ABC-berättelse

nickan1

Trådstartare
Nån som vill vara med och skapa en ABC-berättelse? Första meningen börjar på a, sen b o.s.v. tills man kört hela alfabetet. Varje del kan bestå av flera meningar men det är bara den första som behöver börja på nästa bokstav i alfabetet. Jag börjar:

Alla stod i en ring och höll varandras händer och väntade på att han skulle komma. Att hålla varandras händer kändes tryggast. Det rådde en spänd stämning i rummet, ingen visste riktigt vad som väntade.

Bredvid stod ytterligare en grupp av människor i ring. Även de höll varandras händer. Ljuset var dunkelt och allt som kunde höras var människors andetag och ett dovt ljud av mässande trummor.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 372
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 367
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 294
Senast: Edla
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 191
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat