5 åringen lugn??

Coop

Trådstartare
Sitter och läser lite om barns utveckling och ser då att det står "Femårsåldern år ofta en lugn period
i utvecklingen. Det är som om barnet stannade upp för att smälta sina erfarenheter
"

Kan detta vara sant, hur är era femåringar?

Coop- som hoppas hoppas att det är sant :D
 
Sv: 5 åringen lugn??

Nja jag träffar ca 25 stycken 5-åringar varje dag och jag måste säga att än har jag inte sett någon som helt stämmer överens med det :angel:
 
Sv: 5 åringen lugn??

Suck, var rädd för det.

Nån gång kanske hon kan komma till ro. Är just nu inne i fasen och varit läänge, "inte göra som mamma säger och jag hör ingenting" sen små klassiska hyss som att klippa håret, luggen blev såå fin :D
 
Sv: 5 åringen lugn??

Elin är lite drygt fem år och är visserligen lugn, men mest för att hon har sådan extremt djupa funderingar så att man själv blir lite rädd. Hon funderar mycket på döden, vem som kommer att dö och när.

Sen kommer det omgångar då det tjafsas med kompisar, på gott och ont är de en ren femårsgrupp på förskolan och tyvärr har tjejerna fått härja fritt för de har varit så "snälla" men nu har verkligen "du får inte vara med" kommit fram, och Elin som av olika andledningar lätt kommer utanför gruppen drabbas rätt hårt. Hon är visserligen en lika god kålsupare och hänger gärna på om det är någon annan som inte får vara med, men allt som oftast är det hon som hamnar i utkanten.

Så nej så särskilt lätt är det inte just nu, många utbrott, frustrationen måste ut någonstans och hemma är tryggast. Jag vet inte hur jag ska stärka henne, och jag känner igen mig själv från de där åren.
 
Sv: 5 åringen lugn??

Öh..... Eric 5,5 år...lugn???:crazy:

Ibland. När han sover. Eller är ute och leker.

:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: 5 åringen lugn??

Jodå, min 5-åring är inne i en lugn period.

Inte lugn så att han sitter och läser böcker helatiden, han springer och busar mycket. Han krisar inte så mycket nu som för ett tag sedan, man kan resonera med honom (oftast) och han har mycket funderingar på hur saker och ting funkar.

Han rör sig dock lika mycket som tidigare... :smirk:
 
Sv: 5 åringen lugn??

Ah... Där finns även vår "problematik". Föräldrarna har svårt att se att barnen bytt fas och tror att det är fel på förskolan, personalen etc etc. Jag säger bara vänta tills de börjar 1:an :crazy: I sista 1:an jag var i så var det catfight...
 
Sv: 5 åringen lugn??

Tänk vad skönt det hade varit om det stämt :) Min dotter kör sitt race från morgonen till kvällen. Mycket som ska hinnas med på en dag. Och vill man inte lyssna på mamma håller man för öronen. Hon har oxå mycket fundreringar. Hennes morfar gick bort i feb och där finns frågor om det än. Sen kan det komma lite mer roliga funderingar.. Hon stod och titta på mej efter att jag duschat, mamma kommer det att växa hår där nere på mej oxå?:) Jag hoppas att hon kommer in i en lugn fas någon gång i livet :)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 816
Senast: zarmino
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 501
Senast: cewe
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 366
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 999
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp