Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan utgå från att motparten har ungeför likartade problem, fram till att motsatsen är bevisad.
D"Vad menar du?" bryter mycket av från tidigare ton - åt det negativa hållet. Det är väldigt lätt att läsa det lite som "VAD MENAR DU????", och har han gjort det är den tappade sugen kanske mer lättförståelig.
Sedan jag väl tycka att det är mer än lite tråkigt att ge en komplimang utan att i alla fall få en ansats tillbaka. Som att skicka ut något i rymden och se det försvinna. Visst är det god ton att tacka, men vill man något mer (bekräfta) får man nog bolla tillbaka. Själv hade jag sett dina svar som "tack det var snällt, inte intresserad av något sådant i fortsättningen tacksåhemsktmyckethejdå".
Jag hade heller inte svarat. Jag tycker det blir jobbigt med en massa dött prat.
Vad tycker du han skulle ha sagt? "Jaha"?
Men sen består 99% av mina sms av ordet "Ok".
Eller att man blev mätt efter redan två köttbullar.Det är ju typ som att laga köttbullar till middag och sedan bli besviken på att det inte magiskt blev något annat på tallriken.
Fast var den så märklig?
Han hade ju återvänt till USA redan, så när han säger att det inte är för sent att ses undrar jag vad han menar.
Här är en annan del av en konversation med man 3 som också avstannade tvärt:
Jag: tar kontakt och ber om råd om en grej.
Han: svarar direkt
Jag: underbart, tack xxxx! Vad glad jag blir. Jag ska kolla upp det så blir jag förhoppningsvis fin till xxxxx igen.
Han: Du är fin som fan redan
Jag: Du gjorde precis så jag går runt här och jobbar med ett leende
Han: (bla bla om jobbet)
Han: Jag kan säga det till dig varje dag om det får dig att le mer
Jag: Så fint sagt...! Svårt att tacka nej till ett sådant erbjudande
Ja precis, håller på och jobbar med xxxx. Ska hinna med xxxx och Xxxx innan, osäker på hur..
Han: ...tystnad...
Man 3:
(Träffat genom gemensamma vänner, bor och jobbar mycket nära. har mailats på fb lite fram och tillbaka under de senaste månaderna. Gillat varandras bilder osv. vi har setts ca tre gånger, endast oplanerat och med andra. Oftast han som tar kontakt utan att ha något att säga egentligen, bara trevliga "hej hur är läget" konversationer och komplimanger. För de som följt mina dejtingdisasters så ja, jag har även tagit initiativ till kontakt .)
Han: hej fina xxxxx. Hur går det med flytten?
Jag: hej det går bra (bla bla lite om det). Ser att du varit ute och rest, det såg spännande ut!
Han: skönt att det går bra. (Bla bla lite om resan osv) ...önskar jag kunde flytta dit. Hur mår du? Hur var din sommar? Vad har du gjort?
Jag: svarar på hans anekdot och "varför inte skaffa ett litet stuga där " svarar på hans frågor och avslutar med lite om hur härligt det är att ha semester i stan.
Han: ...tystnad...
Ja men vad förväntar du dig???
Man 3 befinner sig dagligen på ca 1 km avstånd från mig.
Vad är det som är konstigt i det här? Han har redogjort för sin semester, du har redogjort för din. Det var väl lagom trevligt?
Vart hade du tänkt dig att den här ganska neutrala konversationen skulle leda?