Sv: Adressboken är borta!
Skulle tydligen satt ner begränsningen för antalet smilisar i inläggen en bit till
Jag är ledsen att jag missade att informera om att kompislistan och en hel del annan data inte följde med i flytten.
Senaste gången jag bytte forumsystem, följde endast användarnamn, e-postadress och lösenord med om jag inte kommer ihåg fel.
Jag har haft en programmerare som hjälpt mig för att få över så pass mycket som nu ändå är överflyttat.
Efter att jag hade bestämt mig för att byta system, kom ett besked från de som skapat grunden till det gamla systemet om att de skulle upphöra med utvecklingen och att man skulle bli tvungen att importera allt till ett annat helt nytt system som man precis påbörjat utvecklingen av.
Det gjorde mig ännu mer säker på att detta var ett riktigt beslut.
Systemet är helt nytt även för mig vilket gör att allt inte är perfekt från början, allting kommer förbättras allt eftersom. En hel del har redan skett sedan i morse.
Det här systemet känns betydligt mer proffsigt än det gamla, det har fler och bättre funktioner överlag.
Framförallt finns det betydligt fler som använder det och hjälps åt med att skriva kod för att förbättra sådant som inte är perfekt eller lägga till sådant som saknas.
Dessutom finns det ett antal andra programprodukter som lätt kan integreras med detta system. Vilket gör att övriga delar fungerar betydligt bättre ihop med forumet.
Mest tror jag faktiskt det handlar om att vänja sig. Allt är inte självklart eller lätt att hitta i det gamla forumet, men eftersom ni har använt det ett bra tag vet ni var funktionerna finns. Snart hittar ni det mesta även i detta forum.