90 dagar - 2022 edition

Blev 10 minuters plockande igår, med sen start på kvällen.
Men känner redan att det här kanske inte är ett bra upplägg på min utmaning. Har ju prio
1 Disk och tvätt
2 Saker som har en plats
3 skräp
4 Saker som inte har en plats
Det innebär att jag aldrig kommer längre än till disk... eftersom diskbänken alltid är kvar till på kvällen för att jag vill ha den i ordning innan frukost dagen efter. Och den tar mig cirka 10 minuter, alltid...

Försöker med nytt upplägg från och med idag!
10 minuters plockande med annat än disk varje dag
Städa diskbänken varje kväll innan läggdags

Tränat tre gånger den här veckan nu, ridning igår och gym måndag och idag.
Siktar även på gym fre-lörd. :bump:

Pluggat två timmar idag, även om det gick förfärligt långsamt. Även mån-tis, men då var det lektion så kanske inte räknas.

Imorgon siktar jag på fyra timmar, gruppuppgift så kan inte skjuta på det 😅 Dessutom vilodag, så det funkar fint.

✅ Yoga 🧘‍♀️
Återigen gillade jag videon, har varit lite lost i de flow-videos jag testat under hösten så detta var en välkommen back to the basics. Uppskattade att reprtera samma flow glr qtt få in andning ocg koordination.
❌ (?) Städa
Nåja kopplat in tvättmaskinen, vilket innebar att först åka halva stan runt i jakt på en koppling till vattnet, sen har maskinen gått två vändor..

Dag 1 ☑️ (Skierg 5 km)
Dag 2 ☑️ (Skierg 5,55 km/30 min/86 watt)
Dag 3 ☑️ (Skierg 7,12 km/40 min/73 watt
Dag 4 ☑️ (Skierg 5,35 km/30 min/72 watt

Det började snöa något kopiöst (vilket är bra) så jag bestämde mig för äkta varan imorgon istället. Håller tummarna för riktgt fina spår!

Jag fick mina skateskidor idag som jag hade beställt - men de hade skickat fel skidor. 🥲

Dag 1 ☑️ (Skierg 5 km)
Dag 2 ☑️ (Skierg 5,55 km/30 min/86 watt)
Dag 3 ☑️ (Skierg 7,12 km/40 min/73 watt
Dag 4 ☑️ (Skierg 5,35 km/30 min/72 watt
Dag 5 ☑️ Skidor! :love: Glömde klockan hemma, men ca. 9 km.

Underbart vinterväder för att vara Mälardalen. -5 grader och strålande sol och vit(!) snö överallt! Jättefina spår för att vara konstsnö.

Gjorde min första efterrätt igår.
Vit chokladmousse med halvtinade blåbär och mandelcrunch. Tyvärr var den där chokladmoussen inte så god som jag har för mig att jag brukar tycka (:cautious:). Så jag får försöka med något bättre kanske till helgen. Kan tänkas att det som är kvar av moussen passar rätt bra istället för vaniljvisp till smulpaj med hallon (:d).

20220105_191326.webp

Blev efterrätt idag med men är osäker på om jag ska räkna den då det var på restaurang med en kompis.

Var i alla fall baklava med vaniljglass och bär. Första tuggan var typ "meh", sedan blev det godare och godare.

Well well det var en efterrätt i alla fall så kanske jag räknar den, kanske inte.

Har sagt en efterrätt i veckan men gör inget om det blir fler 🙃.

Blev 10 minuters plockande igår, med sen start på kvällen.
Men känner redan att det här kanske inte är ett bra upplägg på min utmaning. Har ju prio
1 Disk och tvätt
2 Saker som har en plats
3 skräp
4 Saker som inte har en plats
Det innebär att jag aldrig kommer längre än till disk... eftersom diskbänken alltid är kvar till på kvällen för att jag vill ha den i ordning innan frukost dagen efter. Och den tar mig cirka 10 minuter, alltid...

Försöker med nytt upplägg från och med idag!
10 minuters plockande med annat än disk varje dag
Städa diskbänken varje kväll innan läggdags
Det nya upplägget passar mig bättre helt klart 👍

✅ Plockat med annat än disk i 10 minuter både igår och idag. Och det syns 🙂
✅ Diskbänken är redan städad för kvällen, trots att hundarna inte ens fått sin kvällspromenad än 🙂 Likadant igår, diskbänken städad direkt efter dagens sista måltid 👍

Mindfulness - check
Ansiktsmask och kroppsvård - check

I övrigt är resten lite vilande. Jag har varit rätt förkyld senaste två veckorna så all motion har typ sinat, ska ta upp det igen när jag slutat hosta. Målandet har också tagit en paus, för att jag inte kan hitta mina jäkla ritblock som jag förlagt. Tre stycken. :arghh:När jag hittar en lär jag hitta alls dock. I min abstinens har jag dock beställt oljefärg från Penstore, så kan jag i alla fall måla med det.

Det nya upplägget passar mig bättre helt klart 👍

✅ Plockat med annat än disk i 10 minuter både igår och idag. Och det syns 🙂
✅ Diskbänken är redan städad för kvällen, trots att hundarna inte ens fått sin kvällspromenad än 🙂 Likadant igår, diskbänken städad direkt efter dagens sista måltid 👍

Vilken himla bra grej! Ställer du klockan då och plockar tills den ringer? Tänker att man får sjukt mycket gjort på den tiden om man gör det varje dag!

Vilken himla bra grej! Ställer du klockan då och plockar tills den ringer? Tänker att man får sjukt mycket gjort på den tiden om man gör det varje dag!
Nej, jag har faktiskt bara kollat vad klockan varit när jag startat och sen kört på tills det känts tillräckligt 🙂 Har blivit lite längre än 10 minuter men inte så länge som 15, så antar att huvudet vet på nåt vis ändå 😄

Nej, jag har faktiskt bara kollat vad klockan varit när jag startat och sen kört på tills det känts tillräckligt 🙂 Har blivit lite längre än 10 minuter men inte så länge som 15, så antar att huvudet vet på nåt vis ändå 😄

Ska försöka börja med något liknande. 👍😁

Inte för att skryta, men nu är kyl och frys städat, skafferi och kökshyllor sorterat. Snickarboden fick sig en stor rensning.
Har en bokhylla och ett till utrymme ute som behöver städas (och vika tvätt, har en helvetets massa tvätt att vika), men det känns överkomligt nu!
5 dag med yoga avklarat.

Liten miss på vattendrickandet igår, annars bra. :) Bra yoga-videor både igår och idag! Hittade även en riktigt bra kettlebell-video för nybörjare idag men inser att jag får investera i 1-2 ytterligare, äger i dagsläget bara en 8 kgs och den blir något tung i vissa övningar.

Hundarna fick en timmes långtur i skogen och egentid i form av enskild trickträning.

Nu är det bara kvällsritualen kvar, så är det dags för sängen!

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 207
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 668
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
17 715
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar