AD-droppar

Sv: AD-droppar

kl

Jag var jätteduktig på att komma ihåg det i början för då hade jag flaskan vid skötbordet. Sen ställde jag den i köket för jag tänkte att jag skulle ge dem ihop med semperdropparna som måste stå i kylen... och sen dess har jag haft jättesvårt att komma ihåg det, så nu ska jag nog ställa flaskan vid skötbordet igen istället.

Vi får också gratis av BVC =)

//Julia

Varje dag ger jag.
har mina droppar på skötbordet, så när jag tvättar och klär på kläderna på morgonen så får hon sina droppar...Enkelt att komma ihåg:idea:
skeden ligger alltid bredvid dropparna redo

Jag skäms nästan för jag kommer ihåg dem kanske en eller två gånger i veckan.
Men bättre det än aldrig!

Jag är väldigt dålig på att komma ihåg, sambon också.
Rekomenderar man att ge innan mat i Sverige också?
Barnläkaren här i Österrike sa att man ska ge dropparna i samband med mat, det gör det ännu svårare att komma ihåg. Ser flaskan och tänker att jag ska komma ihåg att ge vid nästa mål men sen när det är dags för mat igen har jag glömt bort.

Isak får i samband med mat.
Har bara blivit så, oftast vid frukosten.
Vi får också av bvc,

Alla som har dropparna på skötbordet osv, i alla fall här säger bvc att dem ska förvaras i kylen

Alla som har dropparna på skötbordet osv, i alla fall här säger bvc att dem ska förvaras i kylen

Har ni dropparna i vatten eller de med olja?
Tror att pska stå i kylen medan oljedropparna klarar rumstemperatur! :)

Här kommer vi ihåg dem 3-7 dagar i veckan... Trots att de står fullt synliga på skötbordet... :angel:

Vi får förövrigt våra från bvc, 4 flaskor räknar de med fram till 2 års ålder.

KL

Den första flaskan vi köpte var med olja och den hade vi framme på bordet så då var det inga problem att komma ihåg det. När vi köpte en ny för ca 3 månader sedan så sa personalen på apoteket att den med olja görs inte längre så vi har nu den med vatten som då ska stå i kylen. Detta gör det lite svårare att komma ihåg, så av veckans dagar så får hon droppar 5-6 gånger.

Flaskan är på 25 ml tror jag, något mindre vore ju fånigt. ;)
Den skulle räcka ett halvår sa bvc-tanten när vi fick den. :)

Kanske tog fel men för oss kommer det gå åt tre det första året och våran BVC-dam frågade redan när lillskruttan var 4 månader hur det var med dropparna och då var det typ vecka kvar på dropparna.

Lite tråd kapning...

Är det någon som har märkt någon skillnad på bajjblöjorna när ni började med droppar?
Min lilla blir hård i magen av dom...:( Någon mer som har den erfarenheten?
Dom säger på BVC att det inte är dropparna men jag är dålig på att ge dom och när jag kommer ihåg dom *skäms* så blir hon hård i magen...

Är väldigt dålig på att komma ihåg sånt där. :angel: Gick bra första månaderna men sen vart det att jag började glöma av dom så nu får han dom när jag kommer på det.

Ja får mina av bvc, bara säger till när flaskan är slut så får jag en ny.
Den första var ad-vitamin vatten och den skulle stå kalt.
Den andra var ad-vitamin olja och ska förvaras i rumstemperatur

Vad bra att jag såg tråden, kom precis på att jag glömt dem idag :o. Springer genast och ger honom dem :D. Jag brukar nog komma ihåg ca 5 dagar i veckan och sen har jag dropparna på olika ställen, jämna dagar på ett och ojämna på ett annat bara för att jag inte ska ge honom dubbelt någon dag, så glömsk är jag :o.

Jag skäms nästan för jag kommer ihåg dem kanske en eller två gånger i veckan.
Men bättre det än aldrig!

Samma här. Valle är 6 mån och bvc frågade hur vi hade det med droppar, då skämdes jag för jag antar att det borde vara dags för en ny. Vi har halva kvar... :o

kl

Jag läste en lite intressant sak på ett annat formum där någon skrev att om man ger ersättning så borde barnet få tillräkligt med D-vitamin genom den eftersom den är berikd med d-vitamin. Någon som vet/hört något om det?

En i vår föräldrargrupp pratade om det när våra barn var några månader och på BVC när vi frågade om det så sa de att det inte stämde. Det var inte tillräckligt med d-vitamin i ersättningen, oavsett om barnet enbart får ersättning eller delvis.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka