Å vad skönt att det aldrig snackas spel här!

Conversation Piece

Trådstartare
Det är så jobbigt med alla speltokiga som kan älta flera timmar om dagen vad som ska spelas och som jämt har någon historia om hur oerhört nära de var att vinna pengar förra veckan.

Förresten, vad ska vi spika på V75 idag? :)

Sv: Å vad skönt att det aldrig snackas spel här!

Jag håller med dig fullständigt! även om jag spelar en hel del! sporten och djuren behöver sina forum också! och spelsnack finns det överallt (och snackare) :rofl:

Rundar inte Ludde allt med Going Kronos?

Det är ingen som törs, för då får vi smisk på fingrarna av ameo... :D

Själv är jag så där otroligt ointresserad av spel till mina spelintresserade bekantas stora förvåning... ;) För håller man på med trav mååååste man ju veta vem som vinnner vaje lopp.

V75??? Ja visst ja, det är ju lördag i dag... :o

Att det nästan inte snackas spel här var faktiskt anledningen till att jag sökte mig till Bukefalos. För på samtliga andra sajter där det snackas trav så var det enbart siffror som gällde...:crazy:
Själv spelar jag enbart på V75 och någon gång när jag är på plats (:angel:) en V5:a.

Somliga, främst på jobbet, tycks tro att jag är en jätteduktig spelare. Ofta får jag förfrågan om tips och om att sätta ihop system.
Jag brukar svara: "- Jag bor i en liten etta, åker i en ytte-pytte bil och klär mig som en luffare. Vill du fortfarande ha mina tips?"
Då brukar de lomma iväg....;)

Näää, nu har du totalt sabbat min bild av dig... :p

Så där kan du väl inte skriva???? :eek:

Senast ändrad:

Jag är spelgalning vad gäller V75. Spelar/ansvarar för två rätt stora system, idag spikade vi 7:an i första och tyvärr Going Kronos. Jag ville spika Adams Hall i det loppet men det ville inte de andra. Var stensäker på att Going skulle torska idag.

Jag trodde att jag skulle kunna lura dig, men så lätt var det alltså inte! :D

Nej då, jag skojar bara. Ärligt talat så visste jag inte att det inte är tillåtet att snacka spel här. Men det kunde man ju ha anat eftersom det annars snabbt brukar bli bara spelgalningar. Inget jag kommer att sakna. Jag spelar inte, ville bara få igång ett samtalsämne. Jag lovar att komma med något bättre nästa gång!

Jag tror att det är lugnt så länge vi diskuterar spelet som företeelse men inte ger oss in på typ speltips?

Eller har jag fattat fel, kära moderator??? ;)

Då så. Jag tycker att det kan vara roande (om än tröttsamt när samma historia kommer om och om igen...) att lyssna på folk som ständigt berättar hur oerhört nära de har varit att vinna riktigt stora pengar. Detsamma med spelteorier som kan få en att ligga vaken om nätterna och fundera på hur h*n menade egentligen?

Vad sägs om den här t ex, som jag hörde häromveckan? "Oh, det var riktigt nära idag. Jag hade ju 200 vinnare på åttan (autostart) som stod i 15 ggr. Han kom iofs bara femma, men den hade ju varit stenklar från ett bättre läge!"

Hm, den får jag fundera på.

Eller den här: "Om man spelar vinnare på favoriten i varje lopp och dubblar insatsen för varje lopp man förlorar, så kan man inte gå back."

Ok. Jag ska bara SMS:a "lån" först...

Vilka är era favoriter?

"-Jag lirade en märr en gång som ledde med 100 meter när hon gick i sista kurvan.
Då, plötsligt, så lägger sig märren ner och fölar!
- Nähä?
- Jooo, sedan reste hon sig och vann med två längder ändå!
- Är det sant?
- Jaaa! Inte nog med det!
Fölet reser sig upp och spurtar in som trea och ger fjorton på plats!"

Otrooooooooligt som Fricken skulle ha sagt......

:rofl::rofl::rofl:

Jag har en kille på jobbet som ingående berättar precis hur det går till när de bestämmer sig för att gör ett system, hur han tänkt och hur han ändrat sig och hur många ggr har han inte varit sååååå nära att vinna miljoner som alla andra???

En lite kul spelhistoria var ändå förra året när jag tog med de närmaste jobbarkompisarna på travet en måndagskväll för att de skulle få se vad det är för tokerier jag hållr på med. Givetvis sprack vårt system i första loppet (inte jag som tagit ut och vår spik kom tvåa :angel:).
Själv skulle jag starta på Vaggeryd söndagen efter och helt plötsligt cirkulerade spel-listan runt en gång till, den här gången med min kolumn kryssad. Kompisspel alltså. Det var bar en som inte var med och det var för han ville spela själv som han brukar.
Hur det än var så vann vi loppet till 34 ggr pengarna och allihop grämde sig för att de inte spelat bara vinnare i stället för hälften vinnare, hälften plats. En femhundring tillbaka på sin tjuga fick de. :idea:
Och han om spelade själv vann över 2000 spänn.

Spöket var poppis på jobbet den veckan... :p

Såfort dom får reda på att jag äger nån sk. travhäst eller är nån sk. uppfödare brukar jag inte va så svår att språka med trots att jag är väldigt glad i att dricka alkohol o sen blir det lite tokigt där. :p Alltså, jag brukar svara åt dem att jag spelar INTE på sånt egentligen, men OM jag ska spela brukar de haka på o då säger jag ofta till att, man ska aldrig lita på mig när jag är sådär full. :banana: Då tycker jag oftast om att driva med folka bara för att jag har allmänt tråkigt vilket är min grej o göra såna här saker. :D

Var stensäker på att Going skulle torska idag.

Tänk att det är "alla" spelare efteråt:angel: Ändå gjorde hästen klart bästa insatsen av alla i det loppet... att inte ha haft den med på lappen anser jag som dåligt tippat...

Fast jag var säker innan, och med facit i hand så var det ju smart att inte haft med honom.Men nu hade vi ju det eftersom mina spelkompisar tyckte som du :crazy:
Jag tror att sättet Ludde har kört going på i loppen inte bäddar för fighting spirit i slutet av loppen och jag tror att det blir värre med tiden.

Jag älskar att spela på hästar..
Fast jag går inte runt och berättar hur nära jag var att kamma hem de där miljonerna, (eftersom jag aldrig varit nära :rofl:).

Spikade Ludde i lördags, den gick ju som bekant inte in MEN Vilket lopp han gjorde :bow:. Jag säger bara GOING!!!

kl

Jag spelar heller inte men mitt "ex" gör det och jag är sååå trött på alla "nära"..fast för några veckor sen satt han V65:an på Örebro o kammade in dryga halvmillen :D

Å på rättvik midsommar hade vi de 4 första högoddsarna rätt men gick av i de 2 sista ( ja, då var JAG med :D ) och det var ju lite synd.....

Jag tror att det är lugnt så länge vi diskuterar spelet som företeelse men inte ger oss in på typ speltips?

Eller har jag fattat fel, kära moderator??? ;)
Du har så rätt kära spöket! :D

Min tvååriga dotter lyckades pricka in tre av sju vinnare idag när hon fick peka på en häst i varje lopp. :rofl: :rofl: :rofl: Inte så illa tippat av en tvååring. :D :D :D Kanske ska hon göra systemen i fortsättningen. Undrar om man kan lägga till det som merit på barns utveckling?! "Kan tala tvåordsmeningar, hoppa, springa, hitta vinnare på V75". :rofl:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 262
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka