Adventskalendertråden 2023

Efter förra årets urusla kundhantering är det nog både en och annan som drar sig för att stötta det företaget.

Ah det har jag missat, vad tråkigt.
Jag hade beställt den förra året och betalat. Sen dök den aldrig upp. Jag mailade och frågade och fick svar att det hade blivit något strul så beställningarna hade makulerats och jag skulle få pengarna tillbaka. Och sen i mailet stod det att om du fortfarande vill ha kalendern så kan du gå in och beställa igen på hemsidan. Samt någon kommentar om att våren kalender är så väldigt populär... och sen något om att det här är så jobbigt och trist för oss som jobbar på på indy beauty

Märklig kundservice... När jag jobbade med kundservice så hade jag bara beklagat och sen skrivit att jag självklart ordnar en ny beställning åt kunden. Och gärna ordnat någon extra kompensation. Bara lös situationen liksom! Kunden ska inte behöva gå in på deras hemsida och beställa igen. Och som kund ska jag inte behöva höra om hur jobbigt ni har det på kontoret när detta hände...

Jag tänkte kika in här för lite inspiration, men 17 sidor är mycket att ta sig igenom. Provar därför att slänga ut en fråga efter tips på någon prisvärd och rolig smink-adventskalender?

Dottern (16 år) hade en förra året som hon uppskattade, så jag tänkte i år försöka vara ute i god tid och köpa en smink-adventskalender åt henne. Dock är jag själv inte alls insatt i vilka märken och vilken sorts smink som är populärt hos ungdomar nu, och vet således inte vilken kalender som kan vara lämplig.

Kalendern dottern hade förra året var en billig köpt på Rusta/DollarStore eller liknande butik. Jag tänkte försöka få tag på en något bättre i år, tänker mig ett pris runt ca 5-700 kr. Finns det några kalendrar ni kan rekommendera att jag kollar upp?
Makeup revolution köpte jag förra året när jag slängt allt mitt gamla smink. Bra kalender om man vill ha basprodukter till ok peng.

Jag hade beställt den förra året och betalat. Sen dök den aldrig upp. Jag mailade och frågade och fick svar att det hade blivit något strul så beställningarna hade makulerats och jag skulle få pengarna tillbaka. Och sen i mailet stod det att om du fortfarande vill ha kalendern så kan du gå in och beställa igen på hemsidan. Samt någon kommentar om att våren kalender är så väldigt populär... och sen något om att det här är så jobbigt och trist för oss som jobbar på på indy beauty

Märklig kundservice... När jag jobbade med kundservice så hade jag bara beklagat och sen skrivit att jag självklart ordnar en ny beställning åt kunden. Och gärna ordnat någon extra kompensation. Bara lös situationen liksom! Kunden ska inte behöva gå in på deras hemsida och beställa igen. Och som kund ska jag inte behöva höra om hur jobbigt ni har det på kontoret när detta hände...
Ja men nu kommer jag ju ihåg att du skrev om det! Så himla märkligt 😅

Jag tyckte att Makeup Mekka hade en bra kalender ifjol. Kan vara värt att kika på (tror dock inte att den kommit ut till försäljning än).

Makeup revolution, Makeup Mekka, Essence, Catrice?

@MML jag var nöjd med Make up revolution det året jag hade den, blandat men rätt basic (ögonskuggor, pennor av olika slag, ögonbrynsgrejer...)
Vad jag sett verkar de vara rätt lika år från år :)

Makeup revolution köpte jag förra året när jag slängt allt mitt gamla smink. Bra kalender om man vill ha basprodukter till ok peng.

Tack snälla för era tips! Jag har tittat på era förslag och hittat en som jag tror kommer bli uppskattad. Makeup Mekka har ännu inte släppt någon adventskalender för i år, tyvärr, då jag vet att dottern har en del därifrån som hon är väldigt nöjd med! Jag vågar heller inte vänta tills den kommer ut (om de gör någon i år), då risken kanske är att den andra jag vill köpa blir slutsåld. Det kanske slutar med två sminkkalendrar om Makeup Mekka släpper en även i år!

Tack snälla för era tips! Jag har tittat på era förslag och hittat en som jag tror kommer bli uppskattad. Makeup Mekka har ännu inte släppt någon adventskalender för i år, tyvärr, då jag vet att dottern har en del därifrån som hon är väldigt nöjd med! Jag vågar heller inte vänta tills den kommer ut (om de gör någon i år), då risken kanske är att den andra jag vill köpa blir slutsåld. Det kanske slutar med två sminkkalendrar om Makeup Mekka släpper en även i år!

Makeup Mekka har en adventskalender, den är sk DIY dvs du lägger själv ner produkterna i påsarna men det kan ju du göra åt dottern.

https://www.makeupmekka.com/sv-se/p...sfCjMev38cgoBS-DUaJX6y3npAgLoauRoC30YQAvD_BwE

Fick ett mail från Space NK idag om att min beställning inte gått igenom på grund av strul och att jag ska gå in och beställa en ny. Visserligen nämnde de inget om att de tycker att det är jobbigt, men hallå!? Kalendern finns fortfarande i lager, men jag tappade suget faktiskt eftersom man inte får någon kompensation och gåvan jag skulle få på köpet är slut. Jag gillar inte heller tanken att de tar för givet att alla har 3300 kr som bara ligger och skräpar, eftersom man får vänta ett tag på att pengarna för den första beställningen ska betalas tillbaka. Jag känner nästan för att maila tillbaka och dra en vit lögn om att de måste garantera att kalendern finns i lager om säg 14 dagar när pengarna finns på kontot igen.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 910
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar