Adventskalendertråden 2022

Jag hade ställt alla kalendrar högst uppe i städskåpet och glossybox rymdes inte, så jag hädde den nån annanstans. Därav att jag glömde ta fram den igår. Paniken som uppstod när jag inte minns VAR jag hätt den. :crazy:

Men fördelen med att bo på 25 kvm är att det inte finns så många ställen att leta på (nackdelen är att inget annat ryms förutom kalendrar i december).

B96DC4A4-5D22-48E7-84A6-6C085EAE6254.webp

Kan inte bestämma mig för om jag ska öppna på morgonen, efter jobbet eller kanske på kvällen :D

Morgonen såklart! Men bara om du kan ta dig tid att njuta av innehållet.
Jag kommer öppna på kvällen just för att jag inte är en morgonmänniska och vill ha tid på mig för kalenderarna. Har en ätbar och en med te som ska avnjutas utan stress.

Fick precis en notis från en youtube kanal jag följer och vad handlar dagens avsnitt om inte adventkalendrar! Tänkte genast på den här tråden, hann inte ens börja klippet innan jag var tvungen att dela den här :D
Denna ska visst handla om lyxiga adventkalendrar dessutom, måste ju vara perfekt för den här tråden :up:

Första kalendern kostade 34 pund och jag förnekar inte att min första tanke var att det var inte så dyrt, jag har sett dyrare i den här tråden :angel:
Ni har förstört mitt värdesinne när det gäller kalendrar :cautious::rofl:
Tänkte precis posta den samma, och med kommentaren "va (förhållandevis) billiga de var!"

Herregud! Inser att jag glömt bort att jag har en glossybox också! :eek:
Du är inte ensam. Jag har glömt att hämta ut min på posten :angel:

Insåg NYSS att det är öppningsdags redan imorgon! Upp tidigt hela december för att hinna öppna och ta foto på allt, dricka te, äta marmeladmacka, använda ansiktskräm, tvätta av mig med doftande tvål, använda smink från 2 olika kalendrar, trycka i mig polkagris, 4st chokladpraliner och godis från MrCake (nåja, sötsakerna får nog vänta till kvällen :p).

Det slog mig också för en stund sedan att det om några dagar ska komma hit någon/några och fixa i min lägenhet. Jag vet inte var jag ska göra med kalendrarna?! Gömma dom någonstans? Var nu alla skulle få plats :laugh: Eller bara våga bli stämplad som ett julkalenderfreak? :p

071AB0B0-0BE6-49E6-9105-321F6CAC4CCB.webp

Allt finns med utom Glossybox, och tvålkalendern som jag glömde bort vid fotot ;)

Du är inte ensam. Jag har glömt att hämta ut min på posten :angel:

Insåg NYSS att det är öppningsdags redan imorgon! Upp tidigt hela december för att hinna öppna och ta foto på allt, dricka te, äta marmeladmacka, använda ansiktskräm, tvätta av mig med doftande tvål, använda smink från 2 olika kalendrar, trycka i mig polkagris, 4st chokladpraliner och godis från MrCake (nåja, sötsakerna får nog vänta till kvällen :p).

Det slog mig också för en stund sedan att det om några dagar ska komma hit någon/några och fixa i min lägenhet. Jag vet inte var jag ska göra med kalendrarna?! Gömma dom någonstans? Var nu alla skulle få plats :laugh: Eller bara våga bli stämplad som ett julkalenderfreak? :p

Visa bifogad fil 106717
Allt finns med utom Glossybox, och tvålkalendern som jag glömde bort vid fotot ;)

Älskar den här tråden. Alla är så peppande och förstående. :love:

Jag tänker att om du kan dressera katten att vara i vägen hela tiden, så kommer ingen ha tid att se några kalendrar.

Jag har landat i att jag öppnar de ätbara på kvällen, har noll godissug på morgonen och jag minns hur konstigt det kändes i fjol att äta godis då. Men de andra kalendrarna öppnar jag på morgonen (höll på att skriva ”imorgon” som i att jag skulle öppna alla luckor direkt. Önsketänkande…).

Morgonen såklart! Men bara om du kan ta dig tid att njuta av innehållet.

Jag kommer öppna på morgonen för att förhoppningsvis komma upp lite lättare ur sängen 😅 Kan nog offra några av mina snoozeminuter på att kika vad jag har fått (ehm egentligen köpt, men det känns trevligare att tänka att jag fått sakerna 😁) istället

Jag kommer öppna på morgonen, för no way att jag kommer kunna hålla mig borta från tråden en hel arbetsdag :p

Får bli efter jobbet, är ju ändå inget jag kan njuta av nu :D (eller ja hudvård, men jag orkar inte på morgon 😂 )

Hörde jag ett klick? Jo men det gjorde jag! Rituals stora kalender fanns på -50% hos Kicks. Jag har inte kollat kalenderöppningen hos Grääs sen den släpptes, så jag har ingen aning om vad som finns i. Det känns spännande, även om jag gissar att kalendern innehåller väldigt mycket produkter från Rituals. :D

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 111
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
72 086
Senast: Blyger
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
54 55 56
Svar
1 114
· Visningar
50 993
Senast: Elendil
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
883

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2