AE: Arbete på töm

Sv: AE: Arbete på töm

Det beror ju på hur kunnig du är. När jag var relativ grön inom tömkörning tyckte jag den va kanonbra men nu tycker jag den är ganska tråkig men det beror ju på att den är rätt basic.

Vad tar han upp för saker i filmen? Jag vet inte vad som räknas som "basic", ingår tex sidvärtsrörelser?

Håller med dig. Den är bra, men väldigt basic. Jag hade hellre lagt pengarna på en tömkörningslektion.

Jag är inte speciellt duktig på att tömköra, men tyckte den var väldigt basic o tråkig. Mk tinformation om tömsättningar, utrustning och grundläggande körning kan man väl säga. Finns många klipp på youtube som ger mer instruktioner om man inte väljer att gå en kurs.

Den öppnade iallafall upp ögonen på mig, genom att visa hur bra det är att bygga upp muskler på hästen från marken. Har en ryggöm häst och nu tränar jag endast från marken i minst ett par månader.

Liknande trådar

Hästvård Hej Någon som har häst som har tätt mellan tvärutskotten i ländryggen? Vår häst har fått kortisonbehandling och nu väntar arbete för...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: Smultron
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Elo
·
Utrustning Vad jag läst mig till så ska wobbi vara riktigt bra stövlar. Men vilken modell kan ni rekommendera? Hur är de i storlek?
Svar
15
· Visningar
1 073
Senast: ii-ssa
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 930
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka