Adventskalendertråden 2024

Gick in och kikade nu och jag behöver (verkligen) inte någon lädergrimma (eftersom jag precis lärt mig sy egna) :rofl:
Ska nog suga på karamellen. Lagom länge, för vill inte missa boka tidigt-rabatten.
Jag brukar motivera sånna här inköp med ”det är bättre än att köpa knark för pengarna!” 😁 (alternativet att faktiskt köpa knark istället är dock helt otänkbart, lika bra att förtydliga 😅)
 
Det blir inte en marmeladkalender iaf. Jag hade en sån förra året och det finns fortfarande några burkar kvar i skafferiet som ingen äter upp..

Skulle vilja ha en chokladkalender men är svårt att hitta då jag är så fruktansvärt kräsen. Inget salt, ingen mörk choklad, ingen vit choklad, ingen mint och ingen lakrits.. Finns ju typ bara de där billiga på ICA kvar att välja på då :D
 
Jag kommer som vanligt att ha en triss-kalender och tror jag också ska ha en chokladkakender. AD70 såg ju trevlig ut, men ska fundera ett tag till.

Hade korsord förra året men de flesta var lite för svåra för mig som inte löser så mycket korsord i vanliga fall, men mamma gillade den.
 
Å vad bra @Sasse att du startade tråden, har tänkt flera gånger den här veckan att det är ju dags för nu börjar ju kalendrarna att släppas. :)

Jag beställde tre redan i våras… :o

Handfärgade garnkalendrar släpps oftast runt april eftersom ägarna till de små företagen måste ha ett par månader på sig att färdigställa kalendrarna.

De två första kalendrarna är från en kvinna som jag inte handlat ifrån förut men hennes moodboards passar mig perfekt. Man väljer ju vilket garn man vill ha i sin kalender så i den med blå färger så valde jag ett garn med lite silverglitter i.

Den sista kalendern är från BlueFernYarns som jag köpte ifrån förra året och hon har helt fantastiska garner. :love:

IMG_5294.jpeg



Sen är jag ju sugen på Horsebrands kalender igen. :bag:
 
Det är ju en lädergrimma i Horsebrands (ingen direkt spoiler, den visas i både bild och text eftersom man måste välja storlek och färg när man beställer kalendern). Min ena häst behöver en lädergrimma oavsett, och med tjejmatte kan jag ju då säga att 500 kr hade lagts på en grimma ändå, och då kostar resten av kalendern ”bara” 1500 kr 🤔

Fast riktigt fina lädergrimmor kan ju kosta över tusenlappen och då kostar ju resten ”bara” max 1000:-… :D
 
Förra året hade jag The Mallows karamellfyllda marshmallows. Jättegoda tycker jag, det var verkligen höjdpunkten på dagen att få öppna och äta en sån. De är inte lika fluffiga som vanliga vita marshmallows man köper i påse, men de var ändå mjuka och som sagt, väldigt goda!
Åh den har jag också fnulat på...
 
Jag har för mig att jag läst tidigare år om en kalender med badbomber, stämmer det eller är det önsketänkande från min sida?
Efter sex år med dusch har jag äntligen ett badkar igen.

Är också sugen på Cliniques kalender, har tittat på den tidigare år men aldrig köpt.

Kommer också att vilja ha någon form av kalender med hästsaker, hade Hööks förra året men var inte överförtjust.
 
Jag troor att jag skippar Yves Rocher i år, för det är typ samma saker och jag behöver faktiskt inte fler röda läppstift och handkrämer. (Men annars har det mesta gått åt under åren så den är ju inte helt oanvändbar). Får helt enkelt se vad den landar på för pris...

Är sugen på en hudvårdskalender med lite blandade saker och blandade märken, så det är vad jag ska kika efter. Eller om jag hittar en med hårvård. Tänker också att om jag bara köper en så kan den nog få bli lite dyrare än om jag köpt två mer budgetvänliga 😊
 
Jag har för mig att jag läst tidigare år om en kalender med badbomber, stämmer det eller är det önsketänkande från min sida?
Efter sex år med dusch har jag äntligen ett badkar igen.

Är också sugen på Cliniques kalender, har tittat på den tidigare år men aldrig köpt.

Kommer också att vilja ha någon form av kalender med hästsaker, hade Hööks förra året men var inte överförtjust.
Lush :love: men dyr!
 
Jag troor att jag skippar Yves Rocher i år, för det är typ samma saker och jag behöver faktiskt inte fler röda läppstift och handkrämer. (Men annars har det mesta gått åt under åren så den är ju inte helt oanvändbar). Får helt enkelt se vad den landar på för pris...

Är sugen på en hudvårdskalender med lite blandade saker och blandade märken, så det är vad jag ska kika efter. Eller om jag hittar en med hårvård. Tänker också att om jag bara köper en så kan den nog få bli lite dyrare än om jag köpt två mer budgetvänliga 😊

539 såg jag nu med viss rabatt 🤔 annars 599. Jag gillar handkrämerna men röda läppstift är inte min grej. Och deras mascara vet jag inte vad det är för fel på för mina ögon- får ju inflammation av dem ?!?
 
Jag har för mig att jag läst tidigare år om en kalender med badbomber, stämmer det eller är det önsketänkande från min sida?
Efter sex år med dusch har jag äntligen ett badkar igen.

Är också sugen på Cliniques kalender, har tittat på den tidigare år men aldrig köpt.

Kommer också att vilja ha någon form av kalender med hästsaker, hade Hööks förra året men var inte överförtjust.

Ja det finns med badbomber, har för mig att bluebox hade dem och på amazon.
 
Någon som kommer ihåg vilken hemsida det var som hade flera stycken kalendrar med oljor, vinäger mm. Tror att det var ett franskt företag. 🤔
 
@Görel Leta efter kalendrar från Bomb Cosmetics, de hade några olika kalendrar förra året i olika prisklasser. Jag har bara provar deras tvålar som är väldigt trevliga. De doftar mindre än Lush men är du väldigt känslig så kanske det här också blir för mycket.
 
Förra året hade jag The Mallows karamellfyllda marshmallows. Jättegoda tycker jag, det var verkligen höjdpunkten på dagen att få öppna och äta en sån. De är inte lika fluffiga som vanliga vita marshmallows man köper i påse, men de var ändå mjuka och som sagt, väldigt goda!
Åh just dom som jag varit sugen på! Jag gillar när de är mer sega än fluffiga. Mums!
 

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
36 894
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp