Adventskalendertråden 2023

Rituals hotade med att stämma MR Cake förra året för att deras kalender hade, precis som rituals, ”små hus i en by” att de inte var ett dugg lika spelade ingen roll. Rituals hävdade att konceptet var deras.

Jag tror inte att IKEA kommer bry sig om hotet av stämning. De har fler och bättre advokater än någon som MR Cake. Rituals kommer ruinera sig om de försöker stämma.

Någon som vet om Happy Soaps kalender var på rea på black friday förra året? Jag vill ha den lilla men vill inte köpa den för fullpris om den kommer på rea sen. ;)

Väntar ivrigt på att Pappas te ska släppa årets kalender med. Jag har haft Kahls och Mumins tekalender tidigare men blev sugen på att testa Pappas te i år.

Fick hem min lakritskalender från Haupt idag. Funderar på om jag ska ha Lakrids by Bülow eller Lakritsroten också. Tycker Bülow hade för många repetitioner förra året och så är det ju inte särskilt mycket saltlakrits hos dem heller. Annars kanske nån annan form av godiskalender.

Djur;

Drickbart;

Tehuset Java, svarta teer - Elendil
Tebutiken, Rooibos - Lingon

Hem och Hobby;
Artemisyarns - Elendil
BlueFernYarns - Elendil
Mindmade Korsordskalender - Serena87

Hemmagjord;
Elendil
AbCdE

Skönhetskalender;
GlossGods Polar Perfect - Serena87
LH Cosmetics - Serena87
Molton Brown - AbCdE
GlossGods Great Glacial - Habina
Hickap - AbCdE
The Body Shops The Big Advent of Change - Emtherlia
Lyko Me-phoria - Emtherlia
Make Up Store - Emtherlia

Smycken;

Ätbart;

Johannas Choklad - Elendil
Lakrids by Bülow - Serena87
MrCake - Sasse, Midnightsoul
AD70 chokladkalender - Sasse
Ost Ilchester - AbCdE, Halcyon
Pärlans julkalender - Habina
Delikatesskalendern - Habina
Haupt Lakrits - Linda_A

Djur;

Drickbart;

Hem och Hobby;
Artemisyarns - Elendil
BlueFernYarns - Elendil

Hemmagjord;
Elendil
AbCdE
Trott

Skönhetskalender;
LH Cosmetics - Serena87
Molton Brown - AbCdE
Hickap - AbCdE

Smycken;

Ätbart;

Haupt Lakrits - Linda_A
Cakes by Anna G (praliner) - Trott, Athena_Arabians

Är det bara jag som panikartat försöker använda förra åretsprodukter för att kunna motivera årets köp?
Vad Innehåller egentligen GlowId? Är det mest ansiktsmasker eller även andra hudvårdsprodukter?

@athena_arabians jag skrev in dig på pralin kalendern när jag ändå höll på 😅
För övrigt känns det lite "fjuttigt", jag hade så många förra året och nu har jag 1 hemmagjord (när de blir klar..), en med tyger (och det är "bara" 5 paket) och en praliner. Men, jag har fortfarande te kvar från Kahls, tycker Mr Cake vat lite väl upprepande förra året och vet inte vad jag annars vill ha 😅

Är det bara jag som panikartat försöker använda förra åretsprodukter för att kunna motivera årets köp?
Vad Innehåller egentligen GlowId? Är det mest ansiktsmasker eller även andra hudvårdsprodukter?

De två kalendrarna från GLOWiD har innehållit alla typer av hudvård och enormt många av förpackningarna har varit full size. Eftersom jag är K-beautyfantast så är det få saker i de kalendrarna jag inte använt.

Jag börjar få slut på grejerna jag fick i kalendern 2021, så jag försöker acceptera att det inte blir lika många kalendrar detta år, då jag knappt tittat på grejerna från 2022 (förutom molton brown som jag långsamt betar av när jag duschar).

Djur;

Drickbart;

Hem och Hobby;
Artemisyarns - Elendil
BlueFernYarns - Elendil

Hemmagjord;
Elendil
AbCdE
Trott

Skönhetskalender;
LH Cosmetics - Serena87
Molton Brown - AbCdE
Hickap - AbCdE

Smycken;

Ätbart;

Haupt Lakrits - Linda_A
Cakes by Anna G (praliner) - Trott, Athena_Arabians
Narr - FiaM

Jag har fortfarande flera oanvända saker kvar från förra årets skönhetskalender, dessutom fick jag under våren acceptera att min hud helt enkelt inte tål att "testas runt med" på det sättet, så jag får snällt sitta på händerna. Jag hade kunnat köpa en sminkkalender, men jag sminkar mig full face så sällan numera att även det jag har blir gammalt och dåligt. Jag kanske inte behöver en sjunde concealer, liksom.

Vad är K-beauty egentligen? :)

Skönhetsprodukter med ursprung i Sydkorea. Det är i allmänhet milda produkter med få ingredienser. Centralt är också att en har en skönhetsritual (men är absolut inget krav) som har inspiration av te-ritualer och österländsk meditation. Större märken som är lätta att få tag på i Sverige är Klairs, Cosrx och Dr Ceuracle. Andra märken som också går att få tag på i Sverige är Make P:rem, Beauty of Joseon, Hyggee, By Wishtrend, I'm From samt hårvårdsmärket La'dor.

Det finns också J-beauty där produkterna har sitt ursprung i Japan.

Essnces parfymkalender sålde slut på tre timmar. Tänker att det inte kan ha varit många exemplar till salu...

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 923
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV