Adventskalendertråden 2024

Sasse

Trådstartare
Har jag missat årets tråd, eller? :cautious:

Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag även hade förra året. Inte alls enligt plan, men kunde inte motstå rabatterat pris och gratis frakt. :p

Ska nog ha en till chokladkalender, och är lite sugen på te från Kränku. Min största plan detta år var egentligen en cocktailkalender, men eftersom jag numera bor på internat med alkoholförbud får det vänta till ett annat år.

Vad har ni för planer? :D
 
Har beställt en AD70 chokladkalender. Det får räcka till mig. Ska fundera lite på hur jag gör med barnet men det enklaste är nog att göra en egen med tanke på växelvist boende, det blev rörigt förra året 🙈🙄
 
Någon chokladkalender (funderar faktiskt på AD70) och definitivt minst en skönhetskalender. I år ska jag vara på hugget på GLOWiD, jag fick ju bara tag på den lilla förra året :D

Skincity verkar ha ballat ur helt och flyttar allt till Kicks så jag undrar om det blir någon kalender därifrån i år. Hudoteket kommer garanterat med en men jag kommer att hålla koll på Bangerhead också, den har sett intressant ut tidigare.
 
Jag vill ha en kalender med praliner, men vet inte alls vilken. AD70 verkar ju populär (och ha väldigt fina praliner!) men när jag kollade förra årets tråd lät inte smakerna jättekul, hmm..

Sen är jag väldigt sugen på en med marshmallows iår igen :d
Har varit lite sugen på marshmallows jag med. Vilken har du haft tidigare?
 
Skulle vilja ha en med praliner, men haft ad70 förrförra året (tror jag det var? Eller om det var 2021 🙈) och då var jag inte så imponerad. Haft från lokal pralintillverkare i två år nu så hade varit kul att prova nått annat.
 
Är det någon som vet något om snackpilot? Får upp reklam för deras kalender och den verkar intressant, men är det ett seriöst företag?
 
Jag gillar verkligen AD70, så den funderar jag på att beställa.

Sen är jag väldigt kluven. Jag älskar adventskalendrar!

Jag vill ha en skönhetskalender - tänker LH Cosmetics eller Glossgods. Men, de är ju rätt dyra och jag har annat som jag borde prioritera att lägga pengar på under det som är kvar av året. Och om jag är helt helt ärlig, så tenderar en del av innehållet att hamna på Tradera - jag är lite kinkig med både smink och andra skönhetsprodukter, jag vet vad jag gillar liksom..och en väldigt stor del av mitt smink kommer att behöva kasseras pga gammalt inom en överskådlig framtid, så jag försöker lite att hålla mig från att köpa något sånt just nu...men samtidigt är det ju så kul, och mysigt!

Jag är också bra sugen på en hästkalender. Den från Svensk ridsport har jag kikat på i flera år, t ex. Men samtidigt..jag ska också på SIHS i år, och att shoppa hästgrejer där känns ärligt talat mycket roligare :o .

Oh well. En lakritskalender från John Bullow har jag också varit sugen på i några år. Det kanske blir en sån. Gillar deras lakrits mycket.

End of beslutsångestrant :D .
 
Jag gillar verkligen AD70, så den funderar jag på att beställa.

Sen är jag väldigt kluven. Jag älskar adventskalendrar!

Jag vill ha en skönhetskalender - tänker LH Cosmetics eller Glossgods. Men, de är ju rätt dyra och jag har annat som jag borde prioritera att lägga pengar på under det som är kvar av året. Och om jag är helt helt ärlig, så tenderar en del av innehållet att hamna på Tradera - jag är lite kinkig med både smink och andra skönhetsprodukter, jag vet vad jag gillar liksom..och en väldigt stor del av mitt smink kommer att behöva kasseras pga gammalt inom en överskådlig framtid, så jag försöker lite att hålla mig från att köpa något sånt just nu...men samtidigt är det ju så kul, och mysigt!

