Absolut minsta kaloriförbränning?

Sparrisen123

Trådstartare
Jag vet att jag har sett det här någonstans, men kan inte hitta det nu :crazy: Absolut minsta mängden kalorier man bränner, typ om man bara ligger i sängen, hur mycket är det på ett ungefär? Någon som vet?
 
Sv: Absolut minsta kaloriförbränning?

Det är individuellt, men går att mäta genom till exempel en sån där förnedrande kroppsscanning.
Googla på Basal Metabolic Rate :)

(Min ligger för övrigt på 1659 kcal)
 
Sv: Absolut minsta kaloriförbränning?

Går det inte ens att säga nåt ungefärligt riktvärde? Typ runt 1500 eller så?
 
Sv: Absolut minsta kaloriförbränning?

Sök på bmr eller basal ämnesomsättning så får du upp två olika formler, alt. formulär likt de som villagegirl länkar till. För mig har H&B-formel alltid stämt mycket väl överrens med verkligheten.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 001
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
591
Senast: movi
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
666
Senast: Glimra
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 429
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp