5 månaders gammal hamster?

Nera

Trådstartare
Är det väldigt gammalt om hamstern är 5 månader när man köper den?
Har nämligen kärat ner mej totalt i en på Zoomaster....:love:

Sv: 5 månaders gammal hamster?

Nej? Det påverkar nog inte hur pass tam den kan bli... :cool:
håll på med den mkt sen när du fått den hemtam...

Hmmm, men den har ju nästan levt 1/4 av sitt liv, känns lite konstigt....

Mjo, men man vet ju aldrig. Man skulle inte kunna be dem sänka priset lite ändå? Den är ju trots allt flera veckor äldre än vad hamstrar vanligtvis är när de är lev.klara. Precis som man sänker priset på t.ex. äldre hundar (kanske inte redan när de är fem mån. men om man jämför hunden och hamsterns levnadslängd, så).

Min senaste hamster blev 4 år (vintervit). Jag tycker att du ska köpa den. Det kan säkert bara gynna den lilla hamstern om den kommer till dig och slipper leva sitt liv i en affär. Den som får lida är du när ni måste skiljas åt lite tidigare än om du köpt den som ung. :smirk:

Nerå, köp den om den är så söt:love: Spillerill om den är lite äldre, bara den får ett bra hem!

men de sitter ju de i burarna bredvid som precis kommit dit, då kan jag ju likagärna köpa de eftersom de kanske också får sitta där resten av sitt liv annars?

Och ju äldre hamstern är desto mer svåranpasslig är den ju!

Ju äldre dom är i affären, dessto större risk att dom inte får nåt hem alls.
Om du har fastnat för den, så tycker jag du ska köpa den, och om du bara ägnar den precis lika mkt tid som du skulle gjort med en unge, så anpassar den sej nog rätt snabbt.

Hmmm men då har jag en fråga till....

Om man har hamstern på sitt rum.
Luktar det väldigt illa om en liten hamster?
Om man städar typ varje dag och så...:crazy:

Nej, det luktar inget. Inte vad jag tycker i alla fall. :)

/aiquen - som går NU :o

aiquen skrev:
Nej, det luktar inget. Inte vad jag tycker i alla fall. :)

/aiquen - som går NU :o

bra!!! Jag duschar ikväll istället eller så sätter jag dej helt enkelt i arbete medans jag duschar:angel:

Tycker om dej gumman!

Nej, du kan ju ha ToaLätt, det luktar inte allt och skvätter inte heller;)

Aja nu är hon här iaf :love: Och hon är verkligen världens sötaste!!!!

Jag köpte en sån toalett som man bara sätter i ett hörn, som typ till råttor, och toalettsand... hmm änsålänge har hon inte fattat....:angel:

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 051
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 950
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 719
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25