Acacio 948

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare StallNK
  • Startdatum Startdatum
S

StallNK

Har lite frågor angående Acacio 948:)

Någon som har en avkomma efter honom? Bild? Ni får gärna lägga in bild på honom, eftersom jag hittar ej några bilder knappt.
Hur är han i huvudet? temprament? extriör osv?

Har hört att han är väldigt harmonisk och stabil hingst, stämmer?
Ni får gärna berätta erfarenheter och vad ni hört/vet om honom:)

Skulle han passa på ett känsligt sto med lite i huvudet?? (då det behövs än lugn och stabil hingst)

Tacksam för alla svar:)

Sv: Acacio 948

Stod en trevlig valack i ett stall jag jobbade i efter Acacio. Han var då under inridning, satt på honom ett par ggr, en långbent smäcker herre som var snäll och go, men inte helt utan "go" heller, han var framåt, hade vilja och var unghäst!
Dock hade han något fel, nu minns jag inte riktigt vad det var, men något medfött skelettfel, om det var "bara" lösa benbitar som inte gick att få ordning på eller något...ta mig inte på orden, för jag minns inte exakt. Jag TROR det var medfött. Så han fick tyvärr tas bort! Jättetråkigt på en så himla trevlig häst!

Skrev alldeles nyss om Acacio i en annan tråd!
Har sett honom på visning och även träffat honom i boxen, en mycket trevlig hingst tycker jag!
Under ryttare ser han ut som en liten gummiboll, lättriden.
Har själv en avkomma efter honom, ett sto -05, det enda negativa jag kan säga om henne är storleken, 157 cm, kunde varit liiiite större, mamma är 162.
Han lämnar något små avkommor, kommer inte ihåg hans blup, men tror att det ligger under medel.
Min häst är väldigt "lagom" i allting tycker jag, väldigt lättsam att hantera, inridningen gick helt problemfritt. Lagom tuff i skallen, absolut inte dum, lär sig snabbt. Rör sig bra, totalt orädd i hoppning.
Hennes mamma är en riktig "märr" med en del egna åsikter när det kommer till ridning, kan säga att Acacioavkomman är trevligare att rida än sin mamma.
Hon är kvadratiskt byggd, ganska ädel och högrest.
Jag är jättenöjd med min lilla häst!

hej hat en bekant som har två avkommor efter honom och den ena som är 5 år är 172 i mankhöjd och ett åringen blir nog minst 165 så inte tycker jag att han länmar smått ny är mamman 170 i mankhöjd så det är kanske nedärft av henne :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 876
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 877
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 554
Senast: nexxa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka