Adventskalendertråden 2023

jag har medvetet undvikit denna tråd, för jag tänkte att jag skulle uppföra mig i år. Har massor kvar av kalendrarna från i fjol, öppnade precis första tvålen i tvålkalendern. ;)

Men om (…) jag skulle köpa en eller två kalendrar, så är problemet att jag åker bort två veckor innan jul. Hur löser jag det då? Öppnar i förväg eller efter? :crazy:

Tror det blir Clinique igen, har nästan slut på hudvårdsprodukter. Sen kanske drickchoklad och delikatess. Men det går ju inte att köpa nu, när hållbarheten är tre månader.

Fick precis upp reklam för en adventskalender för halloween 🎃
IMG_1375.webp

Nån som har input på de hästrelaterade kalendrarna? Jag känner till Hööks och Svensk ridsport, men kommer knappt ihåg nånting som skrevs om dem förra året 😅 .

Lite sugen på ostkalendender igen. Har haft en innan men den som jag hittar här i Norge är egentligen inte såå spännande. Men så tänkte jag kan vara kul att göra en egen och slänga in lite annat som tex kex, honung och marmelad... (kanske en liten halvflaska vin på en fredag :angel: ) undrar iof lite försiktigt om jag har tid, ork och hjärn kapacitet till övers för att få till det bra 😅🙈
Vad är det för ostkalender ni har i Norge? :)

Vad är det för ostkalender ni har i Norge? :)
Det är Tine som gör den med sina egna ostar.

Här är en lista från kalendern i 2019, skulle tro den är samma fortfarande.

Kalenderen inneholder følgende oster:

TINE Norsk Alpeost
TINE Østavind
TINE Østavind Vellagret
TINE Norsk Edamer
TINE Norsk Edamer Vellagret
TINE Ekte Hvit Geitost
TINE Norsk Gräddost
TINE Julebrunost
TINE Nøkkel
Norvegia Vellagret
Norvegia
Jarlsberg
Østavind Vellagret

Det är inget fel på ostarna men dom är alla lite för snälla (enligt mig) och många är nära varandra i skalan av ostar. Den var en trevlig kalender dom 2 åren jag haft den men saknar nån liten överraskning eller "wild card"i den ^^

Det är Tine som gör den med sina egna ostar.

Här är en lista från kalendern i 2019, skulle tro den är samma fortfarande.

Kalenderen inneholder følgende oster:

TINE Norsk Alpeost
TINE Østavind
TINE Østavind Vellagret
TINE Norsk Edamer
TINE Norsk Edamer Vellagret
TINE Ekte Hvit Geitost
TINE Norsk Gräddost
TINE Julebrunost
TINE Nøkkel
Norvegia Vellagret
Norvegia
Jarlsberg
Østavind Vellagret

Det är inget fel på ostarna men dom är alla lite för snälla (enligt mig) och många är nära varandra i skalan av ostar. Den var en trevlig kalender dom 2 åren jag haft den men saknar nån liten överraskning eller "wild card"i den ^^
Tack! Jag och sambon delade på en ostkalender förra året och fastnade totalt vid det. Vore kul med någon mer sort men det där lät lite för vekt även för oss :D

Vi hade Ilchester. Det är inte riktigt lika många sorter men desto mer styrka, det är mycket typ cheddar och liknande i den. Och wild card finns, vi hade två sorters ostar som vi inte klarade av - det blev ingen ost för oss på julafton :laugh: Rekommenderas om du hittar den!

Effol hade väl också?

Det hade de kanske? Minns inte :o . Jag funderar mest på om en hästrelaterad kalender kan vara något att satsa på, eller om det bara är typ budget-budget-borstar och mansnoddar i (inget ont om såna saker, men det kanske jag hellre köper för en billig peng på Hööks utan kalender isf).

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 905
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar