trodde nästan att nåt var galet i magen. :eek:
Men nu ikväll har hon hållit igång och kollat in elastisiteten i magen så hon verkar må bra. :D:love:
 
Sv: Ännu en "väntat-länge-tråd"

Jag startar tråden när jag gått över en vecka (om det nu drar ut så länge..). Då kan jag anse mig berättigad :D

Brukar också bli orolig när det varit mer stillsamt i magen, men sambon kan faktiskt höra hjärtljuden med blotta örat hur väl som helst, och det känns tryggt! :) Det dundar tydligen på som attan där inne. :bump:
 
Sv: Ännu en "väntat-länge-tråd"

Så mycket som jag promenerar så håller väl bebis i sig i navelsträngen för glatta livet för att inte trilla ut. :rofl: Det känns så ibland i alla fall. Hon har ju legat så lågt så länge nu och liksom tryckt på neråt. :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp