Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Första 30 dagarna yoga. Med option om att försöka fortsätta efter det om allting håller ihop.ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA!
(Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat)
Tidigare år:
2021
2022
Skamlöst taget från tidigare tråd: Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra nya rutiner eller vanor och hålla dessa under 90 dagar. Denna period sträcker sig mellan 1 januari - 31 mars 2022.
Dags att marinera och förkovra sig lite extra under årets första tre månader, med andra ord! Vad svär du vid denna gång? Ta sig igenom Dostojevskijs samlade verk? Lära dig fula ord på 13 olika språk? Börja sortera dina strumpor? Sjunga "Broder Jakob" varje gång du duschar? Satsa på att göra milen, sticka en halv näsduk, ge dig själv daglig sovmorgon, sätta skorna på skohyllan istället för att lämna dem på mattan i hallen - inget är för litet eller för stort.
Tips från coachen:
- Vi håller tråden fri från fokus på vikt, då vikttrådar redan finnes. Däremot helt ok att vilja fokusera på t ex motion eller att få i sig frukost varje morgon.
- Ha en plan B vid sjukdom eller annat förhinder om du t ex hade tänkt dig daglig ultralöpning eller andra ExTrEmA hittepå.
- Det behöver inte vara samma sak under 90 dagar, utan kan delas upp i t ex 30 dagar akvarellmålning, 30 dagar oljemålning och 30 dagar graffiti, eller t ex 5 dagar med godis, 2 utan i tre månader osv osv osv.
Vi hann gå i både solsken och regn idag. Yoga vid lunch och sen åkte vi iväg för att promenera, är precis sådär lagom trött i kroppen nu. 1,5 h timmes promenad vilket är ganska lagom.
YogaPromenad vid sjön och genom kohageInget godis (än så länge)
Imponerande! Bra jobbatEfter en lång dag borta med sen hemkomst efter en längre resa i kasst väder blev det soffa med cola och chips och så tänkte jag att det skulle förbli. Men efter en stund gick jag upp, bytte om, sa till sambon att är det en streak så är det. 2 km löpning senare är jag nöjd med mitt beslut
Runstreak dag 4
Det svåra med semester och ingen klocka är att inte bli kvar i sängen i halvvaket tillstånd och vakna, somna om, vakna, somna om ... osv tills man (jag) blir seg och får ont i både huvud och kropp.Inget snoozande. Men det är nog fusk när det är semester Igår ringde iofs klockan 04:30 vilket var vidrigt men alla det berörde gick upp på studs