Kalaspinglan

Trådstartare
I onsdags förra veckan blev jag undersökt via laparaskopi för att se om det är endometrios jag har. Jag var lite nervös innan, men ändå taggad. Skönt att få svar på alla frågor, och framför allt se ett litet ljus i tunneln där behandling ändå finns.

Men efter operationen konstaterar kirurgen att de inte hittar någonting. Ingen endometrios. Ingen ärrvävnad. Ingenting. Igår fick jag istället en MRT för att se om det är adenomyos jag har. Nu väntar jag på en återbesökstid för att få svar. Googlar jag på det så finns det ganska lite information, finns det någon här som har adenomyos?

Så tacksam ändå för att jag nu ”är i rullorna” för utredning, och att de på Endometriosmottagningen i Uppsala tar mig och min smärta på allvar. Men det känns ändå så tungt. Framför allt ovissheten. Varför har jag så ont? Och hur ska jag kunna få mitt liv tillbaks? :banghead:
 
Sv: Adenomyos

...fick just besked från avdelningen att jag kommer bli kallad för återkoppling i slutet på april, början på maj... Suck. Dubbelsuck, typ.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: malumbub
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 428
Senast: Amha
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 508
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp