90 dagar - 2022 edition

Jag är så förundrad över hur lite meditation kan förbättra mitt välmående så totalt. Senaste två kvällarna har jag bara hunnit en snabb andningsövning innan jag däckat, men jag sover så mycket bättre efter, och är en helt annan människa på dagarna. Hur kan jag glömma det här varje gång jag slarvar bort vanan? Slutar med att jag efter några månader sitter och googlar trötthet tills jag tror jag är döende, utan att tänka på det lätta botemedel jag ju egentligen vet finns. Skulle gärna meditera i en MRI nån gång för att se vad som händer i min hjärna som kan förändra mitt liv så totalt på tio minuter:confused::love:

Försöker hitta peppen till gymmet idag.
Dricker redan proteinshake, så kommer åtminstone iväg. Sen brukar det mesta lösa sig när jag väl är där. Höpp!

Känner mig svag bara, sovit smått skit hela veckan och inte ätit riktigt tillräckligt/näringsrikt. Men men, kul att träna ändå ☺️

Noll och intet plugg idag dock. Skräpkurs. Men snart är den slut!

Går sådär och äta nyttigt nu , försöker dämpa mina cravings med te, mörk choklad och smoothies. Inte helt lurad av mina egna försök 😅 har hittat en bok om att komma igång efter graviditet, kom på att jag har en till, frågan är bara var den håller hus 🤔 funderar även på att boka in mig till en fysio eller nått om nån vecka lr så,.. som en liten spark i baken ^^ ☺️

Jag glömmer rapportera här. :o Men hittills har jag lagt mig innan tio varje kväll, förutom igår då pajen vägrade bli klar i tid, så jag fick röja undan paj vid läggdags. Men blev bara en kvart sen iaf. Så 5/6 hittills.

Däremot somnar jag inte, vilket är irriterande men inget jag tänker fästa nån vikt på. Det ger sig väl snart.

Lite för få steg idag, men med begynnande ryggskott (:banghead:) får det duga. Bra mat idag igen, både lunch och middag!

Planen är gymmet imorgon, om ryggen känns ok. Annars en timmes promenad! Ska bjuda hem gäster imorgon, har en bra trerätters planerad, men köper kanske hem lite snacks också. Blir något bättre ordning från måndag, men mina synder är helt okej hittills! :D

Det nya upplägget passar mig bättre helt klart 👍

✅ Plockat med annat än disk i 10 minuter både igår och idag. Och det syns 🙂
✅ Diskbänken är redan städad för kvällen, trots att hundarna inte ens fått sin kvällspromenad än 🙂 Likadant igår, diskbänken städad direkt efter dagens sista måltid 👍
✅ Har plockat lite mer än 10 minuter idag, men resultatet är att det ser värre ut än igår 😂😂 Tog fram två pärmar från kurs (häst) jag började gå igenom men hann inte klart innan jag behövde åka iväg för dagens planer. Så jag vet vad jag behöver plocka med i morgon 👍😄

✅ Gjorde precis klart diskbänken för idag med, så jag skulle kunna posta dagens inlägg 👍

Jaha, här ligger jag med både tacos och ostkaka och tänker inte alls göra nån core-yoga minsann. :angel: Miss av mig, skulle givetvis ha gjort det tidigare under dagen, men aja! Det blir lite enklare yoga-övningar och två videor imorrn istället. :)

Tränat idag, trots ryggskottskänningar, gick faktiskt riktigt bra. Ska ta ett varmt bad nu och hoppas att ryggen är med!

Vi ska ha över grannarna på middag, så jag har shoppat chips. Det kommer alltså bli en något sämre matdag, men både förrätt och efterrätt kommer bli helt okej, jag har försökt tänka till lite åtminstone!

Oh herre min je, core-yoga var verkligen inte vad jag behövde idag heller som hormonellt ostabil. Blev skitförbannad efter bara några minuter för att jag inte orkade hänga med i samma tempo och började böla liggandes på mattan istället. :angel: #pms

Om man är bjuden till bubbel och snittar hos grannen är det okej att göra ett undantag från sitt alkoholförbud va?
Asking for a friend.

:D

Oh herre min je, core-yoga var verkligen inte vad jag behövde idag heller som hormonellt ostabil. Blev skitförbannad efter bara några minuter för att jag inte orkade hänga med i samma tempo och började böla liggandes på mattan istället. :angel: #pms

Om man är bjuden till bubbel och snittar hos grannen är det okej att göra ett undantag från sitt alkoholförbud va?
Asking for a friend.

Låter helt klart som en bra dag för att göra ett undantag!

Tillsammans med min man har jag lagt till en challenge. Det är Löpskolans 10 km pa 10 veckor. Fast vi tar alltsa 10 km pa 90 dagar istället. Har klarat av 4 träningspass där hittills.

Jag stretchar lite varje dag, men det blir mest lite da och da, medan jag tittar pa tv, väntar pa att vattnet ska koka osv.

Har akt skridskor tva ganger, imorgon är det dags igen. pa mandag är första träningen.

Jag vill även satsa pa "creative journaling" i ar igen. Klarade inte av varje dag 2021, men jag tar nya tag... :)

Asking for a friend.

Men självklart! Njuuuut! :love:

Asking for a friend.

Jag fasar lite för yoga + mens, min backup plan är att ta ett av hennes lugnare pass de dagarna, det viktigaste är ju vanan tänker jag.

Det är ju undantagen som bekräftar regeln 😉

Tänkte att jag skulle testa något nytt igår så jag slog på första bästa förslaget jag fick på YT. Blev nån helknäpp meditation om att hitta "your power animal", så jag gjorde min vanliga mindfulness i bakgrunden och när biten kom där en skulle "möta sitt djur" såg jag allt från tusenfotingar till flygande hästar och tänkte hela tiden "men jag vill inte vara ett djur, jag är ju MÄNNISKA".

...så ikväll skippar jag sådana äventyr. Inte särskilt meditativt.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 207
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 668
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
17 715
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar