A:0 Ackumulator

ZanMiguel

Trådstartare
Har tittat i en propp och då är det bedömning A:0 ackumulator med joker.
A:0 är ju tidshoppning, men vad menas med ackumulator med joker?
Joker vet jag brukar vara ett högre hinder...

Sanna

Sv: A:0 Ackumulator

det är poäng för varje hinder, dvs hinder 1 = 1 poäng, hinder 2 = 2 poäng, du får poäng för varje övervunnet hinder och jokern som är alternativet till sista hindret* är dubbel poäng, river man jokern dras poängen av från hela poängsumman..

för vägran får man 4 pängs avdrag och för överskriden tid 1 poiängs avdrag för var 4 sekund..

*om det är 12 hinder så finns det 2 st nr 12, jokern och ett vanligt hinder..

Okej! Det lät ju ganska kul:)
Då har jag hoppat det på klubb hoppning förut.
Tack för svaret!

Jeps- Hindrerna höjs alltså? Och ingen kombination. Okej då är jag med:)

Om det är en 1.20 så kan första hindret ligga på kanske 1.05 för att sluta på 1.25 på sista hindret. (vet itne exakt) Svårighetsgraden höjs alltså eftersom. Och ingen kombination. Kan vara ganska bra att debutera på en högre höjd i en accumulator just därför

Precis vad jag har tänkt:D
Innan jag ska deb 120 så hittade jag en 115 med just ackumulator!
Då tror jag nog ja ska åka och hoppa det!

låter kul :idea:
finns detta för ponnysar också? :d
har aldrig sett det på någon propp :o:angel::d

Jag har ridit det på ponny. Generellt är väl inte de lite annorlunda bedömningar inte särskilt vanliga.

Här är en film från en ackumulator hoppning om ni vill se hur hindren blir större och "svårare": http://uk.youtube.com/watch?v=phTEhbRh1Mk
(det är flera klasser på filmen men ackumulator klassen är från 01.50-03.00 på filmen)
Jag och min häst river hinder nr 1 och 2 och får 2 tidsfel = 5 fel.

Detta är en 135 hoppning och fösta hindret var 125 och sista 150.

Ja det finns för ponnyer, men är inte jättevanligt.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hoppning Hej! Jag ska hopptävla på Söndag och ska då hoppa bedömning A plus. Vad jag har förstått så ger varje övervunnit hinder poäng istället...
Svar
2
· Visningar
1 769
Senast: Bella37
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar