Sv: 6-årig pojke attakerad av rottweiler, ägaren lämnar platsen
Så du menar att folk på gatorna måste ha hundvana för att vistas ute?
jessamaliablomqyist.
Nej, det skrev jag val anda inte?
Jag skrev att OKUNNIGHETEN skrammer mig.
Nu mera aven okunnigheten i traden.
JA det ar synd om pojken.
Det ar ocksa, faktiskt, synd om hunden.
Hunden uppvisar inte AGGRESSIVITET utan SOCIAL KAMPLUST. J-vligt felriktad, och som jag skrivit tidigare sa ar handelsen sjalvklart inte forsvarbar, och inte okey. Men ratt ska vara ratt, det dar ar INTE an aggressiv hund.
Jag ager aggressiva hundar.
Jag VET att TA MITT ANSVAR och TRANA dessa hundar. En ar en omplacering pga aggressioner, vilket bottnade i osakerhet. Osakerheten gjorde att han inte var saker runt familjens barn, sa han fick komma och bo med mig, maken och de andra tokarna. Barn och hund ar ALLTID en iffy kombination, jag haller till och med stenkoll pa min TIMIDA och mycket BLYGA jackrussel runt barn. For att det -aldrig- skall uppsta en situation dar hon kanske blir radd och nyper sa att slanga ur dig att jag inte FORSTAR att hundars kaftar och barn inte gar ihop var javligt lagt.
Se den rottisen for vad han uppvisar, vilket ar kall fakta, social kamplust. J-vligt felriktad (och det har jag skrivit tidigare med) och det AR synd om pojken (det har jag OCKSA skrivit tidigare. Las igen och se att jag ar FOR hundkorkort for att OKUNNIGHET skrammer mig. For OKUNNIGHET later situationer UPPSTA som kan UNDVIKAS.
Jag sa inget om att skrika "loss" garanterat skulle funka men det finns effektivare satt att bryta en felriktad lek an att 5 framlingar eller vad det nu ar flyger pa hunden och slar, stryper samt drar. I synnerhet DRAR nar det ar SOCIAL KAMPLUST.
There, ar det tydligt nog?
Nej jag anser inte att det ar nagot fel pa hunden utifran vad jag ser i filmen.
Ja handelsen ar hemskt for barnet, sjalvklart, men han kommer INTE ma battre av att hunden avlivas.