5 veckor i Boden! Vad behöver jag "ha koll" på?

Disen

Trådstartare
Jag ska på utbildning i Boden hela April och början av Maj och min kärlek och bästa vän ska såklart följa med. Så, nu undrar jag om någon nordbor kan hjälpa mig med några detaljer :)

Adressen till brukshundklubben är såklart redan funnen och sparad ;), men så finns det ju lite tråkigare saker som jag bör ha koll på och det är såklart veterinär.

Har vi någon bukare där uppe som vet vilken/vilka som är värda att besöka om olyckan är framme? Om jag behöver åka in akut till veterinär, vart vänder jag mig då?

Finns det något annat jag kan ha nytta av att veta om Boden? Hundrelaterat eller ej :)

Sv: 5 veckor i Boden! Vad behöver jag "ha koll" på?

Jag har lite dålig koll på veterinärer just i Boden men jag skulle nog söka mig till Djursjukhuset i Gammelstad om jag var i behov av veterinär. Gammelstad ligger i Luleå kommun & ca. 3 mil från Boden.

Ang veterinär så åker du till Djursjukhuset i Gammelstad, skulle själv inte åka någon annanstans för annat än ex vaccinationer och annat rutinmässigt.

Boden är fint, mycket hundvänlig skog men finns endel nallar på sina håll vilket kan vara värt att tänka på om man har lös hund.

"Min" kennel ligger ju i Boden, och de tar sina hundar till Gammelstad om de behöver veterinärvård.

Annars tänker jag mest på att det är kallt i Boden och väldigt vackert att gå vid Luleälven.

Är inte så hemma i Boden, men håller med om Djursjukhuset i Gammelstad. Har aldrig behövt nyttja det själv, men har i princip bara hört gott om det.

Om jag inte missminner mig så samarbetar gammelstad och veterinärkliniken i Öjebyn om helgjourerna. Så råkar du ut för något på jourtid kan det vara bra att ha med i beräkning att du kan bli tvungen att ta dig till Piteå, ca 9 mil bort.

Jag har lite dålig koll på veterinärer just i Boden men jag skulle nog söka mig till Djursjukhuset i Gammelstad om jag var i behov av veterinär. Gammelstad ligger i Luleå kommun & ca. 3 mil från Boden.

Ang veterinär så åker du till Djursjukhuset i Gammelstad, skulle själv inte åka någon annanstans för annat än ex vaccinationer och annat rutinmässigt.

"Min" kennel ligger ju i Boden, och de tar sina hundar till Gammelstad om de behöver veterinärvård.

Är inte så hemma i Boden, men håller med om Djursjukhuset i Gammelstad. Har aldrig behövt nyttja det själv, men har i princip bara hört gott om det.

Om jag inte missminner mig så samarbetar gammelstad och veterinärkliniken i Öjebyn om helgjourerna. Så råkar du ut för något på jourtid kan det vara bra att ha med i beräkning att du kan bli tvungen att ta dig till Piteå, ca 9 mil bort.

Tack för era svar! Då blir det dit vi åker isf, men vi hoppas ju såklart att det inte ska behövas... *peppar peppar*

Boden är fint, mycket hundvänlig skog men finns endel nallar på sina håll vilket kan vara värt att tänka på om man har lös hund.

Detta hade jag inte en endaste liten tanke på! Nu är ju hunden ifråga sällan särskilt långt ifrån mig, men det var kanon att du sa det för det är absolut värt att ha i bakhuvudet!

Annars tänker jag mest på att det är kallt i Boden och väldigt vackert att gå vid Luleälven.

Då får vi (jag och hunden) ta oss dit och kika på det :)

Tack för alla svar! Jag tar tacksamt emot fler idéer på aktiviteter och promenadstråk mm om ni har något på lut :)

Boden har jag så dålig koll på, även fast jag bor i grannkommunen ;)

Men Gammelstan är en veterinärstation, som sagt. Jag åker dock alltid till Öjebyn även fast det är längre bort. Jag litar helt enkelt mer på dom.

Tack för era svar! Då blir det dit vi åker isf, men vi hoppas ju såklart att det inte ska behövas... *peppar peppar*

Detta hade jag inte en endaste liten tanke på! Nu är ju hunden ifråga sällan särskilt långt ifrån mig, men det var kanon att du sa det för det är absolut värt att ha i bakhuvudet!

Då får vi (jag och hunden) ta oss dit och kika på det :)

Tack för alla svar! Jag tar tacksamt emot fler idéer på aktiviteter och promenadstråk mm om ni har något på lut :)

Kan tipsa om butiken Vacker tass,dom har hundpromenad varje Lördag kl 12,och bjuder på kaffe eller te efteråt.:D

Vi kanske kan ha en liten buketräff någon helg :)

Ska kika på det. Då kanske man får träffa lite trevligt nytt folk :)

Det tycker jag! Lycanthrope och pepp bor ju också i närheten :)

Vi vill också vara med på träffar ;) Jag kommer att åka till råneå så gott som varje lördag i april, så vi kan ta en sväng förbi Boden/Luleå när vi ändå är där :D

KL

Härligt! Då kan ni ju visa oss lite fina promenadstråk! Fika är obligatoriskt ;)

Hur mycket snö har ni i krokarna nu? Jag har förstått att alla former av spårarbete kommer vara uteslutet. =/

I Piteå är det närmast barmark överallt. Uselt snö-år iår. Så spårande bör gå utmärkt (iaf om du har bil och kan ta dig närmare kusten om det är så att det fortfarande är snöigt i Boden)

Vi har en hel del snö kvar, i skogarna är det nog 20 cm kvar så spår är svårt just nu. Det kommer dock gå fort om det blir varmare igen en period så spår i april eller så är absolut ingen omöjlighet.

Fika kan anordnas och självklart ingår promenadstråksvisningar ;)

Härligt! Ja, jag tar bil upp. Det blir så svårt att få med dig allt man behöver på tåg eller flyg :)

Sweet! Jag var rädd för att jag skulle behövs hålla uppe med den träningen, ibland är det skönt att ha fel ;)

Det låter bra! Nu känns det ännu roligare att åka upp! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 047
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 494
Senast: Sel
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 196
Senast: Flixon
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 692
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar