Excalibur

Trådstartare
Har du gjort en abort? Hur resonerade du? Och hur kändes det efteråt?

Jag ska själv gå igenom en abort nu.. En medicinsk. Har tid nästa vecka den 24.
Är säker på vad jag vill men Gud vad jobbigt det är!!
Jag har en son som är 8 mån o jag o pappan ligger i separation.
Han har gjort sin åsikt klar över vad han vill. O för en gångs skull är vi överens

Men det är ju så jobbigt!! Både detta med aborten o sparationen.
 
Sv: Abort

Jag gjorde en abort för 6 år sedan tror jag, jag blev sövd. Jag hade inte jobbigt med det och något annat alternativ fanns inte.

Inget som jag tänker på eller ångrar. Kan låta kallt men så kände jag och känner än idag.

Förstår att detta med seperationen är påfrestande och mycket jobbig och sen detta på det.

Hoppas att du kan lägga det bakom dig utan att känna ånger eller må dåligt.

Kram
 
Sv: Abort

Tack!

Jag känner ingen glädje över graviditeten som jag kände när jag fick reda på att jag var gravid med Jakob. Så jag tvekar inte över valet


Det är mest att ha detta samtidigt som det är så bråkigt härhemma.
 
Sv: Abort

Har du gjort en abort? Hur resonerade du? Och hur kändes det efteråt?

Jag ska själv gå igenom en abort nu.. En medicinsk. Har tid nästa vecka den 24.
Är säker på vad jag vill men Gud vad jobbigt det är!!
Jag har en son som är 8 mån o jag o pappan ligger i separation.
Han har gjort sin åsikt klar över vad han vill. O för en gångs skull är vi överens

Men det är ju så jobbigt!! Både detta med aborten o sparationen.


Har inte gjort abort ngn gång men skulle jag blivit gravid utan att känna att det skulle fungera så skulle jag nog inte tveka att göra abort.
Du vet bäst vad som måste göras & behöver inte tvivla på dina val & fråga andra, det är ditt liv.Hoppas allt går bra!
 
Sv: Abort

Jag har gjort en abort. Det var min tredje graviditet.
Jag ångrade ingenting då och jag ångrar ingenting nu. Snarare tvärtom. Jag är glad att jag gjorde den för att det var rätt just då.

Jag hade mina två barn och den minsta var då bara 8 mån precis som din. Jag hade varit arbetslös i många år men nu kommit in på ett vik där dom erbjöd mig betald utbildning och fast jobb efter det.
Det var en av anledningarna till att jag valde abort.

Den andra anledningen var att jag har aldrig velat ha mina barn tätt, jag vill känna att jag har tid för dom. Jag vill inte bli en sådan morsa som bara tjatar och gnäller hela tiden.

Mitt beslut har känts alldeles rätt hela tiden och jag har aldrig ångrat det.
 
Sv: Abort

Jag har gjort en abort, för ca 15 år sedan. Jag var rätt ung och studerade och hade noll intresse av att få barn.... Att upptäcka att jag var gravid, och att tvingas vara det i ett par veckor innan aborten tyckte jag var jättejobbigt, däremot kände jag enbart lättnad efteråt. Jag har aldrig ångrat att jag gjorde abort - såhär i efterhand är det inte ens en stor grej i mitt liv, det är inget jag tänker på.
 
Sv: Abort

Den andra anledningen var att jag har aldrig velat ha mina barn tätt, jag vill känna att jag har tid för dom. Jag vill inte bli en sådan morsa som bara tjatar och gnäller hela tiden.

QUOTE]

Så om man får två barn tätt kommer man inte ha tid med dom?
 
Sv: Abort

Jag har gjort en medicinsk abort för lite mer än 2 år sen.
PMa om du vill höra mina upplevelser!
 
Sv: Abort

Inget som jag tänker på eller ångrar. Kan låta kallt men så kände jag och känner än idag.

Jag tycker att det är så synd att man i Sverige på 2000-talet ska måsta säga så. Det är precis som att man verkligen måste ursäkta sig för att man inte har dåligt samvete eller vad det nu är man ska ha. Så är det faktiskt för endel. Det kanske inte riktigt finns något alternativ.

Jag har inte genomgått någon abort, men känner flera som gjort det. Jag har inga funderingar över huruvida de tänker på det eller ångrar det. Jag hoppas att de inte lider av det på något vis.

Fny
 
Sv: Abort

Så om man får två barn tätt kommer man inte ha tid med dom?


Det var inte riktigt så jag menade men jag förstår nu när jag läser min text att du tolkade det så. Min erfarenhet är att ( gäller naturligtvis inte alla, men många ) mammor som skaffar barn för tätt ofta blir griniga och trötta och gnäller väldigt mycket på sina barn.

Det var en sak som jag reagerade på innan jag fick barn själv och jag tänkte att så vill jag inte bli.

Och när jag skriver "för tätt" så är ju det en definition som är olika från individ till individ. En mamma kan ju tycka att det är alldeles lagom med 1.5 år emellan och klarar det galant utan att bli en sådan mamma som jag beskrev. En annan mamma kanske behöver 6 år eller mer för att fixa det. Själv tyckte jag att det var alldeles ypperligt med 4.5 år emellan.

Jag hoppas att du förstod något av mitt svammel.. :o
 
Sv: Abort

Jo, jag anade hur du menade, men ville ändå kolla ;)

Jag tror det beror väldigt mycket på hur man är som mamma också.

Man kan ju aldrig veta innan man är där. Jag kanske tog åt mig lite, eftersom jag ska ha mitt nästa barn i sommar, och det då kommer bli 14-15 månader mellan mina.

Min väninna ska också ha barn två månader efter mig, mellan hennes två blir det två år och några månader.

Vi har en väldigt olika syn på våra söner. Jag tror inte att hon älskar sin son mindre, men hennes ständiga attityd mot honom är trist, både när hon är ute och när hon är hemma. Högljudd, svär, ryter, rycker, sliter, etc.

Jag kan också bli trött på min son, och visst har jag rytit åt honom när jag själv varit allt för trött för att orka ta ett djupt andetag och fortsätta vara envis. Men det händer kanske en gång i veckan, hos min väninna händer det varje gång vi ses.

Och jag undrar hur det ska gå för henne när hon har två att ryta med. Ibland vill jag inte ens träffa henne ute, eftersom jag skäms över hennes sätt mot sin son. Hon gör honom inte illa, men hela attityden mot honom skriker att hon Är Trött På Honom, Han Är Dum, etc.
 
Sv: Abort

Tack alla för svaren!

Nu visade det sig att det inte var meningen denna graviditeten.
Igår kväll fick jag missfall.

Allt är bra med mig men jag var inte beredd på att jag skulle bli så ledsen!
Ska ALDRIG ALDRIG hamna i denna sitsen igen!

Towe - En erfarenhet rikare..
 
Sv: Abort

Jodå jag mår bra!
Men vilken chock det blev!


Kommer aldrig klara ut en abort i framtiden om det är så starka känslor som kommer fram :(
 
Sv: Abort

Förstår att det är jobbigt även om barnet ändå aldrig skulle komma till världen!

***

Jag måste säga att sedan jag själv fick barn för mindre än 3 månader sedan så har jag delvis ändrat uppfattning om detta med abort. Inte så att jag tycker att man i en hopplös situation ändå ska föda fram sitt barn, men förut var detta bara något teoretiskt - nu när jag vet vad en graviditet leder till så är frågan så mycket svårare!

Vet inte vad jag ville med inlägget - bara funderingar...
 
Sv: Abort

Jag har gjort två aborter.
Den första efter mycket vånda eftersom jag egentligen känslomässigt är helt emot abort. Men jag insåg att den presumtiva pappan inte var någon som jag ville ha i mitt liv resten av livet och inte heller att han var lämplig som pappa så det blev abort. Det ångrar jag aldrig, jag ångrar istället att vi hade sexet som orsakade aborten.
Det var en medicinsk abort och gjorde apont och var mkt obehagligt.

Den andra aborten är jag egenligen lite mer tveksam till. Jag hade en sambo, vi älskade varann men han var inte redo för att få barn. Och med omtanke om honom och vårt förhållande valde jag att genomgå en till abort, den här gången under narkos. Det var lite bättre, men mer overkligt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 881
Senast: Manji
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 730
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 909
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 531
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp