linnsan

Trådstartare
har en svensk ridponny valack, till våren blir han 4 år. Han har raserna :engelskt fullblod,welsh, russ,tinker. Undrar hur hårt och hur mycket jag kan rida och köra honom. :rofl:

Sv: 4-åring

Hans nuvarande utbildningsnivå, samt fysiska skick säger mer om hur mycket han ska gå än vad han är för rasblandning.

Å vad är det som är så kul?

Men ha som mål att han ska vara väl grundriden till våren, kan väl vara något. Dvs gas, broms höger vänster ska funka i alla lägen. Samt något litet skutt, med ryttare borde han ha kravlat sig över.

han kan väldigt mycket och jag har redan hoppat ett par skutt i höstas när han va tre o ett halvt år.jag undrar alltså hur hårt och hur länge han klarar av att bli riden och körd.........han har bra kondis...kan ni kanske ge förslag på något schema eller något.......
och jag va så glad för attjag är glad att ja äntligen kan rida honom ganska normalt....:bump:

Det är fruktansvärt svårt (för att inte säga omöjligt) att ge ett schema till en häst som man inte känner.
Men börja med att fundera på vad du vill lära dig. Utgå sedan från det när du tränar hästen.

Jag har en nybliven 4 åring (stor häst) Han är nyss igångsatt efter en månads vila. Han går förtillfället 4 gånger i veckan ca 30-40 min / gång. det känns lagom för honom.Försök att känna av vad som känns lagom för din ponny det är nog det bästa

Liknande trådar

Träning Jag ska eventuellt köpa en galopphäst direkt från banan. Vad är era bästa tips vid omskolning? Undrar också hur mycket era fullblod...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: MalanMjöl
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 945
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka