4-hjulsvagn

amkm

Trådstartare
Jag har fått en gammal jättefin 4-hjulsvagn med trähjul.
Ska nu sätta igång och skrapa bort den flagade färgen och sen måla i ordning den..
Dock så undrar jag hur jag ska göra med trähjulen,vart kan man lämna in de för en "koll",för det bör man väl göra även om vagnen stått inomhus under många-många-många år?
Och visst kan man få hjulen med en "gummilist" runt om? Samma här,är det en gummiverkstad som gäller då?
Nån som kan komma med lite tips?

Sv: 4-hjulsvagn

Ta kontakt med VHS (Vagnshistoriska Sällskapet).
Du kan även kika i tidigare trådar här. Ämnet kommer upp lite då och då.

LIA

Sv: 4-hjulsvagn

Jag lämnade in trähjulen till en kille som la på gummi på alla hjulen och kollade om alla delarna var i bra skick.
Det kostar som det smakar....

Liknande trådar

Hemmet Jag behöver måla karmarna i mitt badrumsfönster eftersom färgen där har flagat. Behöver jag slipa och spackla eller räcker det om jag...
Svar
5
· Visningar
908
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 719
Senast: Calmiche
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 061
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?