Snuffsan

Trådstartare
ÅÄÖ försvann plötsligt i outlook express samt på vissa web-sidor. Jag har väl kommit åt något kortkommando eller nåt. Hur återställer jag?
 
Sv: ÅÄÖ

Tack för tipset, men tyvärr. Det hjälpte inte. Jag har XP och det är inställt på svenska.

Det är bara på vissa websidor samt i outlook express ÅÄÖ försvunnit.

T.ex: den här sidan www.astorprf.nu. I vänsterspalten ser jag inga ÅÄ och Ö. På högerdelen syns alla bokstäver. Varför? Jag har själv gjort sidan och den är skriven i HTML rakt av. Och det kvittar om det står "ä" eller ett enkelt "ä" i koden.

Vad fasen är det som hänt?
 
Sv: ÅÄÖ

I Internet Explorer, testa att trycka på Visa -- Kodning, och se vad du har valt där. Jag skulle gissa att du valt nån annan kodning än standard där. I min är det Västeuropeiska (ISO).

/Erica
 
Sv: ÅÄÖ

Eeeh? Eftersom allt fungerade häromdan så är det knappast troligt. Och det är inte på en websida utan lite här och där.
 
Sv: ÅÄÖ

Nej. Jag har inte ändrat någonting medvetet. Jag har troligen kommit åt ett kortkommando någonstans.

Detta hände alltså när jag var ute på nätet och surfade. Vips, så var plötsligt vissa ÅÄ och Ö borta. Jag höll alltså inte på med någonting speciellt då det hände.
 
Sv: ÅÄÖ

Testa att gå in på menyn Vertyg|Internet-alternativ...|Klicka på Hjälpmedel och bocka för Ignorera inställningar för teckesnitt som anges på webbsidor. Inga andra alternativ ska vara ibockade. Om det kommer tillbaka då så är teckensnittet som används skadat eller "utbytt" till ej svensk.
Om så inte är fallet kan du ha sällskap på din dator av nåt spion/virus program.
 
Sv: ÅÄÖ

JA!!!!! Äntligen hände det något! Va fasen gör jag nu då? Det är Arial som spökar.

Jag hittar ingenting i den här förbaskade XP:n. :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: ÅÄÖ

Jo, jag vet var det ligger men vad fasen gör jag med det? Byter ut fonten mot en fräsch? Ominstallerar hela skiten?

Och hur kunde det bli så här?
 
Sv: ÅÄÖ

Har du hittat någonting om hur jag ska göra?

Jag blir galen med mina halva mail och web-sidor. Jag har upptäckt hur vanlig arial är i alla fall..... :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: ÅÄÖ

Du borde väl kunna ominstallera teckensnittet iaf? Ladda ner ett nytt från nätet, jag sökte på arial.ttf och fick fram t.ex. den här. Du kanske behöver ta bort det gamla först. :)

/Erica
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 349
Senast: Solstig
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 097
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 461
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 750
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp