C
Clintan
Vår tax har parat sig med vår basset griffon tik. Hon har bara löpt en gång förut när hon var 2 år, nu är hon 4 och första gången märkte vi det direkt för jämten blev helt galen, taxen visar aldrig något förrän tiken är helt redo. Denna gång märkte vi inget förrän hon ställde upp sig för taxen för 2 v sedan och verkade villig, jämten är numera kastrerad så han bryr sig inte, höll dem då åtskillda. Satte ihop dem i början på veckan igen och de verkade inte intresserad av varandra tills igår, då de helt plötsligt satt ihop. Pratade med svärföräldrarna, som han kennel och de sa att det inte var bra med abortspruta, varför blev jag inte klok på. Själv känner jag att jag inte orkar med valpar nu, då jag har en liten bebis och så är jag emot blandrasavel. Min sambo säger att det nog inte blir några problem att bli av med valparna eftersom bägge hundarna är duktiga jakthundar och han vet ev några som skulle vara intresserade. Raserna är ju inte helt olika, de är av samma storlek, bägge strävhåriga och används till samma sort jakt.
Några frågor ang abortsprutan:
Biverkningar?
Hur lång tid efter parning ska den tas och när ska den senast tas?
Några frågor ang abortsprutan:
Biverkningar?
Hur lång tid efter parning ska den tas och när ska den senast tas?