Jag är också bra sugen på en hästkalender. Den från Svensk ridsport har jag kikat på i flera år, t ex. Men samtidigt..jag ska också på SIHS i år, och att shoppa hästgrejer där känns ärligt talat mycket roligare :o .

Oh well. En lakritskalender från John Bullow har jag också varit sugen på i några år. Det kanske blir en sån. Gillar deras lakrits mycket.

End of beslutsångestrant :D .

Det blir absolut lite hets och FOMO över kalendrarna, det ska en inte förneka.

Samtidigt är det ju trevligt att ha något att se fram emot i december så jag tycker att så länge en inte spenderar mer än vad en har råd så ser jag inget problem med kalendrarna. Jag unnar mig någon ätbar och en eller två skönhetskalendrar som en julklapp till mig själv. Men jag skulle tex aldrig bli hetsad av FOMO att köpa en ren sminkkalender eftersom jag knappt sminkar mig och när jag gör det är det väldigt begränsat vad jag använder.
 
Det blir absolut lite hets och FOMO över kalendrarna, det ska en inte förneka.

Samtidigt är det ju trevligt att ha något att se fram emot i december så jag tycker att så länge en inte spenderar mer än vad en har råd så ser jag inget problem med kalendrarna. Jag unnar mig någon ätbar och en eller två skönhetskalendrar som en julklapp till mig själv. Men jag skulle tex aldrig bli hetsad av FOMO att köpa en ren sminkkalender eftersom jag knappt sminkar mig och när jag gör det är det väldigt begränsat vad jag använder.

Nej, det är inte så att jag känner press utifrån att köpa (även om det nog är lätt hänt, med tanke på sociala medier etc, absolut). Mer att jag älskar kalendrar och det är mysigt, som du skriver, att se fram emot i december när det är mörkt och kallt osv. Men jag funderar på om det är värt pengarna i år. :)
 
Jag är SÅ sugen på Horsebrands, men vet inte om jag kan motivera den utgiften just i år. Den landar på precis under 2000 med frakt 🫣
Jag är också sugen :o
Hade Horze förra året som kändes som en budgetvariant, de fina grejerna (som man fick beställa själv, schabrak och luva) var fint med resten var mest.. små utfyllnader typ. Men SÅ billig var den liksom inte.

Förra året var det den enda jag hade. Innan har jag haft både smink/hudvård (makeup revolution, Yves Rocher) och praliner (lokalt tillverkade).
 
Jag är också sugen :o
Hade Horze förra året som kändes som en budgetvariant, de fina grejerna (som man fick beställa själv, schabrak och luva) var fint med resten var mest.. små utfyllnader typ. Men SÅ billig var den liksom inte.

Förra året var det den enda jag hade. Innan har jag haft både smink/hudvård (makeup revolution, Yves Rocher) och praliner (lokalt tillverkade).
Det är ju en lädergrimma i Horsebrands (ingen direkt spoiler, den visas i både bild och text eftersom man måste välja storlek och färg när man beställer kalendern). Min ena häst behöver en lädergrimma oavsett, och med tjejmatte kan jag ju då säga att 500 kr hade lagts på en grimma ändå, och då kostar resten av kalendern ”bara” 1500 kr 🤔
 
Det är ju en lädergrimma i Horsebrands (ingen direkt spoiler, den visas i både bild och text eftersom man måste välja storlek och färg när man beställer kalendern). Min ena häst behöver en lädergrimma oavsett, och med tjejmatte kan jag ju då säga att 500 kr hade lagts på en grimma ändå, och då kostar resten av kalendern ”bara” 1500 kr 🤔
Gick in och kikade nu och jag behöver (verkligen) inte någon lädergrimma (eftersom jag precis lärt mig sy egna) :rofl:
Ska nog suga på karamellen. Lagom länge, för vill inte missa boka tidigt-rabatten.
 

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
36 893
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp