AD-droppar - är det farligt i stora doser?

mian1

Trådstartare
Fick tips om att ge Doris 5 droppar 2 gånger i veckan för att ge henne lite mer vitaminer. I dag hade hon hittat flaskan och doserat efter behag :smirk:
Kan det vara farligt om hunden har druckit upp en hel flaska? För det har hon gjort!

Om det är som med barn så är det inte livsfarligt precis. Men då ska du inte ge henne några mer droppar förän vid den tiden då flaskan egentligen skulle vara slut. Jag vet ju inte om det är så med hundar också men med barn gör man så i allafall...

AD-vitaminer är giftiga i större doser än rekomenderat för de är fettlösliga så man kissar inte ut "överskottet" som man gör om man överdoserar vattenlösliga vitaminer som tex C-vit. Jag skulle ringa till en vet. om jag var du. /LT

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 273
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 754
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 010
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar