Abbie är lite knasig tror jag bestämt

MissFideli

Trådstartare
Hon har alltid varit en skrapkatt, står alltid och skrapar runt matskålarna. Men nu på senare tid så skrapar hon även runt vattenskålen? Den står i ett annat rum, inget runt den luktar så jag funderar på om kisse blivit lite knasig :cool:

Sv: Abbie är lite knasig tror jag bestämt

Vår katt har börjat med det samma de senaste veckorna. Men jag kom fram till att det i mitt fall berodde på att han hade slut på vatten då och då på morgonen då vattenskålen är rätt liten, och han ville väl gräva ner det till reserv för senare. :confused:

Ingen jag känner har gjort så :confused:
Ja, förutom Abbie nu då. Min första britt som också var en skrapkisse skrapade inte vid vattenskålen.

Så gör mina om dom anser att vattnet behöver bytas eller fyllas på. Lyder inte matte då vippar dom ut vattnet över golvet för då brukar matte snabba sig:angel:

Smart :)

Abbie gör så konstant. Vare sig det är nybytt eller inte så skrapar hon.

Anses som normalt beteende hos Vanar och Angoror :angel:

Har även haft en husis som gjorde så...

Sådär gör vår Ozzy jämt. Han ska även skrapa i vattnet och gärna så det skvätter ut. Det spelar ingen roll vad för skål de har, om vattnet är nybytt eller ej eller vart den står... han bara göra så helt enkelt!

Trodde att alla katter gjorde så:angel:

Är det inte därför man har vattenskålen i duschen:confused:

Bägge mina puttar på vattenskålen men jag har fått för mig att det var för att de skulle se vattenytan

Det förståss :smirk:

Men jag föredrar det framför Junior och Digger som LÄGGER hakan och halsen i vattnet :crazy:

Båd amina har en söt droppe på hakan när dom druckit och Abbie fick en blöt kind när hon drack ur fontänen :love:

Nu är det så att jag har 2 brittiska fina damer (ladys om man vill), dom är oftast mycket noga med bordsskick och annat... :p :angel:

Som Ebba då, hon skulle aldrig nedlåta sej till att bli blöt eller smutsig när hon äter... :angel:

Japp, nått sånt. Fast dom kan nedlåta sig till en droppe på hakan. Inte mer.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 477
Senast: monster1
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 939
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10