A touch of the west

Texaz

Trådstartare
Eftersom ingen tagit chansen, så gör jag det!!!;)

Häftig show på Täby galopp på lördag, massor av westernuppvisningar och även ett quarter-race!!!!

Vilka ska dit???

Jag jobbar för fullt med att få ihop det!:D

Sv: A touch of the west

Hade det varit närmare hade jag väldigt gärna åkt, får bli HC för mig i augusti istället :)

Jag ville men det krockar med flytt så det blir SQHA Nationals istället...
Har lika långt till båda :)

Här är tiderna för A Touch of the West 2012 på Täby Galoppnu i helgen.

Lördag
09.30 Börjar första klassen, Cutting
14.00-15.00 Roping två klasser
16.00 kvallöp
... 16.40 Westernparad
17.05 Första löpet
18.40 Quarterrace
Löpen varvas med uppvisningar av bl.a Henrik Fitinghoff
ca 20.45 Rednex uppträder med sin Cotton Eye Joe show

Söndag
09.30 Roping, två klasser
11.00 Cutting
15.00 Roping två klasser
16.30-ca 18.00 Team Sorting

Gratis inträde för de med hatt. Hoppas att få se så många av er där som möjligt!

mvh Eva

Ja det är kul för oss häruppe att få någon större event;)

Ruggigt bra initiativ tycker jag, en bra chans att lyfta westernridningen och visa för en bredare publik!:banana:

Jag hade inte förstått att det var aktiviteter även på förmiddagen! Jag trodde allt började kl 16.40. Det är alltså westernuppvisningar redan från morgonen?

Det är inte uppvisningar på dagen utan faktiskt ren tävling i Cutting och Roping.
Ganska publikfriande brukar det var med kossor så passa på att gå dit, gör en heldag.
Till kvällen är det vanliga galopplöp blandat med uppvisningar och litet jippon.

Söndagen är det Cutting och Ropingfinaler.

mvh Eva

Och skulle du utverka ledighet så finns det sovplats för dig med. Tom Saaben får plats på gårdsplanen brevid de andra fula Saabarna...

mvh Eva

Inte efter mina sjukskrivningar tyvärr..
Hahah ge dej, vår saab klär i rost!

Jag som älskar westerntävlingar :) och missat high chaparalll 2 år nu... KUL!

Vet någon om det kommer finnas prylar/hästsaker eller utställare att kika på också under lördagen?

Fint väder har ni också lyckats beställa!:banana:

Ska bli jätteskoj, har hu aldrig varit på galopptävlingar förr, blir intressant!;)

Som sittande i planeringsgruppen för denna tävling måste jag säga att det har varit så otroligt roligt på Täby! Att få se alla tävlande, uppvisare, publik och quarterracet är så roligt, framförallt när man har suttit och planerat och pusslat i ett helt år :-)

Trycket på cuttingen var riktigt stort, vi hade minst 60(!) anmälda ekipage varje dag, men fick pga kossebrist skära ned på klasserna.

Så nu börjar utvärdering av årets tävling och planering inför nästa år!
Kossejakten har börjat! :banana:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: malumbub
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 962
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 682
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv. Jag har nu tagit Citalopram i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 300
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar