Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv.
Jag har nu tagit Citalopram i kanske två månader. Först tog jag den på kvällen, personal på Apoteket sa att jag kunde ta den när som helst på dygnet men samma tid varje dag, den gör mig inte trött. Jag frågade specifikt eftersom jag har testat Mirtazapin som skulle tas på kvällen. Vid 6 veckorsuppföljningen på VC sa läkaren att Citalopram ska tas på morgonen och inte på kvällen så jag bytte tid. Första veckorna när jag började blev jag väldigt trött och slö av den, men sedan försvann det, men nu upplever jag ändå att jag är trött och slö, orken är inte på topp, inte som den borde vara.
Kan jag skylla på medicinen (som inte skulle göra mig trött och slö)? Kan jag skylla på tiden jag tar den? Jag tar inte exakt samma tid, har det stor betydelse?
Och drömmar. Har ju drömt mardrömmar regelbundet även innan antidepp påbörjades, men nu drömmer jag så otroligt mycket mer. Ibland tänker jag när jag vaknat direkt efter en dröm och den just då är färsk i minnet, att alla våra serier, filmer och böcker-nu fattar jag hur folk kan fortsätta producera år efter år liksom!
Det är rätt häftigt, men lite jobbigt att liksom inte få sova, jag drömmer massor på den lilla stunden jag sover, vaknar av det också och ibland bara "WTF, hjärnan, vad pysslar du med?!"
Fler som drömt mycket på Citalopram? Blev det bättre?