Z

Zita

Det finns ju dom som tyvärr inte kan få egna barn, men så gärna vill ha. Det finns så många barn i världen som far illa, från barnhemmen i öststaterna, Kina, Vietnam t.ex. Varför ska dessa människor behöva betala en himla massa pengar för att ta hand om ett sådant barn och ge det en kärleksfull tillvaro? De borde betalt i stället. Jag tycker att det är hur snett som helst.
 
Sv: Adoption

Tja, antalet barn som finns tillgängliga för adoption minskar. Det betyder att ursprungsländerna lyckas ta hand om sina barn bättre än tidigare. Och det är ju jättebra.
 
Sv: Adoption

Vad går pengarna som föräldrarna betalar till?
Går en del tex till barnhemmet för att förbättra det?
 
Sv: Adoption

Tycker att adoptionskostanden är orättvist hög ja,men inte 17 skall adoptivföräldrar få pengar för att de tar ett barn,vi adopterade är inga handelsvaror "köpebarn" :mad:
 
Sv: Adoption

Visst är det hemskt när barn far illa,men vad jag hörde senast så fanns det fler som ville adoptera än barn möjliga för adoption.
 
Sv: Adoption

Tycker att adoptionskostanden är orättvist hög ja,men inte 17 skall adoptivföräldrar få pengar för att de tar ett barn,vi adopterade är inga handelsvaror "köpebarn" :mad:

Håller med där, tycker inte att man ska få betalt!
 
Sv: Adoption

Vad går pengarna som föräldrarna betalar till?
Går en del tex till barnhemmet för att förbättra det?

En del går till, eller ska iallafall gå till att driva de barnhem och betala för att man ska kunna ta emot och ta hand om de barn där föräldrarna inte har möjlighet att ta hand om dem själva. En del går till de adoptionsbyråer i vart land som arbetar med ärendet, och till advokater.
 
Sv: Adoption

Jag tycker att det är hur snett som helst.

Jag hoppas verkligen att det inte sitter någon och tjänar en massa pengar på adoptioner! Jag tror faktiskt att pengarna används till något bra, och att det finns en hel del omkostnader.

Alla i Sverige får ju på sätt och vis betalt för att ta hand om sina barn, i form av föräldrapenning och barnbidrag. Jag tycker inte att man ska kunna tjäna pengar på att ta emot ett adopterat barn. Då vet man ju inte om föräldrarna gör det för pengarna eller för att de vill älska barnet.
 
Sv: Adoption

KL
Har en närastående som adopterat och jag insåg inte förrän då hur mycket pappersarbete och vilka kostnader det var. Samtidigt så insåg jag också hur OERHÖRT VIKTIGT det är att allt verkligen blir RÄTT och ALDRIG kan ifrågasättas eller dras tillbaka. Deras barn är deras för all framtid liksom, inte tills landet säger att de ångrar sig. Jag tror att de som adopterat bättre förstår och kan motivera kostnaderna även om det kan tyckas oerhört orättvist.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 955
Senast: mars
·
Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
3 093
Senast: hastflicka
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 908
Senast: Bapelsin
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 122
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp