Adventskalendertråden 2024

Det är som att jag gått in i en helt ny värld. Planerar ni vilken julkalender ni ska ha i augusti?! Jag har aldrig varit med om en sådan här tradition.

Brukar det sälja slut innan jul om man inte är ute i tid? Asking for a friend. :o
En av de allra bästa trådarna! Började försiktigt med två kalendrar för några år sedan, förra året gick jag all in och hade sex stycken🤣

Många säljs slut redan i september-oktober, särskilt från mindre ställen.
 
Det beror på vilken kalender man är ute efter. Flera av dom säljer slut tidigt, vissa redan samma dag som dom släpps. En del har early bird-pris om man beställer tidigt, så det kan också vara en anledning

En av de allra bästa trådarna! Började försiktigt med två kalendrar för några år sedan, förra året gick jag all in och hade sex stycken🤣

Många säljs slut redan i september-oktober, särskilt från mindre ställen.

Känns som att det här kan växa till något farligt inom mig. 😆 Jag har redan börjat googla.
 
Har sett åtminstone en kalender där dom visar vad man får i varje lucka - varför gör dom det? Är det för att kunder ska vara nöjda? Ganska påkostad kalender så kanske därför, men jag tänker att charmen med upplägget är att det ska vara en överraskning vad som finns bakom varje lucka.
 
Åhhåhåå...satt för nån dagar sedan och började tänka på advents kalender och tänkte näää men det kanske är lite tidigt ändå, skönt att det finns fler därute 😄

Kom även på att jag ska till England nu i höst, kanske jag hittar nått kul där 😃 har sneglat på en kalender från Charlotte Tilbury andra år men får se vad jag känner jag har råd med ,...tråden inspirerar mig iaf till en djupdykning i utbud på kalendrar i uk 🏊🏊

Är lite sugen på uhm .....det mesta, hår, hudvård, ätbart, nått läsbart , strumpor, smink, hade nån en vin/champagne kalender i fjor?.. Måste iaf begränsa mig liiite, men jag räknar inte med nått stöd gällande begränsningar härifrån iaf 💸💸😛
 
Har sett åtminstone en kalender där dom visar vad man får i varje lucka - varför gör dom det? Är det för att kunder ska vara nöjda? Ganska påkostad kalender så kanske därför, men jag tänker att charmen med upplägget är att det ska vara en överraskning vad som finns bakom varje lucka.

Det är väl främst skönhetskalendrarna som visar innehållet, det är rätt hård konkurrens och folk vill ju köpa de som ger mest värde för pengarna.

Sen kan ju en del kalendrar visa några produkter och låta resten vara en överraskning.

Fördelen med att köpa tidigt är att man hinner glömma vad som är där i. :rofl:
 
Åhhåhåå...satt för nån dagar sedan och började tänka på advents kalender och tänkte näää men det kanske är lite tidigt ändå, skönt att det finns fler därute 😄

Kom även på att jag ska till England nu i höst, kanske jag hittar nått kul där 😃 har sneglat på en kalender från Charlotte Tilbury andra år men får se vad jag känner jag har råd med ,...tråden inspirerar mig iaf till en djupdykning i utbud på kalendrar i uk 🏊🏊

Är lite sugen på uhm .....det mesta, hår, hudvård, ätbart, nått läsbart , strumpor, smink, hade nån en vin/champagne kalender i fjor?.. Måste iaf begränsa mig liiite, men jag räknar inte med nått stöd gällande begränsningar härifrån iaf 💸💸😛
Vilken bra idé att kolla utomlands! Jag ska till Berlin om några veckor, hoppas att det inte är alldeles för tidigt för kalendrar då😄
 
Jag har ju Saint Laurent som favoritmärke för smink och gillar även deras parfymer, men den brukar gå på strax över 3000:-. Frågan är om det inte är bättre att önska mig ett presentkort på butik som har YSL och unna mig något där än att chansa. Jag hade definitivt inte velat veta innehållet innan. :o
 
Nu har jag hittat nån uk best advent calendar sida för 2024, hjälp så mkt kul 😅 hoppas jag inte heller är för tidigt ute i uk, samtidigt så sålde vi julbord i typ augusti när jag jobbade på hotell där för nått år sen & jul avdelningen på Harrods har redan öppnat 🙈

@Görel ja, kul! Hoppas du hittar nått spännande

känner tråden kommer nå nya höjder i år, nu när vi expanderar vårt sökande globalt 😄👌
 
Jag har ju Saint Laurent som favoritmärke för smink och gillar även deras parfymer, men den brukar gå på strax över 3000:-. Frågan är om det inte är bättre att önska mig ett presentkort på butik som har YSL och unna mig något där än att chansa. Jag hade definitivt inte velat veta innehållet innan. :o

Utan av avslöja för mycket så brukar YSLs kalender innehålla sjuttioelva röda läppstift så du måste älska röda läppstift 💄. Du kan ju titta på Margareta Grääs video från förra året om du vill veta vad som var i förra årets kalender och få en hint om vad de brukar stoppa i kalendern.
 
Utan av avslöja för mycket så brukar YSLs kalender innehålla sjuttioelva röda läppstift så du måste älska röda läppstift 💄. Du kan ju titta på Margareta Grääs video från förra året om du vill veta vad som var i förra årets kalender och få en hint om vad de brukar stoppa i kalendern.

Åh, nej! Jag hade älskat att få massa parfymer för jag är i valet och kvalet med Libre, men jag har redan deras klassiska röda läppstift och även något rött mini från någon kampanj. Underbar kvalité men hur många behöver man liksom. :cautious: Varför har de slutat tillverka min favoritnyans, min perfekta my lips but better, men har fem miljoner röda i sitt sortiment? Jag får köpa deras nya liquid blush, Libre och en palett och spara mellanskillnaden. :D
 
Jag kör nog på en Ikeakalender som varje år :laugh: Och en ostkalender, det delar jag och sambon på.
Är lite sugen på typ en hudvårdskalender men jag är dålig på att använda innehållet. Helst skulle jag vilja ha en växtkalender men jag har aldrig hittat nån annat än Blomsterlandets skräpkalender.
 

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
36 904
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp