pepp

Trådstartare
Har en kompis som just gjort en abort (skrapning nedsövd). Två dagar senare fick hon åka in till akuten, fick göra en medicinsk abort. Sen blev hon inlagd på sjukhuset, ultraljudades och det visade sig att dom har missat HÄLFTEN!

Så nu ska hon genomgå ännu en ny skrapning. Alltså ska det gå till såhär, ska dom inte se till att allt är borta från första början. Det är ju liksom nog jobbigt att genomgå en abort som det är. ...

Blir så arg!!
 
Sv: Abort

UVad är det att bli arg över? Sitter det fast så sitter det fast. Svårt att få ut allt då.

Den medicin din vän fick före aborten ska göra så det lossnar. Det funkar inte för alla.

Min vän fick ta trippeldos tabletter, fick värkstimulerande dropp och även en sk ballong iförd i livmoderhalsen för att igång en förlossning. Hennes abort som ska gå över dagen, tog 3 dagar och fostret hade hjärtljud under hela proceduren.
 
Senast ändrad:
Sv: Abort

Borde dom inte ha sett det då under första skrapningen? Att allt inte kom med?
 
Sv: Abort

Det är inte konstigt att man blir upprörd, och det är såklart jättejobbigt för din vän. Men det är också, tyvärr, ounvikligt att det ibland inte går perfekt. Jag är inte expert på aborter, men det är inte nödvändigtvis någons "fel" att det inte gick som det skulle. (Jag skulle gått igenom en enkel ögonoperation, det blev 2 stycken ganska smärtsamma sådana. Jobbigt och tråkigt för mig. Men ingens fel. Människokroppen är komplex.)
 
Sv: Abort

Det är nog svårt att se iom att det blöder från såret där moderkakan suttit fast.

Det är ju vid missfall inte ovanligt att man får gå in och skrapa efter ett tag för allt inte kommit ut.
 
Sv: Abort

Ah. Okej, jag är inte så insatt och det var hennes första abort. Trodde man bara skrapade och så var allt bra sen.
 
Sv: Abort

Har en kompis som just gjort en abort (skrapning nedsövd). Två dagar senare fick hon åka in till akuten, fick göra en medicinsk abort. Sen blev hon inlagd på sjukhuset, ultraljudades och det visade sig att dom har missat HÄLFTEN!

Så nu ska hon genomgå ännu en ny skrapning. Alltså ska det gå till såhär, ska dom inte se till att allt är borta från första början. Det är ju liksom nog jobbigt att genomgå en abort som det är. ...

Blir så arg!!

Jag gjorde en abort när jag var i tonåren och var med om precis samma sak. Det är jättejobbigt så jag förstår att man blir upprörd. Dessutom blev jag bemött med "Det är normalt att man blöder lite efter..." Lite ja. Men ur mig forsade det klumpar. Men de ändrade sig när de väl UL:at och så fick jag göra om allt.

Jag har gjort en abort till efter det, flera år senare. Då berättade jag vad som hänt sist innan de sövde mig, och de sade att de alltid gör sitt bästa men att de skulle tänka på det extra nu.

Denna gång blödde jag ingenting efteråt. Inte en droppe. Såpass att jag ringde Vårdupplysningen och frågade om det kunde vara stopp någonstans. ;)

Men allt var frid och fröjd.

Hur som helst är det alltid jobbigt och jag hoppas allt går bra för din kompis.
 

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 429
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 531
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 046
Senast: Sassy
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 428
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp